Na początek warsztaty
Wszystko zaczęło się od dwóch merytorycznych warsztatów online, przygotowujących uczestników do weekendowych zmagań:
- "Diabeł tkwi w szczegółach - czym jest "dobrze zrobiona" gra?” Bartłomieja Bullera z Forever Entertainment S.A.
oraz
- "Jak usprawnić proces prototypowania w Unity - Case Study" Mikołaja Musialika z firmy BoomBit.
Sam hackathon rozpoczęło ogłoszenie tegorocznego tematu Global Game Jamu, którym były „Korzenie”. Wszyscy podeszli do niego kreatywnie - od analizy pierwszych gier na komputery, czyli powrotu do korzeni, po rozważania jak korzenie roślin mogą stać się przeciwnikiem w rozgrywce, kończąc na inspiracji grzybnią, która wizualnie przypomina korzenie.
Nagrody i wyróżnienia
Nie obyło się bez wzruszeń i okrzyków radości, bo nagrodzono nie tylko najlepszy zespół, ale przyznano aż 35 nagród dla członków 12 zespołów! Dodatkowo rozdano aż 7 nagród specjalnych od Forever Seed Fund, który zaprasza wybrane przez siebie zespoły do dalszej współpracy przy rozwoju swoich gier.
Efektem zmagań były 23 projekty, które zostały zaprezentowane drugiego dnia Game Jamu.
Spośród nich najlepszymi okazały się:
Miejsce I: 3 Coders I Designer
Miejsce II: Xetrev
Miejsce III: Space Sprouts
Miejsce IV: Wodorosty
Miejsce V (ex aequo): Schizo Cats oraz Flying Hogs
Gra zwycięzców - 3 Coders I Designer - Super Smashed Potatoes umożliwia walkę do 3 graczy na arenie pełnej złośliwych korzeni, próbujących unicestwić intruzów.
Nagrodę publiczności wygrał projekt: Flying Hogs. Jak pisze autor o swojej grze, to po prostu „Gra o grzybach”. Warto jednak zaznaczyć, że gra wykorzystuje do gry specjalny kontroler w kształcie grzyba wydrukowany podczas wydarzenia na drukarce 3D.
Wszystkie gry można sprawdzić (i w nie zagrać!) TUTAJ.