Rowery Mevo będące własnością OMGGS zostały zabrane z ulic metropolii i zabezpieczone. Rozpoczyna się audyt sprzętu i całego systemu. Należy pamiętać, że system to nie tylko rowery, stacje i aplikacja, ale także działania operacyjne – przede wszystkim naprawy i relokacja jednośladów.
Zarząd OMGGS podjął decyzję o ogłoszeniu dialogu technicznego dotyczącego roweru MEVO. Oznacza to, że odbędą się konsultacje z wykonawcami potencjalnie zainteresowanymi operowaniem i rozwojem systemem w przyszłości. Dialog techniczny nie jest osobnym trybem postępowania, w wyniku którego zostanie dokonany wybór wykonawcy. Pozwoli natomiast na opracowanie dokumentacji przetargowej, która uwzględni obecnie dostępne na rynku rozwiązania i w największym zakresie będzie odpowiadać potrzebom mieszkańców metropolii.
Przedmiotem dialogu będzie doradztwo dotyczące przede wszystkim zagadnień technicznych, prawnych, organizacyjnych, ekonomicznych i logistycznych związanych z funkcjonowaniem roweru metropolitalnego MEVO, a także zebranie informacji na temat najnowszych i najkorzystniejszych rozwiązań technologicznych. Dialog potrwa minimum 6 tygodni, a zebrane dane posłużą do opracowania dokumentacji postępowania, które będzie miało na celu wyłonienie operatora roweru miejskiego.
Szczegółowe informacje dotyczące dialogu technicznego znajdują się na stronie Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
28 października 2019 roku Zarząd OMGGS podjął decyzję o rozwiązaniu umowy ze spółką NB Tricity, dotychczasowym operatorem roweru metropolitalnego MEVO. Powodem decyzji było niedotrzymywanie kolejnych terminów dostaw rowerów, niedotrzymywanie parametrów obsługi systemu - nieustanne usterki, częsty brak dostępności rowerów i inne problemy. W opinii OM G-G-S nie dawało to nadziei na to, że spółka będzie w stanie kontynuować projekt, zwłaszcza wobec planowanego wzrostu liczby rowerów. Rozwiązanie umowy było jedyną szansą na uratowanie idei roweru metropolitalnego dla mieszkańców, a także ochronę środków publicznych przeznaczonych na finansowanie tego projektu. Zarząd OMGGS zapewnia, że jest jest zdeterminowany w tym, żeby mieszkańcy metropolii mogli korzystać z dużej i sprawnej floty rowerów publicznych. Dlatego też opracowywane są scenariusze działania, mające na celu: kontynuację użytkowania i obsługi 1224 rowerów, a także, zgodnie z pierwotnym założeniem, poszerzenie systemu w przyszłości. |
Czytaj też: MEVO znika na miesiące. Apel do mieszkańców: nie kupujcie abonamentów OŚWIADCZENIE