PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Informacje o dzielnicy Śródmieście
Aniołki Osowa Matarnia Kokoszki Oliwa Żabianka... PrzymorzeMałe Ujeścisko-Łostowice Orunia Górna-Gdańsk Południe VII Dwór PrzymorzeWielkie Brętowo Jasień Orunia- Św. Wojciech-Lipce Olszynka Śródmieście Rudniki Stogi Wyspa Sobieszewska Krakowiec-Górki Zachodnie WrzeszczGórny PieckiMigowo Chełm Siedlce Młyniska Przeróbka Suchanino Letnica NowyPort Brzeźno WrzeszczDolny ZaspaRozstaje ZaspaMłyniec
Śródmieście
Powierzchnia: 5,65 km2
Liczba ludności: 24536 osób
Gęstość zaludnienia: 4343 os/km2
Radni miejscy w dzielnicy
Śródmieście, Chełm, Ujeścisko-Łostowice, Orunia Górna - Gdańsk Południe
Dzielnicowe telefony alarmowe

Gdańskie Centrum Kontaktu
przyjmuje zgłoszenia przez całą dobę
pod nr tel.: 58 52 44 500
email: kontakt@gdansk.gda.pl

Gdańskie Centrum Kontaktu (Dyżurny Inżynier Miasta) przyjmuje zgłoszenia dotyczące wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miasta i przekazuje dyspozycje odpowiednim służbom. W przypadku gdy sprawa dotyczy terenu nie znajdującego się w zakresie działań Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jego jednostek, GCK informuje osobę zgłaszającą, do jakiej instytucji zwrócić się w konkretnej sytuacji.

Straż Miejska
Referat Dzielnicowy II
tel. 58 301 30 11 wew. 150
ul. Elbląska 54/60
Kierownik Referatu – Grzegorz Pawlak
Referat czynny w godzinach 07:00 - 15:00
strazmiejska.gda.pl
Komisariat Policji II w Gdańsku
tel. 58 328 44 22
ul. Długa Grobla 4
Komendant komisariatu – nadkom. Grzegorz Piechowski

www.gdansk.policja.gov.pl
Rada dzielnicy Śródmieście
Skład Rady Dzielnicy
  • Przewodniczący Zarządu Dzielnicy
    Kieturakis Maximilian

  • Zastępca Przewodniczącego Zarządu Dzielnicy
    Bildziuk Marcin

  • Członek Zarządu
    Lewandowska-Goch Monika

  • Przewodnicząca Rady Dzielnicy
    Woroniecka Elżbieta

  • Zastępca Przewodniczącego Rady Dzielnicy
    Kamrowska Magdalena

  • Dobrowolska Sylwia
  • Grzymała Natalia
  • Ikonnikow Dominika
  • Jacykowski Zbigniew
  • Kobus Agnieszka
  • Kownacka Jadwiga
  • Lipska Jolanta
  • Michel-Parzyszek Anna
  • Mionskowska Agnieszka
  • Parzyszek Dominik
  • Pochroń-Frankowski Leszek
  • Rudnicki Wojciech
  • Stawska Anna
  • Turk Helena
  • Wojciechowska Jadwiga
  • Zienkiewicz Paweł
Kontakt

Siedziba 
ul. Ogarna 29/30, 80-826 Gdańsk

Telefon
+48 571 324 216

E-mail: 
srodmiescie@radadzielnicy.gdansk.pl

Portal 
gdansk.pl/srodmiescie

Facebook
Rada Dzielnicy Śródmieście

Dyżury
środa 17:00-18:00

Dlaczego warto jeść banany z Wysp Kanaryjskich i Gwadelupy? Dowiesz się na tym żaglowcu...

Dlaczego warto jeść banany z Wysp Kanaryjskich i Gwadelupy? Dowiesz się na tym żaglowcu...
Dlaczego warto jeść owoce i warzywa spoza Starego Kontynentu? Co oznacza symbol RUP? Do naszego kraju dotarła właśnie kampania unijna na rzecz Ultraperyferyjnych Regionów Unii Europejskiej pod hasłem „Exotic Taste of Europe” (z ang. egzotyczny smak Europy). W jej ramach promowani są przede wszystkim producenci bananów, a o zaletach tych owoców, samej kampanii i zamorskich terenach Europy można dowiedzieć się na... specjalnym żaglowcu, kóry właśnie zacumował w Gdańsku.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Żaglowiec La Marite można zwiedzać przy Targu Rybnym

Kampania realizowana jest we Francji, Portugalii, Hiszpanii, Niemczech, Belgii i w Polsce. Jak tłumaczą jej pomysłodawcy, myśląc o żywności z Unii Europejskiej konsumenci często zapominają o produktach pochodzących z zamorskich terytoriów Francji (Gwadelupa i Martynika), Portugalii (Madera) i Hiszpanii (Wyspy Kanaryjskie). Kampania wspierana przez Unię Europejską, i zainicjowana przez organizacje reprezentujące producentów bananów z zamorskich regionów Europy (RUP), ma promować i uświadomić mieszkańcom UE zalety tych produktów, a także zwiększać świadomość znaku jakości (logo RUP) dla produktów pochodzących z tych obszarów.

Oznaczenie RUP jest jedynym oficjalnym oznaczeniem pozwalającym na identyfikację wysokiej jakości produktów pochodzących z regionów zamorskich UE. Produkty, które je posiadają, spełniają standardy unijne dotyczące poszanowania środowiska, praw pracowników, reguł zrównoważonej produkcji oraz aspektów zdrowotnych. Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie: www.exotictasteofeurope.eu i na Facebooku (“Exotic Taste of Europe”).

Symbolem realizowanej kampanii, łączącym wyspy z kontynentem europejskim, jest historyczny trójmasztowiec Le Marité, na którego żaglach umieszczono logotypy kampanijne. W ramach projektu odbywa on specjalny, europejski rejs. To trójmasztowy szkuner o długości 44 metrów, który przez trzy lata będzie zawijał do 18 portów europejskich, pozostając pięć dni w każdym porcie , w sześciu krajach docelowych: Francji, Portugalii, Hiszpanii, Niemczech, Belgii i Polsce. Częścią projektu jest też element edukacyjny, skierowany do dzieci w wieku szkolnym z Europy kontynentalnej, który zakłada m.in. wymianę rysunków między uczniami z tej części Europy i z jej zamorskich terytoriów.

La Marité został zbudowany w 1921 roku w Fecamp. Jest dziś ostatnią „czynną” tego typu jednostką, które w Normandii przeznaczone były do połowów dorszy. Na wody wypłynął w 1923 roku. Ma trzy maszty (najwyższy 11 metrów) i trzynaście żagli. W czasie II wojny światowej służył jako statek rybacki zaopatrujący Wielką Brytanię. W 2006 roku rozpoczęła się... sześcioletnia renowacja statku, w ramach której przywrócono go do stanu pierwotnego.

Żaglowiec zacumował w Gdańsku przy Targu Rybnym, przed Hotelem Hilton. Każdy chętny może go zwiedzać od piątku do wtorku i przy okazji dowiedzieć się o prowadzonej kampanii. Wstęp na jednostkę jest bezpłatny.

W piątek można do niego zajrzeć w godz. 15 – 18, a od soboty do wtorku, w godz. 10 – 12 oraz 14 – 18.

oprac. KGwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl