Co dzieje się na placu budowy?
Prace prowadzone są obecnie na ul. Skiby na odcinku od ul. Zalesie do ul. Wosia Budzysza (jest to odnoga od ulicy głównej).
- Po obu stronach ulicy układane są nowe chodniki. Modernizowana jest też istniejąca sieć kanalizacji deszczowej, na której wykonywane są nowe elementy. Powstają także fundamenty pod nowe słupy oświetleniowe i układane jest okablowanie. Do tego budowany jest kanał technologiczny telekomunikacyjny - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W ramach inwestycji przebudowywane są również elementy istniejących sieci: wodociągowej, gazowej, teletechnicznej oraz elektroenergetycznej, które kolidują z nowo zaprojektowanym układem ulicy.
Można już korzystać z dwóch nowych dróg rowerowych
Jak bardzo zmieni się ul. Skiby?
Projekt zakłada przebudowę jezdni, na której ułożona zostanie nowa nawierzchnia bitumiczna. Obecnie ulica ta ma zmienną szerokość - od 5,3 m do 8,9 m. Po zakończeniu prac dopuszczalna maksymalna prędkość będzie tu wynosiła 30 km/h. Jezdnia będzie miała ujednoliconą szerokość 5 metrów (wyjątkowo 5,9 m na łuku). Poszerzone zostaną natomiast chodniki, dla wygody pieszych.
Przy sklepie spożywczym zaprojektowano trzy miejsca postojowe, a wzdłuż jezdni wyznaczono dodatkowo trzy zatoki postojowe, na których znajdzie się sześć standardowych miejsc postojowych i jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych. Skrzyżowanie ul. Skiby z ulicami Niską i Wosia Budzysza zostanie wyniesione o 10 cm, a w miejscach sugerowanych przejść dla pieszych wykonane zostaną nawierzchnie z płytki betonowej. By zapobiec parkowaniu samochodów na chodnikach zamontowane zostaną na nich słupki.
Palowanie na “Nowej Świętokrzyskiej”. Praca wre przy budowie nowej drogi
Ul. Ugory - zamiast trylinki nawierzchnia bitumiczna
Na tej ulicy zbudowana zostanie nowa jezdnia i miejsca postojowe, będzie plac do zawracania, chodniki oraz infrastruktura podziemna. Istniejąca droga, także o zmiennej szerokości (od 3,1m do 4,85 m) posiada obecnie nawierzchnię z trylinki i jednostronny chodnik z płytek betonowych.
Po jej przebudowie szerokość jezdni wynosić będzie 5 metrów - znajdą się na niej dwa pasy ruchu, a nawierzchnia będzie bitumiczna. Plac do zawracania zaprojektowano w wymiarach 12,5 x 14,7 m, natomiast szerokość chodników będzie się wahać (w zależności od odcinka) od 1,5 do 3,55 m.
Prace na obu ulicach wykona Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Przemysław Kozłowski. Ich koszt to ponad 5,3 mln złotych. Potrwają do czerwca 2026 r.