• Start
  • Wiadomości
  • Znów można płacić za MEVO. Nextbike odblokował system, ale jeszcze nie na stałe

Znów można płacić za MEVO. Nextbike odblokował system, ale jeszcze nie na stałe

Operator MEVO od środy, 24 kwietnia, czasowo przywrócił możliwość dokonywania płatności w systemie. - To okazja do zasilenia konta i wykupienia abonamentu - zachęca Nextbike. Po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat możliwość płatności zostanie ponownie wstrzymana.
24.04.2019
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Użytkowniczka Mevo na drodze rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa
Użytkowniczka Mevo na drodze rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa
Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

 

Przypomnijmy: 5 kwietnia br. firma Nextbike, która jest operatorem systemu roweru metropolitalnego, wstrzymała możliwość płatności w MEVO, tłumacząc swoją decyzję ogromną skalą wykorzystania systemu.  - Lawinowy przyrost użytkowników i wypożyczeń mógł skutkować niemożliwością zapewnienia oczekiwanej jakości usługi - czytamy w komunikacie operatora, który podkreśla, że od czasu wstrzymania płatności unormował sytuację z ładowaniem baterii i że teraz są już wymieniane w oczekiwanym przez zamawiającego (Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot) czasie. Nextbike zwiększył także wydajność serwisu, zwiększając zatrudnienie pracowników. Obiecuje też, że w najbliższych dniach udostępni użytkownikom 150 kolejnych rowerów (dotąd było ich 1200 w 14 gminach objętych projektem).

Ci, którzy pierwszej płatności miesięcznej w systemie dokonali w dniu jego uruchomienia - czyli 26 marca br., powoli zaczynali się zastanawiać, czy będą mogli z niego nadal korzystać. Dzięki dzisiejszej decyzji - będą mogli, jak również wszyscy ci, którzy zarejestrowali się w systemie po 5 kwietnia (a to było możliwe także w czasie “blokady”) i ci, którzy zarejestrują się w MEVO teraz.

Ale jeszcze nie na stałe.

“Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność” - zaznacza Nextbike.

Do tej pory rowery MEVO zostały wypożyczone ponad 200 tysięcy razy. Oznacza to, że każdy z nich ma na koncie średnio ponad 160 przejazdów.

- To wynik, który w innych systemach rowerowych jest osiągany po kilkukrotnie dłuższym czasie - zaznacza operator.

- Decyzja o wstrzymaniu dokonywania płatności była bardzo trudna. To sprzeczne z naszą filozofią działania, by zachęcać kolejnych użytkowników do korzystania z rowerów na co dzień - mówi Paweł Orłowski, prezes Zarządu Nextbike Polska. - Musieliśmy ją jednak podjąć, by dać szansę na korzystanie z MEVO tym, którzy za to zapłacili. Naszym priorytetem było jak najszybsze odblokowanie dokonywania płatności i pozyskanie nowych użytkowników.

Ponowne wznawianie możliwości dokonywania płatności będzie następowało w miarę udostępniania użytkownikom kolejnych partii rowerów w ramach II etapu. Docelowo, najpóźniej po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów, możliwość dokonywania płatności zostanie przywrócona na stałe.

Tylko do końca marca w systemie MEVO zarejestrowało się 41 tys. osób.

 

 

TV

120-letnia kamienica jak nowa