W październiku 2015 roku Zarząd Województwa Pomorskiego ogłosił konkurs na dyrektora Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Wpłynęły trzy zgłoszenia. O stanowisko ubiegają się osoby dobrze znane w środowisku muzycznym: Agnieszka Skotniczna, Andrzej Sułek i Roman Perucki, obecny dyrektor naczelny filharmonii, a w poprzednich latach (1993-1997) dyrektor artystyczny placówki.
Jak poinformowała komisja, wszystkie zgłoszenia spełniły wymogi formalne i kandydaci zostali zakwalifikowani do drugiego etapu. Aby stanąć do konkursu, trzeba było wykazać się wykształceniem wyższym magisterskim (preferowane muzyczne), udokumentować co najmniej trzyletni staż pracy na stanowisku kierowniczym w instytucjach kultury lub uczelniach o profilu artystycznym albo co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w samodzielnym zarządzaniu i realizacji projektów z dziedziny kultury o charakterze ogólnopolskim lub międzynarodowym.
Kontrowersje wzbudziła ponowna kandydatura Romana Peruckiego. Pod koniec 2015 roku grupa pracowników i muzyków filharmonii wystosowała wobec dyrektora ostre zarzuty. Większość była anonimowa, ale w mediach wypowiedział się także prof. Zygmunt Rychert, jeden z byłych dyrektorów artystycznych PFB. W otwartym liście wskazał m.in. na trudną współpracę z Peruckim, złe zarządzanie i nepotyzm.
Alternatywą dla obecnego dyrektora może być dwoje pozostałych kandydatów.
Andrzej Sułek to muzyk i menedżer kultury, krytyk muzyczny, a także były dyrektor Filharmonii im. A. Rubinsteina w Łodzi i Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Ze stanowiska szefa NIFC został odwołany w 2010 roku z powodu zarzutów o naruszenie dyscypliny finansowej.
Agnieszka Skotniczna jest menedżerem kultury i szefową krakowskiej Agencji Artystycznej Kameny. Uczestniczyła m.in. w organizacji Grechuta Festival Kraków 2010 i Grechuta Festival Kraków Warszawa 2011.
Teraz przed całą trójką indywidualne rozmowy przed komisją konkursową. Odbędą się w poniedziałek, 11 stycznia 2016 roku. Nowy dyrektor zostanie powołany 1 września 2016 roku. Funkcję będzie pełnił przez minimum trzy, maksymalnie pięć sezonów artystycznych.