PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Dobra marka i NGO - konferencja o budowaniu wizerunku w III sektorze

Dobra marka i NGO - konferencja o budowaniu wizerunku w III sektorze
Motywem przewodnim konferencji jest budowanie wizerunku przez organizacje pozarządowe i jego znaczenie w zdobywaniu finansowania poza grantami publicznymi. O tym jak powinno to wyglądać, opowiedzą przedstawiciele ogólnopolskich fundacji oraz korporacji biznesowych w czwartek (9 grudnia) w Gdańsku. Wstęp wolny, wymagana rejestracja.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
fot. pixabay.com

 

Konferencja “DOBRA MARKA NGO. CZAS DZIAŁAĆ!” odbędzie się w czwartek (9 grudnia) w Hotelu Mercure Stare Miasto, w godz. 10-17. Dostępna będzie również transmisja on-line z wydarzenia.

Jak podkreślają organizatorzy, program został tak skonstruowany, by był przede wszystkim wymianą doświadczeń i przykładów dobrych marek w różnych sektorach.

- Cieszymy się, że w roli prelegentów wystąpią przedstawiciele silnych marek, nie tylko trójmiejskich, ale także ogólnopolskich. Celem konferencji jest zwiększenie przekonania, że tożsamość organizacji jest silnie związana z jej wizerunkiem, czyli właśnie marką” - mówi Marta Kosińska, kierowniczka Kreatywnego Działu PR, Fundacji RC, która organizuje wydarzenie - Trzeci sektor coraz częściej jest kluczowym partnerem dla biznesu, z uwagi na chęć prowadzenia działań CSRowych przez tych ostatnich. Dlatego NGO muszą nauczyć się myśleć w kategorii profesjonalnej prezentacji swoich działań i poznać język korzyści, którym mówi biznes. Nie może tego robić przypadkowo, z doskoku, tylko mieć na to pomysł i plan, świadomie pracować nad swoją marką.

 

Przykłady udanych związków

Konferencja składa się z trzech bloków. Pierwszy dotyczy budowania marki z poziomu wewnętrznej tożsamości organizacji, czyli sposobów planowania komunikacji poprzez własne działania, angażowanie pracowników oraz właściwe wyznaczanie celu promocji. W tym panelu wystąpią eksperci i ekspertki takich marek jak: State Street Bank Polska (Katarzyna Mendelson-Maciejak), Komunikujmy.pl (Magdalena Skorupka-Kaczmarek) oraz Porozmawiajmyomarce.pl ( Łukasz Murawski).

 

Po przerwie networkingowej rozpocznie się drugi blok konferencji skupiony na mechanizmach wyjścia z promocją na zewnątrz organizacji. Do przedstawienia swoich doświadczeń zaproszono przedstawicielki i przedstawicieli: Fundacji DKMS, Fundacji Marka Kamińskiego, Fundacji Rak'n'Roll. Wygraj Życie! oraz Fundacji Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego.

 

Trzeci blok to swobodna rozmowa w formule “talk-show” o współpracy międzysektorowej wynikającej z dobrych praktyk, o sposobach na łączenie inicjatyw biznesu i 3. sektora oraz o znaczeniu dobrej komunikacji. Na scenie do dyskusji zasiądą Ewa Liegman z Hospicjum Pomorze Dzieciom, Monika Brzozowska z Torus oraz Karolina Janik z Personal PR. Moderatorem będzie Ireneusz Osiński z Fundacji na Rzecz Rozwoju Talentów.



Przepisy na dobre relacje

Dodatkowo uczestnikom zaproponowano możliwość udziału w bezpłatnych warsztatach, dzięki którym będą mogli rozwinąć swoje kompetencje komunikacyjne w obszarze media, public relations i komponowania treści.

 

  • "Rozgłos doda Ci skrzydeł" - Co i jak robić, by w mediach było głośno o działaniach naszej NGO? - Agnieszka Zielonka, Fundacja DKMS
  • "Mów mniej, będziesz wielki" - Efektywna komunikacja NGO - Łukasz Murawski, Porozmawiajmyomarce.pl
  • "A łyżka na to: niemożliwe!" - Jak czarować słowem, by nie lać wody i przekazać esencję tego, co chcemy - Magdalena Jabłońska, Fundacja RC

Jak wziąć udział w konferencji?

Szczegółowy program dostępny jest na stronie internetowej wydarzenia. Tam również znajdują się prezentacje panelistów.

 

Zapisy odbywają się poprzez formularz rejestracyjny 

Wydarzenie jest przeznaczone dla przedstawicieli organizacji pozarządowych, ale organizatorzy zapraszają także reprezentantów środowisk biznesowych zainteresowanych przykładami nawiązywania współpracy CSR oraz networkingiem z III sektorem.

 

 

Konferencja jest częścią projektu “Żelazne Fundamenty. Szansa na niezależność III sektora” realizowanego przez Fundację RC. Dofinansowano w ramach Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 przekazanym przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.

Wydarzenie jest realizowane w ramach projektu "Pozarządowy survival- jak przetrwać (i się rozwijać) w pozarządowym świecie" - system wspierania 3 sektora w województwie Pomorskim przez Pomorską Sieć COP. Dofinansowano z budżetu samorządu województwa pomorskiego.

Współorganizatorem konferencji jest Pomorska Sieć COP. Patronat Medialny nad konferencją objęli: NGO.PL, Porozmawiajmyomarce.pl, Marketer+ oraz Brief.pl. Partnerami Konferencji są: Hotel Mercure Stare Miasto, Pracodawcy Pomorza, Brand24.pl.

 

oprac. IBwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl
oprac. IBwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl