• Start
  • Wiadomości
  • Supernowoczesny autobus miejski odwiedził Gdańsk. Wróci na testy w przyszłym roku?

Supernowoczesny autobus miejski odwiedził Gdańsk. Wróci na testy w przyszłym roku?

To na pewno jeden z najnowocześniejszych - jeśli nie światowy numer 1. - wśród seryjnie produkowanych autobusów miejskich. Elektryczny Mercedes eCitaro odwiedził w czwartek Gdańsk zaledwie na kilka godzin. Prawdopodobnie wróci w przyszłym roku na ulice naszego miasta, by w ramach jazd testowych wozić pasażerów.
09.05.2019
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
citaro11
Mercedes eCitaro odwiedził zajezdnię GAiT we Wrzeszczu, ale zajechał też pod Stadion Energa Gdańsk, gdzie można było zrobić sesję zdjęciową w wyjątkowym otoczeniu
GAiT

 

Miasto Gdańsk kupi takie autobusy? Odpowiedź nie jest prosta i dotyczy przede wszystkim pieniędzy. Mercedes eCitaro ma wiele zalet, ale jest dwukrotnie droższy od autobusu z silnikiem diesla. Wszystko będzie więc dokładnie sprawdzone, przetestowane i przemyślane. Mercedes chce sprzedawać tego typu pojazdy w Polsce. eCitaro był już  pokazywany w Warszawie, Krakowie, Łodzi i w Białymstoku. Inne z wybranych przez koncern miast to Gdynia, Bydgoszcz i Zielona Góra. Pojazd jest w Polsce tylko przez kilka tygodni.

 

Wnętrze przestronne i eleganckie, dopracowane w najdrobniejszych szczegółach
Wnętrze przestronne i eleganckie, dopracowane w najdrobniejszych szczegółach
GAiT

 

Elektryczny bezemisyjny Mercedes eCitaro odwiedził w czwartek (9 maja 2019 r.) gdańską zajezdnię GAiT przy al. Hallera. Dłuższe testy, wraz z pasażerami planowane są w przyszłym roku. Na czym polega elektryczny napęd w autobusach Mercedes-Benz mogli się przekonać póki co pracownicy zaplecza technicznego i kierowcy GAiT.

Wyprodukowany przez Mercedesa, testowany autobus ma 12 m długości, ładowarki USB, systemy bezpieczeństwa, komfortowy system klimatyzacji. Waży około tonę więcej niż autobus diesla. Przy intensywnym użytkowaniu w ruchu miejskim jest w stanie przejechać około 140 km na jednym ładowaniu akumulatorów.

 

Kokpit kierowcy - na pierwszy rzut oka całkiem zwyczajny, ale to przecież autobus elektryczny, więc i technika jazdy zupełnie inna niż w tradycyjnych pojazdach, z silnikiem diesla
Kokpit kierowcy - na pierwszy rzut oka całkiem zwyczajny, ale to przecież autobus elektryczny, więc i technika jazdy zupełnie inna niż w tradycyjnych pojazdach, z silnikiem diesla
GAiT

 

- Obecnie kupujemy autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. - mówi Leszek Krawczyk, dyrektor ds. technicznych GAiT. - Chcemy być na bieżąco z aktualnymi trendami, dlatego uważnie przyglądamy się temu, co się dzieje w branży. eCitaro odwiedził Gdańsk tylko na kilka godzin. Nasi kierowcy i pracownicy zaplecza technicznego mogli zapoznać się z jego budową i rozwiązaniami. Jeżeli będzie taka możliwość, autobus wróci do nas na testy i będzie obsługiwał normalne linie, tak by mogli ocenić go również pasażerowie.

Producent zapewnia, że jest to obecnie najnowocześniejszy seryjnie produkowany miejski autobus elektryczny.

 

Lejemy olej napędowy czy zwykłą etylinę? Nic z tych rzeczy - tak wygląda ładowanie akumulatorów prądem
Lejemy olej napędowy czy zwykłą etylinę? Nic z tych rzeczy - tak wygląda ładowanie akumulatorów prądem
GAiT

 

- Autobus jest niezwykle dopracowany - zapewnia Adam Kempiński, dyrektor Działu Sprzedaży Autobusów Miejskich Evo Bus Polska. - W porównaniu do konkurencji, potrzebowaliśmy trochę więcej czasu zanim go pokazaliśmy, ale dzięki temu mogliśmy wystartować od razu z produkcją seryjną. eCitaro przeszedł wielomiesięczne testy w najbardziej surowych warunkach klimatycznych. Temperatura komfortu w przestrzeni pasażerskiej dobierana jest przez algorytm w zależności od temperatury zewnętrznej, a siła nadmuchu powietrza dostosowana jest do liczby pasażerów i stanu załadowania autobusu.

 

Silnik najnowszej generacji, jak najbardziej elektryczny. Ten autobus nie zostawia za sobą chmury spalin
Silnik najnowszej generacji, jak najbardziej elektryczny. Ten autobus nie zostawia za sobą chmury spalin
GAiT

 

eCitaro w ruchu liniowym spotkać już można w Niemczech, Luksemburgu i w Skandynawii. Kosztuje około dwa razy więcej niż autobus diesla.

Na podstawie materiałów GAiT

TV

MEVO rozkręca wiosnę. Wsiadaj i jedź: do pracy, na uczelnię, na plażę