• Start
  • Wiadomości
  • System FALA: 300 tysięcy biletów kupionych w czasie testów

System FALA: 300 tysięcy biletów kupionych w czasie testów

Spółka InnoBaltica, odpowiedzialna za wdrożenie projektu FALA w województwie pomorskim, publikuje nowe dane: suma biletów zakupionych w ramach testów systemu wyniosła ponad 300 tysięcy. Po autobusach i tramwajach FALA będzie testowana także w kolejkach SKM.
11.06.2024
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Wnętrze tramwaju
Czytniki systemu fala w gdańskim tramwaju
fot. InnoBaltica

InnoBaltica odpowiedzialna jest za wdrożenie projektu FALA w województwie pomorskim. Chodzi o nowy system kupowania biletów za pomocą specjalnych "falomatów" i czytników, które pełnią funkcję elektronicznych biletomatów. Jest ich 4400 w gdańskich autobusach i tramwajach;  a także w Gdyni w autobusach i trolejbusach oraz w autobusach m.in. w Lęborku, Chojnicach czy Pucku. 

Jak mówi Cyprian Maciejewski, rzecznik prasowy spółki InnoBaltica, system wciąż jest w fazie testów, ale powoli rośnie zainteresowanie zakupem biletów przez ten właśnie kanał. Ich liczba przekroczyła już 300 tysięcy. Chodzi o okres od jesieni zeszłego roku (początek testów) do 7 czerwca tego roku. 

Instrukcja, jak używać systemu FALA
Instrukcja, jak używać systemu FALA
InnoBaltic

- Od początku testowego publicznego działania FALI pasażerowie zakupili ponad 300 tysięcy biletów wszelkiego rodzaju, od jednorazowych po roczne - mówi Maciejewski. - Szacujemy, że około 90 procent dotychczasowych transakcji realizowanych zostało w systemie z wykorzystaniem kart płatniczych przykładanych do naszych urządzeń. 

Jak działa system FALA w gdańskich tramwajach

Użycie karty płatniczej w pojeździe to prosta forma zakupu biletu, ponieważ nie wymaga założenia konta w systemie ani personalizowania ustawień tego konta. 

- W okresie ostatnich dwóch długich weekendów zainteresowanie kupnem biletów w Systemie FALA wzrosło, nie tylko wśród turystów, ale też mieszkańców - dodaje Maciejewski.

Spółka InnoBaltica współpracuje z samorządami, organizacjami turystycznymi i gdańskim lotniskiem. Aktualnie wykonawca Systemu FALA – czyli Asseco Data Systems – wraz z InnoBaltiką przygotowują się do uruchomienia kolejnych testów w ramach połączeń kolejowych Polregio oraz SKM Trójmiasto.

Biletomat
Tzw. "falomat" w gdańskiej komunikacji miejskiej
Fot. InnoBaltica

TESTY PUBLICZNE SYSTEMU FALA W LICZBACH

(Od jesieni zeszłego roku do 7 czerwca 2024) 

SPRZEDAŻ

  • 301 014 - suma biletów wszystkich rodzajów zakupionych w ramach testów systemu
  • 252 603 – liczba biletów jednorazowych
  • 45 613 – liczba biletów czasowych
  • 2 798 – liczba biletów miesięcznych
  • 90% operacji realizowanych jest kartami płatniczymi na urządzeniach

 

UŻYTKOWNICY / INFRASTRUKTURA

  • 41 916 założonych kont w systemie
  • 25 162 pobrań aplikacji
  • 8 614 zamówionych/odebranych Kart FALA
  • 4 400 urządzeń dostępnych w pojazdach

Rozmowa z Radomirem Matczakiem, prezesem spółki InnoBaltica

TV

Miłe chwile w Radzie Miasta