Kino na Szekspirowskim zaprasza. Filmy z najwyższej półki do końca sierpnia

Już po raz 9. można oglądać filmy w najpiękniejszym kinie plenerowym w Gdańsku. W programie znalazły się produkcje z najwyżej półki, które zdobyły nagrody i wyróżnienia na najważniejszych światowych festiwalach filmowych, takich jak Berlinale, Cannes, Sundance czy Wenecja. Pokazy na dachu Teatru Szekspirowskiego odbywają się w środy, piątki i soboty tuż po zmroku. Repertuar można znaleźć na: www.KinoNaSzekspirowskim.pl.
12.06.2024
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Na zdjęciu widzimy wieczorny seans filmowy na świeżym powietrzu, odbywający się na dachu budynku w Gdańsku. W tle widać malowniczy widok na zabytkową część miasta, z wyraźnie widocznymi wieżami kościołów i ratusza, co tworzy unikalną atmosferę dla widzów
Już po raz 9. można oglądać filmy w najpiękniejszym kinie plenerowym w Gdańsku. W programie znalazły się produkcje z najwyżej półki, które zdobyły nagrody i wyróżnienia na najważniejszych światowych festiwalach filmowych
fot. Grzegorz Mehring/gdansk.pl

W Gdańsku jak w Nowym Jorku ekran pod chmurką 

Pokazy na inspirowane są słynnymi projekcjami filmowymi „Rooftop cinema”, które odbywają się od wielu lat na dachach budynków Nowego Jorku. Na ekranie pod chmurką wyświetlane są komedie, dramaty, thrillery i najlepsze kino autorskie ostatniego sezonu festiwalowo-kinowego. Można zobaczyć m.in. głośny tytuł zza oceanu „Wszystko, wszędzie, naraz” w reżyserii duetu Daniels, którzy rozbili bank na ubiegłorocznych Oskarach, zdobywając 7 statuetek. To najbardziej odjechany film ostatnich lat, który zrywa z konwencjami, przekracza granice, nie uznaje zasad. Wybuchowe połączenie komedii, kina akcji, science-fiction z parodią kina gatunkowego i autorskiego, które nie tylko bawi, ale też przemyca cenne uwagi o współczesnym świecie.

Tegoroczne nowości. Nagrodzone filmy 

Z tegorocznych nowości zobaczyć będzie można tak mocne tytuły jak: dramat sądowo-rodzinny „Anatomia upadku” francuskiej reżyserki Justine Triet, za który zdobyła Złotą Palmę w Cannes i Oskara za najlepszy scenariusz oryginalny; „Obsesja” Todda Haynesa, nominowany do Złotej Palmy i Oskarów majstersztyk kina psychologicznego z rewelacyjnymi kreacjami Julianne More i Natalie Portman; „Perfect Days” mistrza europejskiego kina Wima Wendersa, będące afirmacją prostoty i piękna życia czy „Priscilla” Sophi Coppoli, opowiadający o burzliwym małżeństwie Elvisa Presleya i młodziutkiej dziewczyny, która straciła dla niego głowę i swoją młodość.

Obejrzeć będzie można także „Pamięć”, ostatni film Michela Franco, jednego z najciekawszych współczesnych reżyserów, meksykanina, autora głośnego „Sundown” i „Nowego porządku”. Tym razem Franco przygląda się dwójce bohaterów, którzy muszą zmierzyć się z własną pamięcią. W programie znalazł się również jeden z najmocniejszych filmów roku „Strefa interesów” Jonathana Glazera, polska koprodukcja opowiadająca o rodzinie komendanta Auschwitz w czasie II wojny światowej, która zdobyła dwa Oskary, w tym za Najlepszy film międzynarodowy, Złote Globy, BAFTE oraz Grand Prix Festiwalu w Cannes.

