Chodzi o przebudowę dwóch skrzyżowań, przez które przechodzą torowiska tramwajowe. Prace prowadzone są w Śródmieściu na Błędniku (pod “Zieleniakiem”) oraz na Przymorzu, gdzie zbiegają się jezdnie ul. Chłopskiej i Kołobrzeskiej.
Zgodnie z przyjętą technologią gumowe płyty na skrzyżowaniach zastąpione będą żelbetowymi płytami przejazdowymi o zwiększonej trwałości i odporności na odkształcenia. Te parametry mają duże znaczenie, szczególnie w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Podobne rozwiązanie zastosowano podczas ubiegłorocznych prac związanych z modernizacją przejazdów torowych na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i al. Żołnierzy Wyklętych. Oprócz wymiany samej nawierzchni przejazdów zamontowane zostaną również nowe odcinki szyn. Efekt tych prac ma dać spokój użytkownikom spokój na lata.
Pierwsze przęsła na ul. Elbląskiej. Kolejny etap budowy wiaduktu, będą zmiany w ruchu!
Realizację obu tych inwestycji drogowych zaplanowano na 7 - 20 lipca. Dlaczego właśnie teraz? Chodzi o czas wakacji, gdy ruch w mieście jest stosunkowo mniejszy, a więc roboty powinny być mniej uciążliwe dla mieszkańców. Ekipy, które się tym zajmują, mają skończyć prace do 20 lipca - przed rozpoczęciem Jarmarku św. Dominika, kiedy to do Gdańska przybędzie dodatkowa fala samochodów.
Prace ruszyły zgodnie z planem, w poniedziałek, 7 lipca. Wiadomo było, że korki w Śródmieściu i na Przymorzu będą większe, niż zwykle - tak jest zawsze, do czasu, gdy kierowcy oswoją się z objazdami i zmienioną sytuacją komunikacyjną.
Rządowe pieniądze na drogi w Gdańsku. Na co je wydamy?
Problem w tym, że dodatkowe, trudne do przewidzenia czynniki, w istotny sposób pogorszyły sytuację na drogach - tym bardziej, że było to w godzinach komunikacyjnego szczytu.
O godz. 14.25 na Wałach Piastowskich, pod "Zieleniakiem" - właśnie tam, gdzie jest objazd remontowanego Błędnika - doszło do zerwania sieci trakcyjnej w kierunku ul. Jana z Kolna. Cały ruch tramwajowy trzeba było przekierować na objazd ul. 3 Maja - z pominięciem głównego torowiska przy dworcu Gdańsk Główny - w kierunku Opery Bałtyckiej i Wrzeszcza. Tą samą trasą odbywał się ruch w kierunku przeciwnym. Większość linii tramwajowych powróciła na swoje stałe trasy o godz. 16.20.
Gdańsk dołoży się do budowy łącznika z Obwodnicą Metropolii Trójmiasta
Przed godz. 16. nad niemal całym Gdańskiem przeszedł ulewny deszcz - największy w Śródmieściu, gdzie spadło ponad 15 litrów wody na 1 metr kw.
Poniedziałek mocno deszczowy, ale wkrótce może być gorzej
- Mimo trudnego poniedziałku, liczymy na to, że w kolejnych dniach kierowcy przyzwyczają się do zmienionej organizacji ruchu i przejazdy, przede wszystkim pod Błędnikiem, będą już płynniejsze. Warto podkreślić, że to całkowite zamknięcie przejazdu i wytyczenie trasy objazdowej ma jeden ważny cel: zminimalizowanie niedogodności i skrócenie czasu remontu. Zachęcamy też kierowców do wcześniejszego zaplanowania trasy podróży autem podczas trwających prac remontowych po to, by mogli sobie opracować alternatywną trasę dojazdu do miejsca docelowego - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.