• Start
  • Wiadomości
  • Zdrowe zęby Adasia. Tak działa biznes odpowiedzialny społecznie

Zdrowe zęby Adasia. Tak działa biznes odpowiedzialny społecznie

Wieczór w kinie dla opiekuna osoby niepełnosprawnej, szkolne wyprawki dla uczniów, naprawiona lodówka, całoroczne korepetycje w matematyce - tak przedstawiciele biznesu, właściciele i pracownicy przedsiębiorstw wspierają podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku. To współpraca w ramach tzw biznesu społecznie odpowiedzialnego. Są jeszcze chętni do pomocy?
12.09.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

wyprawkadobra
Wyprawki dla uczniów podopiecznych gdańskiego MOPR przygotowane przez pracowników firmy Intel
Materiały prasowe MOPR



Mama siedmioletniego Adama z romskiej rodziny nie ma pieniędzy i dokumentów wymaganych do legalizacji pobytu w Polsce, samotnie wychowuje oprócz Adama jeszcze dwoje dzieci. Wyleczenia chłopca, który miał problemy z zębami, podjęła się gdańska klinika stomatologiczna Prodent - to już czwarty mały pacjent, podopieczny MOPR, wyleczony bezpłatnie przez stomatologów tej firmy. Taka pomoc jest świadczona w ramach współpracy ośrodka z biznesem odpowiedzialnym społecznie.

Zdrowe zęby Adasia

- Chłopak ma zdrowe zęby - mówi Sylwia Ressel rzecznik MOPRu - I to jest niezaprzeczalna korzyść. Ale nie tylko o to chodzi. Dzięki takiej pomocy ma lepszy start, nie czuje się gorszy niż inni uczniowie, może zająć się nauką, ma poczucie, że komuś na nim zależy. Te dodatkowe korzyści są równie ważne jak wyleczenie zębów.

Zachęcanie przedsiębiorców, właścicieli i pracowników gdańskich firm czy instytucji niepublicznych do współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie do wspierania rodzin w najtrudniejszej sytuacji finansowej, borykających się z ciężką, przewlekłą chorobą czy samotnych seniorów - to autorski pomysł gdańskiego MOPR, realizowany już od kilku lat.

- Mamy gotowe programy jak “Organizator urodzin”, “Opiekun seniora”, “Generator energii” czy “Piastun domu”, które chętny przedsiębiorca może sobie po prostu wybrać i pomagać - tłumaczy Ressel. - Ale też gotowi jesteśmy na pomysły, z którymi przyjdą do nas przedstawiciele odpowiedzialnego biznesu.

Siedem projektów pomocy

I tak np projekt „Generator energii” służy odciążeniu rodzin opiekujących się np. przewlekle chorymi rodzicami, babcią, dziadkiem. Jak można pomóc? Można zorganizować opiekunowi wyjazd czy zaprosić go na kolację w restauracji. Można wybrać kolejny projekt „Piastun domu” na rzecz rodzin, w których mimo wsparcia ośrodka, nadal sytuacja finansowa jest trudna. Czasem wystarczy naprawić zepsuty telewizor, czy obdarować nową pralką lub lodówką na święta.

Kolejny projekt to “Opiekun seniora”, w nim realizuje się od kilku lat Gdańskie Liceum Autonomiczne. Kadra szkoły i jej uczniowie współpracując z MOPR w ramach nietuzinkowych akcji obdarowują mieszkańców 60 plus np. upominkami rzeczowymi, paczkami ze słodyczami, chemią gospodarczą czy kosmetykami. Młodzież przekazała też niektórym seniorom podarunki wigilijne, wspiera wolontarystycznie sędziwych sąsiadów GLA.

- Kadra tego liceum i jej uczniowie bardzo poważnie podchodzą do kwestii społecznej odpowiedzialności - mówi Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki społ. - Szkoła dąży do tego, aby uczniowie byli twórczy i samodzielni w myśleniu i działaniu. Odpowiedzialni za siebie i innych, aktywni w życiu społecznym. To fantastyczne podejście.

Wyprawki szkolne uszyte na miarę  

Do wyboru wśród siedmiu projektów jest też “Wolontariat pracowniczy”. Od lat angażują się w ten projekt pracownicy firmy Intel przygotowując co roku kilkadziesiąt kompletnych wyprawek szkolnych dzieciom objętym wsparciem Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku. Najmłodsi z najuboższych, mniej zaradnych rodzin otrzymali m.in. przybory, plecaki, obuwie sportowe, nawet deskorolki i piłki i inne gadżety do szkoły.

Do tego przez cały rok potrzebujące dzieci mogą liczyć na pomoc w nauce przedmiotów ścisłych i języka angielskiego, świadczoną przez wolontariuszy, pracowników firmy.

- Coraz częściej w działania pomocowe włączają się w naszym mieście ludzie z różnych branż, organizacji, instytucji mając świadomość, że taki wkład to wielka korzyść nie tylko dla nich, ale i dla lokalnego środowiska, dzielnicy, potrzebujących mieszkańców - dodaje prezydent Kowalczuk. - Cieszy fakt, że także sektor biznesowy wybiera zasadę odpowiedzialności społecznej.



Na przedstawicieli biznesu którzy chcą współpracować z MOPR czekają:

- Andrzej Stawicki, tel. 58 691 94 25 i kom. 503 392 863 (andrzej.stawicki@mopr.gda.pl),

- Magdalena Theus, tel. 58 320 53 55 i kom. 797 909 120 (magdalena.theus@mopr.gda.pl),

- Anna Dunajska tel. 797 909 119 z Referatu Animacji i Wolontariatu MOPR w Gdańsku.

TV

Bajpas kartuski działa