Filmy z Nowym Jorkiem w tle i surowe kino nordyckie

W programie nie zabrakło tradycyjnie filmów wielkomiejskich z Nowym Jorkiem w tle, skąd zaczerpnięta jest inspiracja pokazami filmowymi na dachach. „Poprzednie życie” kanadyjsko-koreańskiej reżyserki Celine Song to współczesne love story, którego akcja rozgrywa się w wielkich metropoliach Nowego Jorku i Seulu. Debiut reżyserki stał się przebojem festiwalu w Sundance i Berlinale, gdzie prezentowano go w konkursie głównym. Pokazem specjalnym Berlinale z kolei był w ubiegłym roku film „Miłość bez ostrzeżenia” Rebecci Miller, błyskotliwa komedia o miłości, twórczości, kryzysie tożsamości i śmietance towarzyskiej Manhattanu. Film Miller, podobnie jej poprzedni „Plan Maggie” utrzymany jest w klimacie intelektualnych komedii Woody’ego Allena, z galerią barwnych postaci, a u boku Anne Hathaway i Petera Dinklaga gra nasza znakomita Joanna Kulig.

Komedią, o jakiej nikomu się nie śniło jest film „Dream Scenario” Kristoffera Borgliego w roli głównej z Nicolasem Cage’em, który wciela się w szarego, neurotycznego wykładowcę akademickiego, który w dziwnych okolicznościach nagle zaczyna śnić się wszystkim dookoła. Ta surrealistyczna komedia przypomina filmy Michela Gondry’ego, Spike’a Jonze’a czy Charliego Kaufmana, a reżyser podobnie jak w swoim poprzednim filmie („Chora na siebie”) celnie analizuje kulturę celebrytów i internetu.

Na miłośników surowego kina nordyckiego oraz czarnego humoru czekają dwa islandzkie filmy: kino drogi Hilmara Oddssona „Matka siedzi z tyłu” oraz zwariowana komedia „Latanie dla początkujących” Gunnara Sigurðssona.

Kilka razy w tygodniu do końca sierpnia 

To tylko wybrane filmy z bogatego tegorocznego repertuaru kina, którego projekcje odbywać się będą 2-3 razy w tygodniu przez cały sezon, do 30 sierpnia. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych (silny wiatr, deszcz) wybrany seans odbędzie się w innym terminie.

Bilety w cenie 19 zł w przedsprzedaży i 21 zł w dniu pokazu do nabycia na stronie internetowej kina. Miejsce projekcji: Gdański Teatr Szekspirowski, ul. Bogusławskiego 1 (taras na nad częścią administracyjną Teatru, wejście przez dziedziniec). Organizatorem i pomysłodawcą kina jest Stowarzyszenie Kulturalne Hamulec Bezpieczeństwa.

Główni partnerzy: Gdański Teatr Szekspirowski, KINO PRO, Fundacja Nowa Strefa Kultury, Miasto Gdańsk.

Więcej informacji i zakup biletów: www.KinoNaSzekspirowskim.pl

Na zdjęciu widzimy wieczorny seans filmowy na świeżym powietrzu, odbywający się na dachu budynku w Gdańsku. W tle widać malowniczy widok na zabytkową część miasta, z wyraźnie widocznymi wieżami kościołów i ratusza, co tworzy unikalną atmosferę dla widzów
Projekcje w kinie na Szekspirowskim odbywać się będą 2-3 razy w tygodniu przez cały sezon, do 30 sierpnia. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych (silny wiatr, deszcz) wybrany seans odbędzie się w innym terminie
fot. Grzegorz Mehring/gdansk.pl

Program - Kino na Szekspirowskim 2024

Czerwiec:

  • 12.cze / śr / 21:30 / Poprzednie życie, Past Lives, reż. Celine Song, USA/Korea Płd., 2023, 1h 46m
  • 15.cze / sb / 21:30 / Bracia ze stali, The Iron Claw, reż. Sean Durbin, USA, 2023, 2h 12m
  • 19.cze / śr / 22:00 / Matka siedzi z tyłu, Á ferð með mömmu, reż. Hilmar Oddsson, Islandia/Estonia, 2022, 1h 52m
  • 21.cze / pt / 22:00 / Obsesja, May December, reż. Todd Haynes, USA, 2023, 1h 53m
  • 22.cze / sb / 22:00 / Club Zero, reż. Jessica Hausner, Wlk. Brytania, 2023, 1h 50m
  • 26.cze / śr / 22:00 / Pamięć, Memory, reż. Michel Franco, USA/Meksyk/Chile, 2023, 1h 40m
  • 29.cze / sb / 21:45 / Wszystko wszędzie naraz, Everything Everywhere All at Once, reż. Dan Kwan, Daniel Scheinert, USA, 2022, 2h 20m

