• Start
  • Wiadomości
  • Ostatnie już próby obciążeniowe na wiadukcie Biskupia Górka. ZOBACZ nocne zdjęcia

Ostatnie już próby obciążeniowe na wiadukcie Biskupia Górka. ZOBACZ nocne zdjęcia

W nocy z poniedziałku na wtorek (31 maja / 1 czerwca) odbyły się próby obciążeniowe na wiadukcie Biskupia Górka. Na obie nitki obiektu wjechało po siedem 4-osiowych pojazdów o masie 32 ton każdy. Wykonano próby statyczne i dynamiczne.
01.06.2021
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Każdy z pojazdów ważył 32 tony
Każdy z pojazdów ważył 32 tony
fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl

 

Budowa wiaduktu Biskupia Górka jest jedną z największych inwestycji prowadzonych obecnie w Gdańsku. Jest ważnym etapem przebudowy Traktu św. Wojciecha, częścią układu drogowego prowadzącego do portu morskiego w Nowym Porcie oraz łączącego Pomorze z południem kraju.

Poprzednie próby obciążeniowe na wiadukcie zostały przeprowadzone w grudniu 2020 roku. 

- Testy wypadły pomyślnie, co umożliwiło nam rozpoczęcie procedury uzyskiwania pozwolenia na użytkowanie obiektu, koniecznej do uruchomienia ruchu na wiadukcie - mówił wówczas Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Kilka tygodni temu na wiadukcie położono ostatnią warstwę nawierzchni ścieralnej. W związku z tym grudniowy test obciążeniowy trzeba było powtórzyć. Próby obciążeniowe przeprowadzono w nocy z poniedziałku na wtorek (31 maja / 1 czerwca). 

 

Na wiadukt wjechało 14 ciężarówek (po 7 na każdą nitkę jezdni)
Na wiadukt wjechało 14 ciężarówek (po 7 na każdą nitkę jezdni)
fot. Jerzy Pinkas / www.gdansk.pl

 

Na obie nitki wiaduktu wjechało po siedem 4-osiowych samochodów ciężarowych o masie 32 ton każdy, ustawionych w sześciu kolumnach. Łączne obciążenie na wiadukcie Biskupia Górka wyniosło 448 ton. 

Akcja polegała na wykonaniu próby statycznej oraz próby dynamicznej. 

Próba statyczna polega na ustawieniu w określonych miejscach konstrukcji (w tym przypadku wiaduktu) ciężkich pojazdów (najczęściej samochodów ciężarowych).

Próba dynamiczna polega na przejazdach samochodów z różnymi prędkościami. 

 

Wykonano m.in. pomiary przemieszczeń pionowych ustrojów nośnych i na łożyskach
Wykonano m.in. pomiary przemieszczeń pionowych ustrojów nośnych i na łożyskach
fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl

 

W trakcie próbnego obciążenia wykonano m.in. pomiary przemieszczeń pionowych ustrojów nośnych i na łożyskach. Badana będzie także stabilność podpór. Badano także stabilność podpór.

Był to ostatni test na wiadukcie przed jego całkowitym oddaniem do użytku zaplanowanym na koniec czerwca. 


ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ - TAKŻE Z DRONA

 

Głównym wykonawcą robót jest firma Budimex S.A., z którą podpisano umowę w marcu 2018 roku. Koszt to ok. 165 mln złotych. 

Inwestycja dofinansowana jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

TV

To przedszkole jest wzorem