Sprawa lub opłata w Urzędzie Miejskim w Gdańsku? Załatwisz łatwo przez Internet

Opłaty związane z zameldowaniem, zezwoleniami budowlanymi, rejestracją pojazdów, opłaty skarbowe oraz wiele innych typowych urzędowych spraw - od teraz wszystko to można załatwić bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Miasta Gdańska. Podpowiadamy, jak uiścić dowolne opłaty w gdańskim magistracie.

Sprawa lub opłata w Urzędzie Miejskim w Gdańsku? Załatwisz łatwo przez Internet
A
A
data publikacji: 27 kwietnia 2017 r.

Od marca 2017 r. wszystkie opłaty w Urzędzie Miasta w Gdańsku można uiszczać przez internet

Szybko, prosto i wygodnie

Na początku marca tego roku Urząd Miejski w Gdańsku wdrożył na swoich stronach internetowych system Płatności Online BM. Dzięki temu klienci gdańskiego magistratu mogą szybko i wygodnie dokonywać opłat online, czyli za pośrednictwem Internetu.

- To kolejne udogodnienie zgodne z oczekiwaniami naszych klientów - tłumaczy Tomasz Filipowicz, kierownik projektu Gdańskie Centrum Kontaktu. - Coraz więcej osób traktuje płatność online jako najszybszy i najwygodniejszy sposób rozliczania się. Stąd pomysł, by z początkiem marca tego typu rozwiązanie wprowadzić również u nas.

System ostateczne testy przeszedł 2 marca i od tego czasu jest dostępny dla mieszkańców.

- Zaletą tego systemu jest prostota obsługi - zapewnia Krzysztof Ambroziak z Blue Media, operatora systemu Płatności Online BM. - W opisie czynności administracyjnej kwota opłaty pojawia się automatycznie po wskazaniu konkretnej sprawy, którą chce się załatwić. Nie trzeba szukać dodatkowych informacji o wymaganych kwotach, ani tym bardziej regulować płatności w urzędzie.

Z płatności online może skorzystać każdy klient gdańskiego magistratu z dostępem do komputera i internetu.

Jak to zrobić: krok po kroku 


Dokonywanie opłat online za wybrane sprawy urzędowe jest bardzo proste. Przedstawiamy krok po kroku:

  • wchodzimy na stronę oplaty.gdansk.pl
  • wybieramy rodzaj sprawy spośród podanych kategorii, takich jak POJAZDY, URZĄD STANU CYWILNEGO, MELDUNKI / PESEL / DOWODY OSOBISTE, GEODEZJA, ŚRODOWISKO, ALKOHOL, BUDOWA i inne
  • zaznaczamy, czego ściśle nasza sprawa ma dotyczyć: „pojazd” (tu można np. wymienić dowód rejestracyjny, zarejestrować auto lub wystąpić o zmianę numeru rejestracyjnego), „urząd stanu cywilnego” (odpisy aktu stanu cywilnego, sporządzanie aktu małżeństwa) 
  • pojawia się informacja: wysokość opłaty
  • uzupełniamy swoje dane osobowe: imię, nazwisko, adres zamieszkania i adres e-mail, na który przyjdzie potwierdzenie zrealizowania płatności
  • po wyborze banku, w którym mamy konto, następuje przekierowanie na stronę transakcyjną, a tam wystarczy już potwierdzić wykonanie przelewu (dane płatnika i kwota do zapłaty są już uzupełnione)

Wśród dostępnych sposobów płatności znajdują się szybkie płatności za pomocą linku, tzw. Pay by link (takie jak mTransfer, Pekao24 czy płacę z iPKO) oraz płatności kartą płatniczą (VISA, VISA Electron, MasterCard i Maestro). Po dokonaniu płatności klient otrzymuje mailem potwierdzenie, które powinien wydrukować i przedstawić w urzędzie podczas załatwiania sprawy.


Wśród dotychczasowych usprawnień dla klientów gdańskiego magistratu jest m.in. wprowadzona kilka lat temu rezerwacja wizyt przez internet. W ubiegłym roku z tej usługi skorzystało prawie 40 tysięcy osób.



Agata Olszewska (0)
www.gdansk.pl
agata.olszewska@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Agata Olszewska (0)
www.gdansk.pl
agata.olszewska@gdansk.pl
więcej tekstów autora