• Start
  • Wiadomości
  • Nie wiesz jak wypromować własny projekt do Budżetu Obywatelskiego? Weź udział w szkoleniu

Nie wiesz jak wypromować własny projekt do Budżetu Obywatelskiego? Weź udział w szkoleniu

Zakończyła się weryfikacja projektów BO zgłoszonych przez mieszkańców wiosną br. Do głosowania dopuszczono 305 projektów, w tym 211 w tradycyjnym BO i 94 w ramach Zielonego Budżetu Obywatelskiego. Głosowanie rozpocznie się 26 września i potrwa do 10 października. Co zrobić, by mieszkańcy zagłosowali właśnie na wasz projekt?
13.09.2022
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
W czwartek, 15 września, zaplanowano specjalne szkolenie dla wnioskodawców BO z zakresu promocji projektów w mediach społecznościowych
W czwartek, 15 września, zaplanowano specjalne szkolenie dla wnioskodawców BO z zakresu promocji projektów w mediach społecznościowych
Fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

Jak doprowadzić projekt Budżetu Obywatelskiego do zwycięstwa?

Trudno, rzecz jasna, przewidzieć, które projekty szczególnie przypadną do gustu głosującym. Każdy z nas ma bowiem inne oczekiwania i potrzeby. Warto jednak zadbać o to, by jak najwięcej osób dowiedziało się, i przekonało, właśnie do waszego projektu. W dobie internetu i mediów społecznościowych warto postawić na promocję projektów za ich pomocą. O tym, jak to zrobić, wnioskodawcy BO dowiedzą się podczas specjalnie dla nich przygotowanego szkolenia.

Budżet Obywatelski 2023. Losowanie numerów projektów na listach do głosowania WYNIKI

Czego dowiedzą się uczestnicy szkolenia?

- Podczas spotkania prowadzący je trener będzie tłumaczył, jak zachęcić mieszkańców Gdańska do głosowania na konkretny projekt z wykorzystaniem najpopularniejszych platform społecznościowych i jak korzystać z możliwości jakie daje nam Facebook i Instagram - informuje Marta Dzierżawska z Biura ds. Rad Dzielnic i Współpracy Z Mieszkańcami. - Celem warsztatów jest przekazanie wnioskodawcom bieżącej, praktycznej wiedzy z zakresu działań w serwisie Facebook i Instagram. W czasie szkolenia przewidujemy też pół godziny na dyskusję i pytania z zakresu promocji projektów.

Warsztaty odbędą się 15 września (czwartek) o godz. 17.00 w formule on-line poprzez aplikację Microsoft Teams. Link do spotkania: https://tinyurl.com/mwf89hxz

Program szkolenia dla wnioskodawców BO

  •  Facebook i Instagram - wprowadzenie, algorytmy, najnowsze formaty 
  •  Wykorzystanie mediów społecznościowych w promocji projektów 
  • Przykłady i "antyprzykłady" działań promocyjnych
  • Reklama z wykorzystaniem opcji - Promuj Post
  • Podsumowanie i pytania

Gdańszczanie mają do wydania ponad 22 mln złotych

Przypomnijmy, w tegorocznej puli BO gdańszczanie mają do wykorzystania dokładnie 22 063 118‬ złotych. W tym na:

- projekty ogólnomiejskie - 4 250 700 zł

- projekty dzielnicowe - 17 812 418 zł

W tej puli mieści się także kwota Zielonego Budżetu Obywatelskiego, która wynosi 4 977 944 złote, z czego:

- projekty ogólnomiejskie ZBO - 1 259 100 zł

- projekty dzielnicowe ZBO - 3 718 844 zł

Dzięki Budżetowi Obywatelskiemu mieszkańcy Gdańska mogą bezpośrednio współdecydować o mieście. Od 2014 do 2022 roku przeznaczono na Budżet Obywatelski w sumie 135 mln zł. Wybrano 704 projekty, a zgłoszonych było niemal 4 tysiące. Powstały nowe, bądź wyremontowano dotychczasowe, drogi, a także tereny sportowo-rekreacyjne i place zabaw. Zrealizowano też wiele projektów sportowych, kulturalnych, prozdrowotnych i integracyjnych.

TV

Alia - nowa żyrafa w gdańskim zoo