Game Jam, czyli w dwie doby tworzyli własne gry. Poznaj projekty zwycięzców i zagraj

W Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym w dniach 3-5 lutego odbyła się kolejna, siódma już edycja Game Jamu organizowana przez Fundację CODE:ME i społeczność Hackerspace Trójmiasto. Przed 48 godzin z wyzwaniem stworzenia własnej gry zmagało się ponad 100 uczestników. Ich pracę wspierało 11 mentorów z Forever Entertainment S.A. 
07.02.2023
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Na sali mężczyzna z mikrofonem pokazuje ręką na ekran, gdzie widać cztery rysunkowe postacie
W wydarzeniu udział wzięło ponad 100 uczestników
fot. CODE:ME / Artur Cichuta

Na początek warsztaty

Wszystko zaczęło się od dwóch merytorycznych warsztatów online, przygotowujących uczestników do weekendowych zmagań:

  • "Diabeł tkwi w szczegółach - czym jest "dobrze zrobiona" gra?” Bartłomieja Bullera z Forever Entertainment S.A.

oraz

  • "Jak usprawnić proces prototypowania w Unity - Case Study" Mikołaja Musialika z firmy BoomBit.

Sam hackathon rozpoczęło ogłoszenie tegorocznego tematu Global Game Jamu, którym były „Korzenie”. Wszyscy podeszli do niego kreatywnie - od analizy pierwszych gier na komputery, czyli powrotu do korzeni, po rozważania jak korzenie roślin mogą stać się przeciwnikiem w rozgrywce, kończąc na inspiracji grzybnią, która wizualnie przypomina korzenie.

Nagrody i wyróżnienia

Nie obyło się bez wzruszeń i okrzyków radości, bo nagrodzono nie tylko najlepszy zespół, ale przyznano aż 35 nagród dla członków 12 zespołów! Dodatkowo rozdano aż 7 nagród specjalnych od Forever Seed Fund, który zaprasza wybrane przez siebie zespoły do dalszej współpracy przy rozwoju swoich gier.

Efektem zmagań były 23 projekty, które zostały zaprezentowane drugiego dnia Game Jamu.

Spośród nich najlepszymi okazały się:

Miejsce I: 3 Coders I Designer

Miejsce II: Xetrev

Miejsce III: Space Sprouts

Miejsce IV: Wodorosty

Miejsce V (ex aequo): Schizo Cats oraz Flying Hogs

Gra zwycięzców - 3 Coders I Designer - Super Smashed Potatoes umożliwia walkę do 3 graczy na arenie pełnej złośliwych korzeni, próbujących unicestwić intruzów.

Nagrodę publiczności wygrał projekt: Flying Hogs. Jak pisze autor o swojej grze, to po prostu „Gra o grzybach”. Warto jednak zaznaczyć, że gra wykorzystuje do gry specjalny kontroler w kształcie grzyba wydrukowany podczas wydarzenia na drukarce 3D. 

Wszystkie gry można sprawdzić (i w nie zagrać!) TUTAJ

Więcej zdjęć z wydarzenia 

 

 

TV

Po Wielkanocy zacznie jeździć autobus na wodór