Wygrodzenia na pasie jezdni
W piątek, 10 stycznia wieczorem został zamknięty na około dwu i pół roku most Siennicki, którego stan techniczny zaczął się ostatnio szybko pogarszać. W związku z tym, aby zapewnić bezpieczeństwo mieszkańców, konieczna jest jego przebudowa.
Tuż przed godziną 22:00 mostem przejechały ostatnie pojazdy, po czym Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ustawił betonowe wygrodzenia, tzw. „jerseye", które pozostaną na pasie jezdni, uniemożliwiając wjazd pojazdów na most. Ustawiono je po obu stronach mostu, zarówno od strony Śródmieścia, jak i Przeróbki.
Około 100 metrów przed betonowymi wygrodzeniami ustawiono metalowe ostrzeżenia informujące o zamknięciu drogi. Ustawiono również metalowe wygrodzenia dla pieszych i rowerzystów, informujące, że przejście i przejazd mostem Siennickim jest uniemożliwiony.
Dla mieszkańców oznacza to, że będą musieli korzystać z objazdu linii komunikacji miejskiej. Zastępcza linia autobusowa T8 za tramwaj linii 8 i 9 będzie podróżować z przystanku Głęboka w kierunku Przeróbki, Stogów i Górek Zachodnich. Jedyne drogi na wyspę Portową to most wantowy oraz tunel pod Martwą Wisłą. Oba obiekty wyłączone są z użytkowania dla pieszych i rowerzystów, którzy muszą korzystać także z komunikacji miejskiej.
Już obowiązują duże zmiany w komunikacji drogowej na Stogi i Przeróbkę
Tramwaj dojedzie do przystanku Głęboka i zawróci
Od piątku wieczorem tramwaj dojeżdżać będzie tylko do przystanku Głęboka. O godzinie 20:00 Gdańskie Autobusy i Tramwaje rozpoczęły montaż rozjazdu nakładkowego, czyli tymczasowego urządzenia, które będzie umożliwiało przejechanie tramwajów na sąsiedni tor. Następnie tramwaj będzie zmieniał kierunek jazdy i zawracał.
- Przez około pół roku przystanek Głęboka będzie przeniesiony na tymczasowy przystanek zlokalizowany za skrzyżowaniem. W tym czasie planowana jest budowa stałego połączenia torowego, troszeczkę dalej w stronę Lodmoru, dzięki któremu za około pół roku przywrócimy stałe przystanki Głęboka dla ruchu tramwajowego i autobusowego – tłumaczy Jacek Szmagliński, dyrektor ds. eksploatacji w GAiT.
Prace na torowisku miały potrwać do około 4 rano w sobotę, gdyż montaż konstrukcji stalowej trwa około 6 godzin, a montaż sieci trakcyjnej kolejne 2 godziny.
Most Siennicki - wszystko o zamknięciu i zmianach w komunikacji
ZOBACZ ZDJĘCIA Z WIECZORNYCH PRAC PRZY MOSCIE SIENNICKIM