• Start
  • Wiadomości
  • Wrzeszcz Dolny. Modernizacja odcinka al. Hallera zakończona miesiąc przed terminem

Wrzeszcz Dolny. Modernizacja odcinka al. Hallera zakończona miesiąc przed terminem

Jedna z głównych arterii Wrzeszcza od kilku lat jest konsekwentnie modernizowana na kolejnych jej odcinkach. W tym roku zaplanowano remont al. Hallera na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Klinicznej, na jezdni w kierunku Wrzeszcza i Aniołek. Prace udało się zakończyć kilka tygodni wcześniej niż pierwotnie planowano.
( Publikacja: 16.08.2022 )
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Al. Hallera, na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Klinicznej, znów gładka jak stół
Al. Hallera, na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Klinicznej, znów gładka jak stół
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Remont 800-metrowego odcinka alei Hallera

Remont objął jezdnię od ul. Kościuszki do wyremontowanej nawierzchni ze skrzyżowaniem z ul. Mickiewicza, a także jezdnię od skrzyżowania z ul. Okrzei do ul. Klinicznej.

Na tym odcinku, przed rozpoczęciem prac, nawierzchnia bitumiczna jezdni była w kiepskim stanie technicznym. Miała liczne spękania, koleiny, lokalne deformacje i zapadnięcia. Widoczne były ślady doraźnych napraw.

Remont nawierzchni zakładał wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni drogowej na wspomnianym odcinku. Jezdnię obramowano istniejącymi krawężnikami kamiennymi. Wzdłuż jezdni ułożono ściek z kostki betonowej - podobnie jak na wyremontowanych już odcinkach jezdni al. Hallera.

Budowa odwodnienia ul. Nowe Ogrody i ul. 3-go Maja. Umowa z wykonawcą podpisana

Tak wyglądał odcinek al. Hallera przed modernizacją
Tak wyglądał odcinek al. Hallera przed modernizacją
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Modernizacja alei Hallera trwała cztery miesiące

W ramach prac wyregulowano też pod kątem wysokościowym zjazdy. Fragment zjazdów na długości od jezdni al. Hallera do istniejącego chodnika zaprojektowano z szarej kostki kamiennej łupanej. Takie rozwiązanie jest kontynuacją tego, które zastosowano na zjeździe z ul. Wenedy. Projekt zakładał także wykonanie w śladzie torowiska tramwajowego, pomiędzy szynami, nawierzchni bitumicznej. Wymieniono i wyregulowano też kraty wpustowe przykrawężnikowe, a wody opadowe odprowadzono do istniejących wpustów deszczowych.

Nowa Warszawska. Nowe tory na skrzyżowaniu z aleją Vaclava Havla

Nowa nawierzchnia ułożona została w sumie na 800-metrowym odcinku al. Hallera. Modernizacja tego odcinka alei rozpoczęła się w pierwszych dniach kwietnia br. Roboty prowadzono zatem cztery miesiące.

Wykonawcą prac była firma Colas Polska Sp. z o.o, a ich koszt wyniósł 2,9 mln złotych.

Modernizacja odcinka al. Hallera w Wrzeszczu Dolnym trwała cztery miesiące
Modernizacja odcinka al. Hallera w Wrzeszczu Dolnym trwała cztery miesiące
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

W 2020 roku al. Hallera przeszła modernizację na podobnym odcinku, ale w kierunku Brzeźna. W 2021 r. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni nadzorował z kolei remont nawierzchni al. Hallera na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Grudziądzkiej i fragmentu al. Hallera (jezdnia w kierunku Brzeźna) od ul. Grudziądzkiej do ul. Chrobrego.