{id101504} |
{id101505} |
Vakantiebeurs to targi turystyczne, które w dniach 9-15 stycznia odbywały się w Utrechcie. Są jedną z najważniejszych tego typu imprez w Europie, odwiedza je około 120 tys. osób. W tym roku swoją ofertę przedstawiła Polska Organizacja Turystyczna, promując kilka polskich miast, w tym Gdańsk, Kraków i Wrocław.
Gdańsk i Kraków dodatkowo promowane są w akcji bilbordowej, prowadzonej w dwóch holenderskich miastach do końca stycznia. Podświetlane plakaty zawisły w centralnych punktach Amsterdamu i Utrechtu, m.in. na stacjach kolejowych, przystankach autobusowych i przy placach.
- Kampania jest uzupełnieniem promocji obu miast, którą prowadzimy również w Internecie - mówi Andrzej Pawluszek, wicedyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie.
- Zależało nam, aby zaintrygować Holendrów pięknem Gdańska i Krakowa - podkreśla w Turystyce, serwisie branżowym dziennika "Rzeczpospolita" koordynująca działania outdoor Małgorzata Duijnmayer z amsterdamskiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej.
Jak informują przedstawiciele ZOPOT Amsterdam, rośnie nie tylko liczba holenderskich turystów, którzy odwiedzają Polskę, ale również liczba tour-operatorów wprowadzających Polskę do swojej oferty.
- Sprzedaż polskich produktów turystycznych przez holenderską branżę znacząco wzrasta, przedstawiciele TUI Nederland poinformowali o 100 procentowym wzroście sprzedaży oferty Krakowa w ubiegłym roku - mówi Magdalena Stoch z ZOPOT Amsterdam na stronie internetowej Polskiej Organizacji Turystycznej.
Czy podobnie będzie w przypadku Gdańska? Być może przekonamy się o tym już latem 2018 roku.
Czytaj także:
Gdańsk wysoko w rankingu turystycznego serwisu TripAdvisor - jako jedyne polskie miasto
Włoski dziennikarz o rosnącej atrakcyjności Gdańska dla turystów z Italii
Gdańsk coraz bardziej popularny. Rośnie liczba odwiedzających nasze miasto