Do remontu cała konstrukcja
Obecnie trwa jeszcze montaż łat i dyliny, a także wyposażenia mola.
W ostatnich miesiącach zmodernizowano natomiast całą konstrukcję nośną mola. Trzeba było oczyścić i zabezpieczyć stalowe pale oraz wzmocnić ramy nośne. To, co najbardziej będzie widoczne dla oka, to wymiana całego drewnianego poszycia - stare deski i legary zastąpiły nowe, wykonane z modrzewia.
Poza tym odkorodowano całe poszycie metalowe pod drewnianą konstrukcją i odmalowano poręcze. Pojawiła się też nowa lampa nawigacyjna. Wkrótce ustawionych zostanie 40 nowych ławek (wcześniej było 20).
Polsko-holenderskie konsorcjum przygotuje masterplan Gdańsk Nowe Południe
Jakie jeszcze prace wykonano?
- Naprawa elementów żelbetonowych: oczyszczenie powierzchni, uzupełnienie ubytków masą naprawczą oraz pokrycie żywiczną wyprawą ochronną
- Oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne elementów stalowych
- Wymiana wyposażenia: nowe balustrady stalowe, kosze na śmieci, stojaki na sprzęt ratunkowy, drabinki wyjściowe z wody
- Wymiana gretingów na pokładzie dolnym na nowe
- Modernizacja instalacji zasilającej: wymiana linii zasilających w rurach osłonowych
- Montaż nowoczesnych rozdzielnic elektrycznych typu RG
Sztormy opóźniły część prac
Pierwotnie zakładano, że wszystkie prace remontowe uda się zakończyć w pierwszej połowie grudnia. Jednak ze względu na sztormową pogodę, jaka panowała w poprzednich miesiącach, kilkukrotnie prace trzeba było wstrzymywać. Dlatego termin zakończenia remontu wyznaczono na 20 grudnia.
Kostka brukowa na moście Popielnym. Trwa umacnianie skarp
- Zgodnie z warunkami umowy wykonawca ma prawo do przedłużenia jej obowiązywania w związku z wystąpieniem bardzo niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie prac. Takie warunki rzeczywiście wystąpiły w trakcie remontu. Sztormowa pogoda opóźniła terminowe wykonanie prac remontowych konstrukcji molo - informuje Krzysztof Piekło, rzecznik Gdańskiego Ośrodka Sportu, który administruje gdańskim molem.
Wykonawcą prac remontowych jest firma Krzysztof Rybakowski Magbud z Miechucina. Ich koszt to blisko 2,2 mln złotych.
Gdańskie molo liczy 136 metrów długości. Przy wejściu znajduje się całoroczny budynek gastronomiczny, siedziba Centrum Ratownictwa Wodnego, bar i ogólnodostępne toalety.