
Nowy wiadukt w miejsce starego
W marcu 2025 r. zakończyła się rozbiórka dotychczasowej estakady. Dokładnie w jej śladzie powstaje nowy obiekt. Obecnie trwają m.in. prace zbrojeniowo-szalunkowe filarów przyszłego wiaduktu.
Zaplanowana konstrukcja będzie miała 208 metrów długości. W ramach inwestycji wykonane zostaną też prace izolacyjne obiektu, ułożona nowa nawierzchnia jezdni oraz chodniki, które znajdowały się na dojściach do wiaduktu. Zamontowane zostanie nowe oświetlenie, do tego skarpy przy estakadzie zostaną wzmocnione.

Konieczna budowa nowego obiektu
Dotychczasowa estakada w ul. Elbląskiej była już w złym stanie technicznym. Została wybudowana w 1974 r., a ostatnią generalną przebudowę przeszła w 1995 r. Na jezdni widoczne były więc coraz liczniejsze ubytki i spękania, a na balustradach i barierach ochronnych - ślady korozji.
W trakcie opracowania dokumentacji projektowej uznano, że najskuteczniejszym rozwiązaniem w tej sytuacji będzie budowa nowej estakady, która będzie służyć kierowcom przez dłuższy czas.
Przy moście Siennickim trzeba wbić 16 pali. Zmiany w kursowaniu promu

Zmiany w organizacji ruchu samochodowego
By móc rozebrać, a następnie zbudować nowy obiekt, w styczniu br. został on wyłączony z ruchu kołowego. Wprowadzono też zmiany w jego organizacji: na wysokości estakady nad torami kolejowymi - w kierunku centrum, ruch aut odbywa się w przekroju 1x1. Samochody poruszają się po sąsiedniej estakadzie, która dotąd służyła kierowcom jadącym w kierunku Wyspy Sobieszewskiej. Jednocześnie zamknięto łącznicę z ul. Sucharskiego na ul. Elbląską.
Strzyża. Czy wprowadzić strefę płatnego parkowania w dzielnicy?
Koszt i czas inwestycji
Inwestycja jest dofinansowana ze środków rządowych - z rezerwy subwencji ogólnej na rok 2024.
Prace realizuje firma Strabag. Wartość kontraktu to około 17,5 miliona złotych. Zakończenie robót planowane jest w pierwszym kwartale 2026 r.