PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Port Gdańsk i DCT: I miejsce w przeładunku kontenerów i (wciąż) podium w klasyfikacji ogólnej na Bałtyku

Port Gdańsk i DCT: I miejsce w przeładunku kontenerów i (wciąż) podium w klasyfikacji ogólnej na Bałtyku
Port Gdańsk zamknął I kwartał nie tylko awansem na I miejsce w rankingu kontenerowym, ale także utrzymaniem III pozycji wśród portów na Bałtyku. W gdańskim porcie od stycznia do marca 2021 przeładowano w sumie 13,3 mln ton towarów - o 17,8 proc. więcej niż w I kwartale ub. r.
Terminal kontenerowy DCT w Porcie Gdańsk
Terminal kontenerowy DCT w Porcie Gdańsk
Fot. DCT Gdańsk

Od początku roku Port Gdańsk notuje bardzo dobre wolumeny przeładowanych towarów. W styczniu było to 4,6 mln ton, w lutym 3,9 mln ton, w marcu ponownie 4,6 mln ton. Już w styczniu br. gdański port wstąpił do grona trzech pierwszych portów na Bałtyku (miejsca “medalowe” od co najmniej dekady trzymały trzy porty rosyjskie).

 

 

Gdański port także po zamknięciu I kwartału 2021 roku wciąż utrzymuje III pozycję w tym rankingu:

 

  1. Ust Ługa 25,5 mln ton (-5,4%)
  2. St. Petersburg 14,4 mln ton (-2,1%)
  3. Port Gdańsk 13,3 mln ton (+17,8%)
  4. Port Primorsk 12,6 mln ton (-22,4%)
  5. Port Kłajpeda 11,3 mln ton (-0,2%)

 

Ponadto, terminal DCT Gdańsk awansował w tym samym czasie na pierwsze miejsce w rankingu kontenerowym na Bałtyku:

Grafika kontenery I kwartał 2021 (1)
Grafika kontenery I kwartał 2021 (1)
brak autora

 

- Cieszę się, że DCT Gdańsk miało swój udział w osiągnięciu tego kamienia milowego - komentuje Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk. - Patrzymy jednak także w przyszłość i będziemy nadal inwestować w nasze możliwości przeładunkowe i usługi. Chcemy zapewniać naszym klientom jak najwięcej możliwości rozwoju i ułatwiać swobodny przepływ towarów jako bałtycki hub.

 

Łącznie w I kwartale 2021 roku w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 13,3 mln ton towarów, natomiast w I kwartale 2020 roku było to 11,3 mln ton, co stanowi wzrost o prawie 18% rok do roku.

Widoczne są wzrosty w większości grup ładunkowych, w tym:

  • Paliwa płynne (+39%),
  • Węgiel (+3,7%),
  • Zboże (+53,7),
  • Drobnica (+9,8)
  • i prawie 9% wzrost w przeładunkach kontenerów.

 

- Ten awans pokazuje siłę Portu Gdańsk pomimo trwającej na świecie pandemii. Jest to zasługą naszych kontrahentów i świadczy o dobrej kondycji gospodarki. Potencjał naszego największego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, który jest największym hubem na Bałtyku, w związku z planami inwestycyjnymi i dalszym rozwojem jest ogromny - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk. - Liczymy, że DCT Gdańsk będzie nadal tak prężnie rozwijał u nas swoją działalność, a my jako zarząd portu realizujemy kluczowe inwestycje w infrastrukturę drogową i kolejową usprawniające dojazd do terminalu DCT.

 

 

oprac. IBwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl