
Sezonowe tramwaje
Linia 60
Obsługiwana taborem historycznym linia działać będzie w soboty, niedziele i święta na trasie Oliwa – Zaspa – Jana z Kolna – Dworzec Główny – Brama Wyżynna – Śródmieście SKM.
Zabytkowe tramwaje będą jeździć w godz. 10.00-18.00, z częstotliwością co 60 minut. Korzystając z wyjątkowej przejażdżki pasażerowie będą mogli odwiedzić m.in. Park Oliwski, obejrzeć murale na Przymorzu i Zaspie, podziwiać stoczniowe żurawie, zwiedzić Europejskie Centrum Solidarności czy Stare i Główne Miasto. Na przystanku Dworzec Główny będzie można przesiąść się na linię 600 obsługiwaną zabytkowymi autobusami.
Bergmann z 1927 roku rusza w trasę
Sezonowe autobusy
Linia 600 – nowość!
Obsługiwana taborem historycznym linia będzie funkcjonować w soboty, niedziele i święta na trasie Muzeum II Wojny Światowej – Rybaki Górne – Popiełuszki – Nowomiejska – Wały Piastowskie – Podwale Grodzkie – Wały Jagiellońskie – Okopowa – Toruńska – Wróbla – Łąkowa – Podwale Przedmiejskie – Elbląska – Sucharskiego – Pokładowa – Twierdza Wisłoujście – Pokładowa – Sucharskiego – Westerplatte.
Zabytkowe autobusy będą kursować co 60 minut w godz. 10.00-19.00. Pasażerowie linii 600 będą mogli odwiedzić m.in. Muzeum II Wojny Światowej, Europejskie Centrum Solidarności, Stare, Główne i Dolne Miasto, Twierdzę Wisłoujście oraz Westerplatte.
Linia 606
Działać będzie w soboty, niedziele i święta na trasie Wały Piastowskie - Podwale Grodzkie - Wały Jagiellońskie - Okopowa - Podwale Przedmiejskie - Elbląska - Mjr. H. Sucharskiego - Westerplatte. Autobusy będą jeździć w godz. 10.00-20.00, co 60 minut. Wspólnie z linią 600 zapewnią dojazd do/z Westerplatte co pół godziny.
Linia 622
Funkcjonować będzie w soboty, niedziele i święta na trasie Oliwa - Obrońców Westerplatte - Polanki (powrót Opata J. Rybińskiego) - Spacerowa - Karwieńska - Oliwa ZOO.
Autobusy będą kursować co około 20 minut w godz. 09.00-19.30.
Linia 658
Działać będzie w soboty, niedziele i święta na trasie Polsat Plus Arena Gdańsk – Ku Ujściu (przez tunel pod Martwą Wisłą).
Autobus przystosowany do przewozu większej liczby rowerów będzie jeździł co około 20 minut w godz. 10.00-19.40.
Linie wakacyjne
Linie 612 (rowerowa Śródmieście SKM – Sobieszewo) oraz 607 (Pruszcz Gdański – Sobieszewo), a także sezonowa linia tramwajowa 63 na trasie Ujeścisko – Brzeźno Dom Zdrojowy zaczną działać od początku wakacji - od soboty, 28 czerwca.
Na wszystkich liniach sezonowych obowiązuje taryfa zwykła, a przewóz rowerów jest bezpłatny.

Gdański tabor historyczny
Na linii 60 naprzemiennie kursować będą tramwaje Bergmann z 1927 roku, 102Na z 1970 i 105N z 1977. Natomiast na linii 600 będzie można wsiąść na pokład autobusów Ikarus 260.73A z 1993 roku, Mercedes 0405N z 1994, MAN NG313 z 2002 i okazjonalnie Jelcz 043 zwany „Ogórkiem” z 1984 roku.
Bergmann to najstarszy pojazd w stajni Gdańskich Autobusów i Tramwajów, pamiętający czasy Wolnego Miasta Gdańska. Do obsługi nowobudowanej linii na Stogi zamówione zostały 24 nowe wagony silnikowe. W 1927 roku wyprodukowała je Gdańska Fabryka Wagonów (Danziger Waggon Fabrik, późniejsza Stocznia Północna). Wagony określane jako typ Bergmann służyły do początku lat 70. Jeden z wagonów, wycofany w 1973 roku z eksploatacji, został odrestaurowany, przywrócono mu historyczny wygląd. Obecnie jest jedną z głównych atrakcji przejazdów okolicznościowych. W lutym 2025r. zakończył się remont zabytkowego tramwaju, tym samym pojazd odzyskał dawną świetność.
Tramwajem i autobusem: komunikacja miejska w długi majowy weekend
Wśród autobusów w taborze GAiT nie ma tak wiekowych pojazdów jak tramwaje, ale podróż kultowym Ikarusem to też wielka atrakcja i dla wielu powrót do lat młodości. Ikarusy woziły mieszkańców Trójmiasta od 1981 roku do stycznia 2009 roku. Cechowały się prostą i wytrzymałą konstrukcją. Pasażerowie z uznaniem wskazywali na przestronne wnętrze i dużą liczbę otwieranych okien. Pojazd posiadał 20 lub 22 miejsca siedzące i 78 stojących tj. ogółem 100 miejsc w pojeździe. Kilka zostało zachowanych w rękach pasjonatów, a także jeden Ikarus 260 został w gdańskim ZKM.
Gdański Ikarus został wyprodukowany w 1993 roku i służy do obsługi linii turystycznych. W styczniu 2009 r. miejsce miało uroczyste pożegnanie ostatniego autobusu z wysoką podłogą typu Ikarus.
