27 i 28 kwietnia 2017 r. Europejskie Centrum Solidarności należeć będzie do osób zawodowo zajmujących się marketingiem w mediach społecznościowych i samorodnych talentów, które w świecie komunikacji internetowej czują się jak ryby w wodzie.
Będzie to piąta już edycja Social Media Convent, trzeci raz z rzędu wyprzedana do ostatniego miejsca. Biletów na 40 prelekcji, prezentacji i warsztatów zabrakło już dobre kilka dni temu.
Jedyna szansa na spotkanie z prelegentami to udział w Afterparty Social Media Convent, które odbędzie się 27 kwietnia w Starym Maneżu. Bilet wstępu kosztuje 50 zł, początek o godz. 20.
- Myślę, że rosnąca popularność Social Media Convent bierze się stąd, że utrzymujemy wysoki poziom merytoryczny, a ludzie zainteresowani tego typu wydarzeniami o tym wiedzą - mówi Karolina Janik z firmy Personal PR, która organizuje SMC. - Poza tym wciąż zachowujemy kameralny charakter imprezy. Organizujemy ją dla nieco ponad 400, a nie dla czterech tysięcy osób. I będziemy się tego trzymać: kameralny charakter służy pogłębionym rozmowom o mediach społecznościowych.
Od Nowego Sącza do Tindera
Do Gdańska przyjadą uczestnicy z całej Polski: od Nowego Sącza, poprzez Kraków, Poznań aż po Łódź. Wszyscy albo zawodowo zajmują się mediami społecznościowymi, albo interesują się nimi. Przyjadą wieloletni praktycy, którzy chcą skonfrontować swoje doświadczenia i metody pracy z innymi osobami z branży, a także reprezentanci marek i firm, które dopiero zaczynają działalność i szukają inspiracji, odpowiednich dla siebie rozwiązań marketingowych.
- Nasi prelegenci są uznanymi ekspertami. Przyjeżdżają głównie z Polski, ale zawsze staramy się zaprosić również kilku gości z zagranicy. Często prelekcja reprezentanta popularnego na świecie medium społecznościowego w Gdańsku jest zarazem jego pierwszą w Polsce - podkreśla Karolina Janik i jako przykład podaje wizytę Ali Jafari z Twittera, który przyjechał na SMC w 2014 r.
W tym roku wśród prelegentów jest Hermione Way, wieloletnia współpracowniczka randkowego medium społecznościowego Tinder - również po raz pierwszy w naszym kraju (jej wystąpienie nosi tytuł “Social Media or Die. Your next generation of customers are social”).
Jak najdalej od polityki
Podczas SMC'2017 o swoich doświadczeniach z mediami społecznościowymi opowie także prezydent Słupska Robert Biedroń (“Social media magnesem miast. Dlaczego warto promować się w sieci?”). Kilka lat temu o wolności wypowiedzi w sieci opowiadał prezydent Lech Wałęsa. Czy polityk w gronie prelegentów to również stały punkt SMC?
- Jesteśmy jak najdalej od polityki - zastrzega Karolina Janik. - Robert Biedroń to przykład osoby odważnie wypowiadającej się w mediach społecznościowych, wykorzystującej je w bardzo charakterystyczny sposób i jednocześnie pełniącej ważną funkcję publiczną. Poprzez jego działalność w sieci chcemy pokazać, że social media to nie tylko marketing na rzecz firmy, czy marki, że równie ważna w tej branży może być konkretna osoba.
Social media na pomoc
Tegoroczna edycja SMC ma także pokazać, że media społecznościowe ułatwiają także czynienie dobra. Organizatorzy zrezygnowali z gadżetów konferencyjnych, a pieniądze przeznaczone na ich zakup przekazali na jedną ze zbiórek na portalu polakpomoga.pl - a dokładnie dla twórców aplikacji hospiCare. Program ten wspierać będzie hospicja domowe (lekarzy, rodziców i opiekunów chorych). Autorzy aplikacji potrzebują 100 tys. zł na dokończenie i wdrożenie projektu.
Wszyscy uczestnicy konferencji zamiast pamiątkowych notesów i długopisów dostaną kartkę z prośbą o wsparcie tej zbiórki. Również dochód ze sprzedaży biletów wstępu na wspomniane już afterparty przeznaczony zostanie przeznaczony na ten cel.
SMC to także liczne konkursy dla uczestników. W tym roku przyznana zostanie m.in. nagroda dla najlepszego prelegenta (w głosowaniu publiczności), a także wyróżnienie dla osoby, która wykaże się największą aktywnością w mediach społecznościowych w trakcie trwania konferencji - z pewnością nie jest łatwe być najlepszym w tym gronie.
Warto dodać, że podczas dwóch dni konwentu na pierwszym miejscu wśród polskich haseł na Twitterze jest zawsze: #SMConvent.
Partnerami Social Media Convent są m.in.: Miasto Gdańsk i Europejskie Centrum Solidarności