Lipiec:

  • 3.lip / śr / 21:45 / Latanie dla początkujących, Northern Comfort, reż. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson, Wlk. Brytania/Islandia, 2023, 1h 37m
  • 5.lip / pt / 21:45 / Strefa Interesów, The Zone of Interest, reż. Jonathan Glazer, Wlk.Brytania / Polska, 2023, 1h 46m

  • 6.lip / sb / 21:45 / Dream Scenario, reż. Kristoffer Borgli, USA, 2023, 1h 40m

  • 10.lip / śr / 21:30 / Priscilla, reż. Sophia Coppola, USA, 2023, 1h 50m
  • 12.lip / pt / 21:30 / Natura Miłości, Simple comme Sylvain, reż. Monia Chokri, Francja, 2023, 1h 50m
  • 13.lip / sb / 21:30 / Anatomia upadku, Anatomy of a Fall, reż. Justine Triet, Francja, 2023, 2h 30m
  • 17.lip / śr / 21:30 / Miłość bez ostrzeżenia, She Came to Me, reż. Rebecca Miller, USA, 2023, 1h 42m
  • 19.lip / pt / 21:30 / 20.000 Gatunków pszczół, 20.000 especies de abejas, reż. Estibaliz Urresola Solaguren, Hiszpania, 2023, 2h 5m
  • 20.lip / sb / 21:30 / Będzie lepiej, Une année difficile, reż. Olivier Nakache, Éric Toledano, Francja, 2023, 2h
  • 24.lip / śr / 21:30 / Latanie dla początkujących, Northern Comfort, reż. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson, Wlk. Brytania/Islandia, 2023, 1h 37m

Sierpień:

  • 7.sie / śr / 21:00 / Perfect Days, reż. Wim Wenders, Japonia/Niemcy, 2023, 2h 3m
  • 9.sie / pt / 21:00 / Wszystko wszędzie naraz, Everything Everywhere All at Once, reż. Dan Kwan, Daniel Scheinert, USA, 2022, 2h 20m
  • 10.sie / sb / 21:00 / Strefa Interesów, The Zone of Interest, reż. Jonathan Glazer, Wlk.Brytania / Polska, 2023, 1h 46m
  • 14.sie / śr / 21:00 / Koliber, Il colibrì, reż. Francesca Archibugi, Włochy/Francja, 2022, 2h 6m
  • 16.sie / pt / 21:00 / Natura Miłości, Simple comme Sylvain, reż. Monia Chokri, Francja, 2023, 1h 50m
  • 17.sie / sb / 21:00 / Anatomia upadku, Anatomy of a Fall, reż. Justine Triet, Francja, 2023, 2h 30m
  • 21.sie / śr / 21:00 / Poprzednie życie, Past Lives, reż. Celine Song, USA/Korea Płd., 2023, 1h 46m
  • 23.sie / pt / 21:00 / Obsesja, May December, reż. Todd Haynes, USA, 2023, 1h 53m
  • 24.sie / sb / 21:00 / Osiem gór, Le otto montagne, reż. Felix Van Groeningen, Charlotte Vandermeersch, Włochy, Belgia, Francja, 2022, 2h 27m
  • 28.sie / śr / 21:00 / Miłość bez ostrzeżenia, She Came to Me, reż. Rebecca Miller, USA, 2023, 1h 42m
  • 30.sie / pt / 21:00 / Bracia ze stali, The Iron Claw, reż. Sean Durbin, USA, 2023, 2h 12m
  • 31.sie / sb / 21:00 / Perfect Days, reż. Wim Wenders, Japonia/Niemcy, 2023, 2h 3m

(opr. AK)

TV

Westerplatte – beneficjent czy ofiara polityki historycznej?