PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej w Gdańsku wznowiły stacjonarną działalność dla mieszkańców

Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej w Gdańsku wznowiły stacjonarną działalność dla mieszkańców
Od czwartku, 1 lipca 2021 roku, znowu będzie można korzystać osobiście z nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z mediacją w punktach świadczących w Gdańsku to wsparcie. Przerwa była związana z zaostrzeniem zasad bezpieczeństwa sanitarnego w czasie epidemii.
Szyld z napisem
Nieodpłatna pomoc prawna jest dla osób, których nie stać na odpłatną wizytę u prawnika, także dla potrzebujących spoza Gdańska. Na porady obowiązują zapisy
Fot. Jerzy Pinkas/gdansk.pl

 

Dostępna pozostanie też możliwość korzystania z porad udzielanych przez prawników i doradców obywatelskich telefonicznie i online - osoba potrzebująca wybiera formę komunikacji ze specjalistą.

 

 

Prawnicy i doradcy obywatelscy udzielają konsultacji m.in. w zakresie spraw mieszkaniowych, dotyczących zadłużenia i zabezpieczenia społecznego. Adwokaci, radcowie prawni wspierają potrzebujące osoby w zakresie spraw rodzinnych, zawodowych, podatkowych, ubezpieczeniowych, spadkowych czy o zapłatę i alimenty, także w przypadku zagrożenia utratą pracy.

Podpowiedzą też, jak uzyskać wsparcie finansowe w ramach tzw. tarcz antykryzysowych. Pomagają prawnie osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, które nie zatrudniały pracowników w ciągu ostatniego roku. Specjaliści podpowiadają potrzebującym, jak poradzić sobie w rozmaitych, życiowych kłopotach. W przypadku poradnictwa obywatelskiego działania są szczególnie zindywidualizowane i zmierzają do podniesienia świadomości prawnej potrzebującej mieszkanki lub mieszkańca. 

 

 

Zapisz się na konsultację

Wsparcie dostępne jest dla osób, których nie stać na odpłatną wizytę u prawnika, także dla potrzebujących spoza Gdańska. Na porady obowiązują zapisy:

 

Podczas wizyty u specjalisty w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej, obywatelskiej i mediacyjnej, prosimy klientów o zachowanie zasad bezpieczeństwa w epidemii, m.in. założenie ochronnej maseczki izdezynfekowanie rąk. 

(opr. AK)