• Start
  • Wiadomości
  • Diverse wprowadza nową, gdańską linię ubrań. Ratuj dźwigi!

Diverse wprowadza nową, gdańską linię ubrań. Ratuj dźwigi!

#GDNcollection to limitowana kolekcja odzieży marki Diverse, która wykorzystuje symbole Gdańska. Swoją premierę będzie miała 17 marca 2016 r., podczas Gali Bursztynu i Mody Amber Look. Właściciele marki przekażą część zysków ze sprzedaży tych ubrań na ratowanie gdańskich dźwigów stoczniowych.
17.03.2016
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Kilkanaście wzorów odzieży zebranych pod wspólnym hasłem #GDNcollection prezentuje charakterystyczne dla tożsamości Gdańska miejsca, ale w nieoczywistej perspektywie. Fotografie użyte w kolekcji poddane zostały artystycznej obróbce projektantów marki Diverse, a kontury Głównego Miasta oddano z pomocą nowoczesnej kreski. Do wyboru będą również koszulki czy bluzy opatrzone mniejszymi, delikatnymi nadrukami, w subtelny sposób podkreślającymi związek z Gdańskiem. Umieszczono na nich m.in. hasztag #ILoveGDN (Gdańsk posługuje się nim w mediach społecznościowych) i oznaczenie współrzędnych geograficznych miasta.

Marka odzieżowa dla bursztynu

Ważnym elementem graficznym kolekcji zaprojektowanej w barwach białej, czarnej i melanżowej szarości są gdańskie dźwigi. Warto dodać, że jeden procent zysku ze sprzedaży każdej sztuki odzieży #GDNcollection przeznaczony zostanie na ratowanie stoczniowych żurawi.

-Podczas rozmów nad kształtem kolekcji prezydent Paweł Adamowicz zaproponował taką formę wsparcia dla gdańskich dźwigów i od razu podchwyciliśmy ideę - mówi Justyna Kuziak, specjalistka ds. marketingu i PR firmy ETOS S.A. (właściciel marki Diverse). - Zaproponowaliśmy Gdańskowi stworzenie wspólnej kolekcji po dobrych zeszłorocznych doświadczeniach z Sopotem. Naszym klientom spodobały się sopockie koszulki, kontynuacja tematu to była naturalna kolej rzeczy - dodaje Justyna Kuziak, która wybór Gdańska tłumaczy pozytywnym wizerunkiem miasta, kojarzącym się z miłymi, wakacyjnymi wspomnieniami. - Poza tym zarówno dla Gdańska, jak i dla naszej marki niezmiernie ważnymi wartościami są wolność i podążanie własną ścieżką.

Sukienki, damskie topy i koszulki oraz męskie bluzy i t-shirty sygnowane symbolami Gdańska trafią do 300 salonów Diverse w całej Polsce w połowie maja 2016 r., będą dostępne również w sklepie internetowym marki.

Luźny styl plus bursztyn

Premierowa prezentacja kolekcji odbędzie się 17 marca podczas Gali Bursztynu i Mody Amber Look Trends&Styles 2016 w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. 

- Jedna z kolekcji prezentowanych podczas gali jest zawsze związana z Gdańskiem, w tym roku oczywiście będzie to firmowana przez miasto kolekcja Diverse - mówi Irena Stępień-Pierożyńska z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Stoczniowe dźwigi i symbole miasta, zmieniające się na scenie dynamicznie jak w kalejdoskopie będą motywem przewodnim modowego show. Gala jest imprezą towarzyszącą Międzynarodowym Targom Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif, nie może się więc obyć bez odpowiednich akcentów. Dlatego też podczas pokazu modelki i modele ubrani w stroje z #GDNcollection zaprezentują dedykowaną kolekcji biżuterię z bursztynami autorstwa Emilii Kohut. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku ukazuje bursztyn jako element główny biżuterii i ukazując go w niecodziennej oprawie udowadnia, że może być dodatkiem nawet do codziennych, sportowych stylizacji - takich jak kolekcja Diverse.

Poszczególne obiekty wykonane są z syntetycznej żywicy i szorstkiego betonu (w tonacji szarości, bieli i czerni) - z materiałów, które korespondują z ciepłą naturą bursztynu.

Uczestnicy gali zostaną zaproszeni do wsparcia akcji ratowania dźwigów na specjalnym stoisku Fundacji Gdańskiej usytuowanym w foyer filharmonii. Fundacja od dwóch lat zbiera fundusze na rzecz zachowania stoczniowych żurawi w krajobrazie miasta.

Bursztyn w interpretacji Emilii Kohut.

Czy taki wisior pasuje do luźnego stylu kolekcji, przekonamy się 17 marca.

TV

Uniwersytet WSB Merito ma nowy kampus