Do wyłącznych uprawnień Rady należą między innymi:
Rada wybiera ze swego grona przewodniczącego i 1-3 wiceprzewodniczących w głosowaniu tajnym. Zadaniem Przewodniczącego Rady jest organizowanie prac rady, prowadzenie obrad oraz reprezentowanie Rady na zewnątrz.
Rada powołuje stałe komisje problemowe, które odpowiadają za poszczególne dziedziny życia w mieście. Obecnie w radzie działa 11 komisji stałych.
Obrady sesji zwyczajnych Rady Miasta Gdańska odbywają się zazwyczaj w ostatni czwartek miesiąca o godzinie 9.00 w Sali Obrad w Nowym Ratuszu przy ul. Wały Jagiellońskie 1. Obrady sesji są jawne i każdy z mieszkańców może je obserwować z balkonu, na ekranie telewizora plazmowego w holu Nowego Ratusza lub jako transmisję na żywo na stronie gdansk.pl, gdzie są tłumaczone także na język migowy.
Informacje o programie sesji można otrzymać w Nowym Ratuszu oraz są one zamieszczane w internecie na stronach Biuletynu informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku www.bip.gdansk.pl
Między sesjami pracują komisje problemowe rady.
![]() |
Dyrektor: Wioletta Krewniak ul. Wały Jagiellońskie 1 (Nowy Ratusz) 80-853 Gdańsk pokój nr 105 tel.: +48 58 323 70 05 fax: +48 58 305 34 52 |
Poczta elektroniczna sekretariatu: brmg@gdansk.gda.pl
Termin sesji | Godzina rozpoczęcia Porządek sesji (Rozmiar dokumentu) |
Porządek sesji (Rozmiar dokumentu) |
---|---|---|
26.05.2022 |
9:00 |
Termin spotkania konwentu | Godzina rozpoczęcia konwentu |
---|---|
21.06.2022 | 14.30 |
Zobacz pełny terminarz sesji