
Ułatwienie dla pieszych i rowerzystów
Pierwszy kurs promu rozpoczął się punktualnie o godz. 6, od strony Przeróbki. Na pokład weszło kilku pasażerów. Podobnie było przy kolejnych kursach. W sobotni poranek gdańszczanie prawdopodobnie jeszcze spali. Coraz wyższą frekwencję odnotowywano wraz z kolejnymi godzinami kursowania. Na miejscu sporo było też dziennikarzy z lokalnych mediów, którzy relacjonowali uruchomienie promu.
Statek Żeglugi Gdańskiej, który przewozi mieszkańców i pracowników okolicznych firm i fabryk z jednego brzegu Martwej Wisły na drugi, to tymczasowe rozwiązanie. Ma być ułatwieniem w przemieszczaniu się pomiędzy Śródmieściem a Przeróbką dla pieszych i rowerzystów. Trzeba było bowiem, w trybie awaryjnym, zamknąć most Siennicki.
TUTAJ SPRAWDZISZ ROZKŁAD PROMU F8, KTÓRY KURSUJE PRZEZ MARTWĄ WISŁĘ
Od dzisiaj popłyniesz promem przy moście Siennickim - bezpłatnie
Promem będzie szybciej
Pasażerowie, z którymi rozmawialiśmy w sobotni poranek, chwalili to rozwiązanie. Podkreślali, że prom jest szybszy niż autobusy miejskie, zwłaszcza w sytuacji, gdy ktoś próbuje przedostać się ze Śródmieścia na Przeróbkę.
- Mieszkam w bloku na ul. Głębokiej, a moja córka na Przeróbce, w tym pierwszym “punktowcu” za mostem. Zazwyczaj chodziliśmy do siebie spacerkiem, który zajmował kilka minut. Prom jest dobrym pomysłem, bo też szybko płynie na drugi brzeg. Dzisiaj akurat musiałem na niego czekać 20 minut, ale nie znałem rozkładu jazdy. Właśnie go spisałem, więc następnym razem ta podróż będzie szybsza - opowiadał nam jeden ze starszych mężczyzn.
- Ja też będę z niego korzystał, i na pewno sporo osób pracujących tutaj, w różnych przedsiębiorstwach na Przeróbce. Tak będzie po prostu szybciej niż autobusami - dodał inny mężczyzna.
Po obu brzegach rzeki przygotowano infrastrukturę, dzięki której bezpiecznie i wygodnie można dostać się do promu. Ustawione są wiaty przystankowe, a w nich umieszczono rozkłady jazdy promu. Jest też wyraźne oznakowanie miejsca, gdzie znajdują się przystanki.
Przystanki Mevo
O ile bez problemu na pokład statku ŻG można wprowadzić tradycyjny rower, gdzie zamontowane są stojaki na takie rowery, o tyle nie można zabrać na niego rowerów Mevo. Z tego powodu po obu brzegach Martwej Wisły, w pobliżu wiaty przystankowej, znajdują się stacje Mevo. Na jednym brzegu należy taki jednoślad zostawić, ale będzie można taki wypożyczyć już na drugim brzegu.
Wygodniejszy spacer w parku Siennickim. Wyremontowano chodnik

Jak kursują promy?
Przeprawa działa codziennie, od godziny 6.00 do 22.00. Pierwszy kurs startuje od strony Przeróbki, z przystanku Nabrzeże Krakowskie o godz. 6.00. Jednostka kursuje z częstotliwością co 15 minut, a jeden kurs zajmie około 5 minut. Prom może jednorazowo pomieścić około 150 osób oraz 10 rowerów.
Ostatni statek z Flisaków II na Przeróbkę odpłynie o godz. 21.45. Z kolei, do Śródmieścia ostatni prom z Przeróbki wyruszy o godz. 21.30. W godzinach 10.00-10.30 oraz 19.00-19.30 na obu nabrzeżach planowana jest przerwa techniczna.
Do przeprawy wodnej Żegluga Gdańska wyznaczyła dwie jednostki, znane mieszkańcom m.in. z rejsów na Westerplatte. Prom ma do pokonania około 150 metrów. Głębokość Martwej Wisły przy obu brzegach sięga około 3 metrów.