W połowie sierpnia do nowo budowanego terminalu T2 w gdańskim porcie dotarły ostatnie dwie z pięciu zamówionych najnowocześniejszych w Europie suwnic STS.
- Obecnie na terminalu T1 mamy sześć suwnic STS, na nowym, budowanym terminalu T2 są już trzy zmontowane - tłumaczy Grzegorz Pawłowski, dyrektor ds. prawnych i korporacyjnych DCT Gdańsk. - Po postawieniu kolejnych dwóch przy nabrzeżu, które dotarły do Gdańska 19 sierpnia, będziemy mieli łącznie 11 suwnic.
Suwnice STS zostały wyprodukowane w Irlandii przez firmę Liebherr Container Cranes, a ich transport do Gdańska odbywał się na pokładzie statku HHL Fremantle.
Najnowocześniejsze suwnice mają wysokość 130 metrów (kiedy nie pracują) i szerokość ok. 27 metrów. Ich najwyższe elementy musiały zostać pomalowano na biało-czerwone barwy, by były łatwiej dostrzegalne przez pilotów.
- Ich wysokość i szerokość pozwoli na obsługę najwiekszych statków kontenerowych na świecie - dodaje Pawłowski.
Dzięki drugiemu nabrzeżu gdański terminal kontenerowy DCT podwoi swoje zdolności przeładunkowe do 3 mln kontenerów 20 stopowych rocznie, co pozwoli mu wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.
- Będziemy mogli być uznawani za jeden z największych hubów przeładunkowych, co wzmocni konkurencyjność Gdańska i całego regionu w zakresie handlu i gospodarki - podsumowuje dyrektor ds. prawnych i korporacyjnych DCT Gdańsk.
Suwnice mają zostać uruchomione w drugiej połowie listopada 2016 roku.