PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Informacje o dzielnicy Śródmieście
Aniołki Osowa Matarnia Kokoszki Oliwa Żabianka... PrzymorzeMałe Ujeścisko-Łostowice Orunia Górna-Gdańsk Południe VII Dwór PrzymorzeWielkie Brętowo Jasień Orunia- Św. Wojciech-Lipce Olszynka Śródmieście Rudniki Stogi Wyspa Sobieszewska Krakowiec-Górki Zachodnie WrzeszczGórny PieckiMigowo Chełm Siedlce Młyniska Przeróbka Suchanino Letnica NowyPort Brzeźno WrzeszczDolny ZaspaRozstaje ZaspaMłyniec
Śródmieście
Powierzchnia: 5,65 km2
Liczba ludności: 24536 osób
Gęstość zaludnienia: 4343 os/km2
Radni miejscy w dzielnicy
Śródmieście, Chełm, Ujeścisko-Łostowice, Orunia Górna - Gdańsk Południe
Dzielnicowe telefony alarmowe

Gdańskie Centrum Kontaktu
przyjmuje zgłoszenia przez całą dobę
pod nr tel.: 58 52 44 500
email: kontakt@gdansk.gda.pl

Gdańskie Centrum Kontaktu (Dyżurny Inżynier Miasta) przyjmuje zgłoszenia dotyczące wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miasta i przekazuje dyspozycje odpowiednim służbom. W przypadku gdy sprawa dotyczy terenu nie znajdującego się w zakresie działań Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jego jednostek, GCK informuje osobę zgłaszającą, do jakiej instytucji zwrócić się w konkretnej sytuacji.

Straż Miejska
Referat Dzielnicowy II
tel. 58 301 30 11 wew. 150
ul. Elbląska 54/60
Kierownik Referatu – Grzegorz Pawlak
Referat czynny w godzinach 07:00 - 15:00
strazmiejska.gda.pl
Komisariat Policji II w Gdańsku
tel. 58 328 44 22
ul. Długa Grobla 4
Komendant komisariatu – nadkom. Grzegorz Piechowski

www.gdansk.policja.gov.pl
Rada dzielnicy Śródmieście
Skład Rady Dzielnicy
  • Przewodniczący Zarządu Dzielnicy
    Kieturakis Maximilian

  • Zastępca Przewodniczącego Zarządu Dzielnicy
    Bildziuk Marcin

  • Członek Zarządu
    Lewandowska-Goch Monika

  • Przewodnicząca Rady Dzielnicy
    Woroniecka Elżbieta

  • Zastępca Przewodniczącego Rady Dzielnicy
    Kamrowska Magdalena

  • Dobrowolska Sylwia
  • Grzymała Natalia
  • Ikonnikow Dominika
  • Jacykowski Zbigniew
  • Kobus Agnieszka
  • Kownacka Jadwiga
  • Lipska Jolanta
  • Michel-Parzyszek Anna
  • Mionskowska Agnieszka
  • Parzyszek Dominik
  • Pochroń-Frankowski Leszek
  • Rudnicki Wojciech
  • Stawska Anna
  • Turk Helena
  • Wojciechowska Jadwiga
  • Zienkiewicz Paweł
Kontakt

Siedziba 
ul. Ogarna 29/30, 80-826 Gdańsk

Telefon
+48 571 324 216

E-mail: 
srodmiescie@radadzielnicy.gdansk.pl

Portal 
gdansk.pl/srodmiescie

Facebook
Rada Dzielnicy Śródmieście

Dyżury
środa 17:00-18:00

ZUS ponownie otwarty dla klientów. Z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa

ZUS ponownie otwarty dla klientów. Z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa
Po przerwie wynikającej z obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa Zakład Ubezpieczeń Społecznych ponownie przyjmuje interesantów. Sale obsługi w placówkach ZUS od poniedziałku, 4 maja, dostępne są dla klientów, którzy wpuszczani są pojedynczo. Wyjątkiem są osoby z niepełnosprawnością, której towarzyszy np. tłumacz języka migowego lub opiekun prawny.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Kolejka do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Gdańsku Wrzeszczu przy ul. Tuwima w poniedziałek, 4 maja
Kolejka do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Gdańsku Wrzeszczu przy ul. Tuwima w poniedziałek, 4 maja
fot. Anna Rezulak / KFP

 

W województwie pomorskim w poniedziałki placówki ZUS otwarte są w godz. 8.00-18.00, od wtorku do piątku w godz. 8.00-15.00.

W poniedziałek, 4 maja, przed inspektoratem Gdańsk-Wrzeszcz przed południem stała kilkunastoosobowa kolejka. 

- Odstęp między klientami musi być zachowany, przynajmniej półtora metra. Obowiązują oczywiście środki ochrony zasłaniające usta i nos. Na salę interesanci wpuszczani są pojedynczo. Jednocześnie może w niej przebywać tylko tylu klientów, ile mamy stanowisk. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy obsługujemy osobę z niepełnosprawnością, której towarzyszy tłumacz języka migowego, opiekun prawny bądź pełnomocnik - informuje nas Krzysztof Cieszyński, rzecznik prasowy Oddziału ZUS w Gdańsku.

 

Pracownik ZUZ kieruje klientów do odpowiednich stanowisk wewnątrz budynku
Pracownik ZUZ kieruje klientów do odpowiednich stanowisk wewnątrz budynku
fot. Anna Rezulak / KFP

 

Powrót do bezpośredniej obsługi nie jest równoznaczny z likwidacją skrzynek, do których przedsiębiorcy mogli do tej pory wrzucać wnioski o zwolnienie ze składek ZUS czy świadczenie postojowe. Skrzynki pozostają, z wnioskiem nie trzeba stać w kolejce.

Przed długim weekendem ze zwolnienia ze składek ZUS w województwie pomorskim skorzystało około 30 tys. przedsiębiorców na łączną kwotę ponad 41 mln zł. Tzw. postojowe (2080 lub 1300 zł) uzyskało 13,6 tys. wnioskodawców. Wypłaty przekroczyły 27 mln zł. 


Mimo otwarcia placówek dla mieszkańców, ZUS nadal zachęca, by korzystać z PUE ZUS. Konto na platformie można założyć zdalnie za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Jeśli mamy z tym problem, możemy poprosić urzędnika w placówce o pomoc. Konto zostanie założone w naszej obecności na sali obsługi klientów. Można też dzwonić na infolinię, by otrzymać poradę przez telefon. 

Za: kfp.pl

 

oprac. WGwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl