PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Wiadukt Biskupia Górka. Zamontowano trzeci, ostatni łuk ogromnej estakady

Wiadukt Biskupia Górka. Zamontowano trzeci, ostatni łuk ogromnej estakady
Krajobraz w sąsiedztwie Biskupiej Górki, jak również urzędów: marszałkowskiego i wojewódzkiego, ponownie się zmienił. Na powstającej drugiej nitce nowego gdańskiego wiaduktu pojawił się właśnie kolejny, ogromny łuk. Ze względu na to, że inwestycja realizowana jest częściowo nad torami kolejowymi, część prac może być wykonywana jedynie w godzinach nocnych, gdy wstrzymywany jest ruch pociągów.
W nocy z 12 na 13 maja zainstalowano ostatni element ogromnego stalowego dźwigaru łukowego
W nocy z 12 na 13 maja zainstalowano ostatni element ogromnego stalowego dźwigaru łukowego
Fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl

 

W ten sposób w nocy z 12 na 13 maja zainstalowano ostatni element ogromnego łuku.

- Tym samym zakończono montaż elementów konstrukcji stalowej dla lewej jezdni na obiekcie. Konstrukcja stoi jeszcze na stalowych klatkach tymczasowego podparcia. Aktualnie wykonywane są spoiny w stykach montażowych pomiędzy elementami konstrukcji stalowej - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

 

  Budżet Obywatelski 2020 - rozpoczęto przygotowania do realizacji zwycięskich projektów. Co z przyszłorocznym budżetem?

 

Gotowe są z kolei górne warstwy nasypu drogowego lewej jezdni oraz  najazd na most nad kanałem Raduni. Trwa również budowa parkingu kubaturowego przy ul. Okopowej, w sąsiedztwie wspomnianych wyżej urzędów.

Gotowe są jużgórne warstwy nasypu drogowego lewej jezdni oraz najazd na most nad kanałem Raduni
Gotowe są już górne warstwy nasypu drogowego lewej jezdni oraz najazd na most nad kanałem Raduni
Fot. Marcin Przybysz/DRMG

 

Głównym wykonawcą wiaduktu Biskupia Górka jest firma Budimex S.A., z którą Miasto podpisało umowę w marcu 2018 r.

Nowy wiadukt nad torami w ciągu Traktu św. Wojciecha oparty będzie na (już zamontowanych) trzech stalowych dźwigarach łukowych, do których będą podwieszone pomosty (osobne pod każdą z jezdni), składające się ze stalowych rusztowań zespolonych z żelbetową płytą. W ciągu powstającej ulicy Nowe Podwale Grodzkie, powstanie drugi wiadukt. Składać się on będzie z ram żelbetowych z osobną konstrukcją nośną dla każdej jezdni.

 

  Stogi. Trwa modernizacja torów tramwajowych. Co dzieje się na placu budowy?

 

Ta inwestycja zakłada budowę nie tylko samego wiaduktu, ale też odcinków dojazdowych do niego. W ramach tego projektu powstaje bowiem nowy układ drogowy, który obejmuje rejon od ul. 3 Maja do ul. Augustyńskiego. Będzie on bardziej "przejezdny" i komfortowy, zarówno dla kierowców, jak i pieszych. Powstaje także most nad Kanałem Raduni.

Budowa powinna zakończyć się zgodnie z przyjętym harmonogramem, a więc w październiku 2020 roku.

 

 

Część wiaduktu, oddana do użytku kierowcom w sierpniu 2019 r., ma rozpiętość 104 m i szerokość 17,5 m. Ruch odbywa się po trzech pasach jezdni. Po zakończeniu budowy całej inwestycji, na jednym z pasów utworzony zostanie buspas. Przewidziano tu także ciąg pieszo-rowerowy.

Nowy wiadukt Biskupia Górka ma poprawić połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta oraz drogą krajową 91.

oprac. KGwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl
oprac. KGwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl