Siedmiu chętnych na budowę Nowej Bulońskiej. Budowa powinna ruszyć wiosną 2018 roku

Propozycje firm wahają się od blisko 192 mln do 282 mln złotych. Oferty zostaną teraz sprawdzone pod kątem formalno-prawnym. Umowa ze zwycięzcą przetargu na budowę ulicy Nowej Bulońskiej Północnej wraz z trasą tramwajową podpisana zostanie prawdopodobnie pod koniec lutego 2018 r. Budowa powinna więc ruszyć wiosną przyszłego roku!

Siedmiu chętnych na budowę Nowej Bulońskiej. Budowa powinna ruszyć wiosną 2018 roku
A
A
data publikacji: 20 grudnia 2017 r.

Budowa Nowej Bulońskiej wraz nową linią tramwajową coraz bliżej
Budowa Nowej Bulońskiej wraz nową linią tramwajową coraz bliżej
Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl

Przetarg na budowę tzw. Nowej Bulońskiej (to robocza nazwa nowej ulicy) podzielony został na dwa etapy. Do pierwszego mogły zgłaszać się wszystkie zainteresowane jej realizacją firmy. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym złożyło 16 firm. Po ich przeanalizowaniu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zaprosiła do drugiego etapu 15 firm. Ostatecznie oferty złożyło siedem z nich. W środę, 20 grudnia, zostały oficjalnie otwarte.

Miasto zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 193 mln złotych.

Na jakie kwoty wyceniły realizację tej inwestycji zainteresowane firmy?

  • 270.420.641,92 zł - konsorcjum firm: lider Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. Z Gdyni, partner -Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe „RAJBUD” z Szymbarku
  • 282.661.494,31 zł - konsorcjum firm: Lider-MOSTY ŁÓDŹ S.A z Łodzi, partner - TOR-KAR-SSON z Warszawy, partner – WPRD GRAVEL z Gdańska
  • 263.970.830,83 zł - BUDIMEX S.A.z Warszawy 
  • 255.379.061,80 zł - konsorcjum firm: Lider-Trakcja PRKiI S.A. Z Warszawy, partner- AB Kauno Tiltai, Ateites 46 z Litwy, partner -KZN Rail Sp. z o.o. z Krakowa
  • 241.460.034,26 zł - konsorcjum firm:.Lider -Firma GOTOWSKI, Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. z Bydgoszczy, partner- Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. z Torunia, partner – Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o. z Krakowa
  • 191.715.780,89 zł - konsorcjum firm: Lider-NDI S.A. z Sopotu, partner- NDI Sp. z o.o. z Sopotu, partner-CONSTRUCCIONES PROMOCIONES BALZOLA S.A. Avenida Sabino Arana z Hiszpanii, partner - BALZOLA POLSKA Sp. z o.o. z Warszawy
  • 237.809.967,31 zł - konsorcjum firm: Lider - Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. z Warszawy, partner: Aldesa Construcciones SA z Madrytu, partner- COALVI S.A. z Zaragozy


Tędy przebiegać będzie Nowa Bulońska Północna
Tędy przebiegać będzie Nowa Bulońska Północna
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

- Oferty będą teraz sprawdzane pod względem formalno-prawnym. Po ogłoszeniu i uprawomocnieniu się decyzji o wyborze oferty najkorzystniejszej, dokumenty przetargowe przekazane zostaną do kontroli uprzedniej w Urzędzie Zamówień Publicznych. Umowa na realizację zadania zostanie podpisana pod koniec lutego 2018 roku - informuje Ewa Parafjanowicz-Potuczko z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Realizacja inwestycji podzielona została na cztery etapy odbioru:

I - nasadzenia drzew (kwiecień 2018)

II - prace projektowe (7 miesięcy od daty zawarcia umowy)

III - roboty budowlano-montażowe (lipiec 2019 r.)

IV - nasadzenia w pasie drogowym (lipiec 2019 r.)

- Cieszę się, że coraz bliżej jest budowy linii tramwajowej w ul. Nowej Bulońskiej, która jest niezwykle potrzebna w południowych dzielnicach Gdańska. Jest to jedna z najintensywniej rozwijających się części naszego miasta, dlatego konsekwentnie rozwijamy tutaj transport publiczny – mówi prezydent Paweł Adamowicz.

Nowa Bulońska będzie liczyć 2,7 km długości. Połączy istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa, która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Wzdłuż nowej trasy tramwajowej zaplanowano pięć przystanków komunikacji miejskiej. Ich wstępne nazwy to: Ujeścisko, Zabornia, Stolema, Łabędzia oraz Nowa Politechniczna.

Wybudowana zostanie także dwukierunkowa ścieżka rowerowa wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową, ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę (w dalszej przyszłości) drugiej jezdni, dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Skrzyżowanie ulicy Nowej Bulońskiej z Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską oraz skrzyżowanie z Jabłoniową i Warszawską zaprojektowano w formie wysp centralnych, a pozostałe skrzyżowania jako skanalizowane.

W ramach inwestycji powstanie także węzeł integracyjny tramwajowo-autobusowy na Ujeścisku z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo-autobusowy tzw. węzeł Zabornia. Zaplanowano również budowę bądź przebudowę odcinków ulic m.in.: Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej oraz łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, Nową Warszawską i Nowa Jabłoniową. Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko" zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstaną mosty (drogowy, tramwajowy) o długościach w osiach podpór około 220 metrów.

Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.


WIZUALIZACJA WIDEO NOWEJ BULOŃSKIEJ


Przeczytaj także:

Ponad pół miliarda złotych na trasy tramwajowe w południowych dzielnicach i na Stogach



Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora