
Przetarg na budowę tzw. Nowej Bulońskiej (to robocza nazwa nowej ulicy) podzielony został na dwa etapy. Do pierwszego mogły zgłaszać się wszystkie zainteresowane jej realizacją firmy. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym złożyło 16 firm. Po ich przeanalizowaniu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zaprosiła do drugiego etapu 15 firm. Ostatecznie oferty złożyło siedem z nich. W środę, 20 grudnia, zostały oficjalnie otwarte.
Miasto zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 193 mln złotych.
Na jakie kwoty wyceniły realizację tej inwestycji zainteresowane firmy?
- Oferty będą teraz sprawdzane pod względem formalno-prawnym. Po ogłoszeniu i uprawomocnieniu się decyzji o wyborze oferty najkorzystniejszej, dokumenty przetargowe przekazane zostaną do kontroli uprzedniej w Urzędzie Zamówień Publicznych. Umowa na realizację zadania zostanie podpisana pod koniec lutego 2018 roku - informuje Ewa Parafjanowicz-Potuczko z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Realizacja inwestycji podzielona została na cztery etapy odbioru:
I - nasadzenia drzew (kwiecień 2018)
II - prace projektowe (7 miesięcy od daty zawarcia umowy)
III - roboty budowlano-montażowe (lipiec 2019 r.)
IV - nasadzenia w pasie drogowym (lipiec 2019 r.)
- Cieszę się, że coraz bliżej jest budowy linii tramwajowej w ul. Nowej Bulońskiej, która jest niezwykle potrzebna w południowych dzielnicach Gdańska. Jest to jedna z najintensywniej rozwijających się części naszego miasta, dlatego konsekwentnie rozwijamy tutaj transport publiczny – mówi prezydent Paweł Adamowicz.
Nowa Bulońska będzie liczyć 2,7 km długości. Połączy istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa, która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Wzdłuż nowej trasy tramwajowej zaplanowano pięć przystanków komunikacji miejskiej. Ich wstępne nazwy to: Ujeścisko, Zabornia, Stolema, Łabędzia oraz Nowa Politechniczna.
Wybudowana zostanie także dwukierunkowa ścieżka rowerowa wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową, ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę (w dalszej przyszłości) drugiej jezdni, dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Skrzyżowanie ulicy Nowej Bulońskiej z Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską oraz skrzyżowanie z Jabłoniową i Warszawską zaprojektowano w formie wysp centralnych, a pozostałe skrzyżowania jako skanalizowane.
W ramach inwestycji powstanie także węzeł integracyjny tramwajowo-autobusowy na Ujeścisku z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo-autobusowy tzw. węzeł Zabornia. Zaplanowano również budowę bądź przebudowę odcinków ulic m.in.: Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej oraz łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, Nową Warszawską i Nowa Jabłoniową. Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko" zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstaną mosty (drogowy, tramwajowy) o długościach w osiach podpór około 220 metrów.
Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.
WIZUALIZACJA WIDEO NOWEJ BULOŃSKIEJ
Przeczytaj także:
Ponad pół miliarda złotych na trasy tramwajowe w południowych dzielnicach i na Stogach