PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Komunikacja miejska. Zamiast biletu tradycyjnego kup telefoniczny - pomoże Ci w tym 6 aplikacji

Komunikacja miejska. Zamiast biletu tradycyjnego kup telefoniczny - pomoże Ci w tym 6 aplikacji
Decyzją Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego, od wtorku 10 marca 2020 r. do odwołania, zawieszona została sprzedaż biletów w pojazdach gdańskiej komunikacji miejskiej u kierowców i motorniczych. Posiadacze smartfonów skorzystać mogą z kilku aplikacji dzięki którym łatwo, szybko i przede wszystkim bezpiecznie, kupią bilety.
Biletomat na przystanku „Powstańców Warszawskich”
Biletomat na przystanku „Powstańców Warszawskich”
fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl

 

Punkty Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku są nieczynne od poniedziałku, 16 marca, do odwołaniaJednorazowe bilety komunikacji miejskiej można kupić:

  • przez mobilne aplikacje dostępne w smartfonach (lista aplikacji tu),
  • w automatach biletowych (lista automatów wraz z lokalizacjami dostępna tu),
  • w wybranych placówkach handlowych (lista punktów dostępna tu)  
  • w automatach Open Payment System (w wybranych autobusach, głównie na liniach 110 i 210)

My szczególnie zachęcamy do korzystania z aplikacji mobilnych. Poniżej przedstawiamy sześć z nich. Wszystkie oferują bilety umożliwiające podróżowanie (tramwajami, autobusami, trolejbusami, pociągami) po całej metropolii. 

 

Aplikacja SkyCash

skaycash mala

 

Pierwszym krokiem rejestracji jest podanie numeru telefonu. Gdy już przejdziemy ten etap, wchodzimy w jedno z piętnastu niebieskich okienek o nazwie "komunikacja miejska". Następnie wybieramy lokalizację, która nas interesuje. W tej aplikacji Gdańsk, Sopot i Gdynia kryją się pod hasłem “Trójmiasto (MZKZG)” (red. Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej). W zależności od potrzeb, klikamy opcję bilet “normalny” lub “ulgowy” (lewy górny ekran). Po wciśnięciu odpowiedniej opcji pokażą się rodzaje dostępnych biletów (od jednorazowego przejazdu za 3 złote po bilet 72-godzinny MZKZG). Następnie wybieramy rodzaj i liczbę biletów i akceptujemy transakcję. 

Więcej informacji na temat aplikacji znajdziemy tutaj

 

Aplikacja GoPay

gopay mala

 

Aby się zarejestrować także w pierwszej kolejności należy podać numer telefonu. Na dole ekranu (lewy róg), pojawi się opcja wyboru miasta. Zaznaczamy "MZKZG - Trójmiasto". “Zakup biletu” to jedna z trzech opcji, którą równocześnie widać na ekranie telefonu. Do wyboru pojawiają się kolejne trzy opcje: tramwaj, autobus, trolejbus. Po zaznaczeniu np. “tramwaj” aplikacja przeniesie nas do możliwości zakupu jednorazowego, 24- lub 72-godzinnego biletu lub okresowego. Po wyborze interesującej nas opcji przechodzimy do zakupu konkretnego biletu.   

Więcej informacji na temat aplikacji znajdziemy tutaj

 

Aplikacja jakdojade.pl

jakdojade mala

 

W tej aplikacji zaczynamy od wyboru jednej z dwóch opcji pojawiających się na ekranie “włącz lokalizację i znajdź miasto” lub “przeglądaj dostępne miasta”. Jeśli wybierzemy drugą z opcji, nie pojawi nam się tym razem “Trójmiasto”, lecz możliwość wyboru każdego z trzech miast oddzielnie. Po zaznaczeniu Gdańska użytkownik tej aplikacji zostanie przeniesiony do okna, gdzie w prawym dolnym rogu pojawi się ikonka “bilety”. Po jej zaznaczeniu użytkownik będzie miał możliwość zakupu biletów “przejazdowych, czasowych, krótkookresowych". Następnym krokiem jest rejestracja użytkownika. Gdy podamy swoje dane, system umożliwi płatność.

Więcej na temat aplikacji jakdojade.pl znajdziemy tutaj.

 

Aplikacja moBilet

mobilet mala

 

W tej aplikacji rejestracja jest najbardziej skomplikowana. Aby ją ściągnąć, należy podać dokładne dane i adres mailowy na który wysyłany jest kod aktywacyjny. Po otwarciu maila trzeba kliknąć w link aktywujący i ponownie zalogować się w aplikacji. Na jednej z czterech pół, w prawym górnym rogu pojawi się “komunikacja miejska”. Na środku ekranu zobaczymy napis “dodaj przewoźnika”. Gdy klikniemy, pojawi się długa lista miast i przewoźników. Po zaznaczeniu "MZKZG (Trójmiasto)" pojawią się dwie opcje: “normalne” lub “ulgowe”. Dalej wybieramy interesujący nas bilet lub konfigurację biletów i płacimy.

Więcej informacji na temat aplikacji znajdziemy tutaj.

 

Aplikacja mPay

mpay mala

 

W tej aplikacji zaczynamy od rejestracji. Gdańsk funkcjonuje tu samodzielnie. W lewym górnym rogu pojawi się opcja “komunikacja miejska”. Do wyboru mamy dwie opcje “normalne bilety Trójmiasto” lub “ulgowe bilety Trójmiasto”. Autobus, tramwaj, trolejbus - to kolejne trzy propozycje. Po wybraniu oczekiwanego środka transportu system przeniesie nas do propozycji zakupy właściwego biletu. Potem już tylko płatność i gotowe. 

Więcej informacji na temat aplikacji znajdziemy tutaj

 

Aplikacja zbiletem

zbiletem mala

 

Aby skorzystać z tej aplikacji należy wpisać numer telefonu. Po udanej weryfikacji użytkownik zostanie przeniesiony do wyboru miasta w którym chce korzystać z aplikacji. Gdańszczanie zaznaczają “Trójmiasto (MZKZG)". Tutaj, w pierwszej kolejności pojawiają się trzy propozycje najczęściej kupowanych biletów. Jeśli nie znajdziemy w tych podpowiedziach biletu, którego szukamy, wciskamy “kup inny bilet”. Następnie “ulgowy lub “normalny”. Niezależnie od wyboru, następną opcją będzie zaznaczenie, czy chodzi nam o bilet “czasowy” czy “jednoprzejazdowy”. Wybieramy interesującą nas opcję, rodzaj biletu, akceptujemy i płacimy poprzej najwygodniejszą dla nas formę. 

Więcej informacji na temat aplikacji znajdziemy tutaj

Natalia Gawlikwww.gdansk.plnatalia.gawlik@gdansk.pl
Natalia Gawlik - najnowsze
Natalia Gawlikwww.gdansk.plnatalia.gawlik@gdansk.pl
Natalia Gawlik - najnowsze