
Trawler ze schładzaną wodą morską

Te dźwigi to symbol Gdańska. Są zabytkiem, ale wciąż służą do produkcji statków
- długość: 75,40 metry
- szerokość: 16,50 metrów
- zanurzenie maksymalne: 5,80 m
- tonaż: 4000 GT
- objętość ładowni: 2485 m3
- ładownie RSW na świeżą rybę: 11
- liczba członków załogi: 15
Informacje o stoczni
Karstensen Shipyard Poland należy do duńskiej grupy kapitałowej Karstensen Gruppen z siedzibą w Skagen. To najbardziej wysunięte na północ miasto w Danii, będące jednym z największych portów rybackich w tym kraju, zaś duńska stocznia ma ponad 100 lat historii.

Współpraca duńskiej stoczni Karstensen Skibsværft A/S z trójmiejskimi stoczniami w zakresie budowy kadłubów statków sięga jeszcze lat 90. ubiegłego wieku. Z czasem, Duńczycy postanowili utworzyć w Polsce własną stocznię. Stało się to w roku 2018. Zakład powstał w Gdyni, na terenie zajmowanym wcześniej przez Vistal Offshore. Nie było tam jednak właściwej infrastruktury stoczniowej.
Koniecznością stała się więc przeprowadzka zakładu do Gdańska. Okazją do tego stała się sprzedaż przez Polską Grupę Zbrojeniową spółki Synergia 99. Jest ona od początku lat 90 wieczystym dzierżawcą od Skarbu Państwa przemysłowego terenu pozostałego po Stoczni Gdańskiej im. Lenina. W październiku 2022 r. Karstensen Shipyard Poland nabyła ostatecznie 100 procent udziałów w Synergii 99.
ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z WODOWANIA W GDAŃSKIEJ STOCZNI:
Produkcję do Gdańska Karstensen Shipyard Poland zaczął przenosić sukcesywnie od stycznia do lipca 2023 r.
Rozbiórka kładki nad przystankiem SKM Gdańsk Stocznia rozpoczęta
Firma działa na terenie, gdzie znajdują się zabytkowe obiekty stoczniowe należące kiedyś do Stoczni Gdańskiej im. Lenina, w tym charakterystyczne dla panoramy Gdańska 7 fińskich żurawi Kone, olbrzymia hala montażowa z 1946 r. oraz pochylnie B1 i B3.