Larysa Grabińska, Bartosz Kondracki, Michał Ośka, Barbara Pędzich, Dorota Zielińska / premiera
Koncept i reżyseria: Larysa Grabińska / Choreografia i taniec: Larysa Grabińska, Bartosz Kondracki, Michał Ośka, Barbara Pędzich, Dorota Zielińska / Muzyka: Bartosz Winiecki / Film i wizualizacja: Apolonia Bronakowska / Kostiumy: Izabela Walkusz
PAT – to spektakl, który ma swój koncepcyjny początek w lekturze Isaaca Asimova „Druga Fundacja”. Asimov postawił człowieka w pozycji nieokreślonej i zawieszonej pomiędzy poczuciem doświadczania ciągłości przypadkowych zdarzeń zmuszających do wolnej improwizacji, a przeczuciem o istnieniu przeznaczenia, które wyznacza drogę rozwoju.
Larysa Grabińska – tancerka, instruktorka tańca, absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Lidzbarku Warmińskim (klasa fortepianu). Pierwsze doświadczenia taneczne zdobywała w zespole tańca nowoczesnego w Lidzbarku Warmińskim, prowadzonym przez Krystynę Grabińską. Potem tańczyła i współtworzyła w Teatrze Tańca Uniwersytetu Gdańskiego. Występowała w spektaklach choreografów Sopockiego Teatru Tańca (m.in. „Infantka"). Współtwórczyni spektakli: „Panna młoda rozebrana przez swych kawalerów, jednak..." z Marią Miotk (2008), „Nie deptać trawnika" (rezydencja/premiera 2009, Klub Żak w Gdańsku). Największy wpływ na jej kondycję i świadomość taneczną wywarli: Aleksandra Jaworska (Kielecki Teatr Tańca), Anna Haracz, Iwona Gilarska, Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Leszek Bzdyl, Katarzyna Chmielewska, Anna Steller, Julia Mach, Anna Krysiak, Sylwia Hefczyńska-Lewandowska.
Barbara Pędzich – tancerka. Edukację taneczną zaczęła od tańca towarzyskiego, następnie była tancerką kaliskiego zespołu tańca współczesnego Studnia i Dash w Kętrzynie oraz teatru tańca UG. Największy wpływ na jej edukację taneczną mieli: Witold Jurewicz, Jacek Owczarek, Anna Wytych-Wierzgacz. Uczestniczka warsztatów z zakresu tańca współczesnego, prowadzonych przez polskich i zagranicznych pedagogów. Brała udział w trójmiejskich spektaklach tanecznych, m.in. „Nie deptać trawnika” w ramach konkursu „rezydencja/premiera 2009” organizowanego przez Klub Żak w Gdańsku, oraz „Tajemnicza Śmierć Normy Baker”.
Dorota Zielińska - edukację taneczną rozpoczęła w wieku 7 lat w amatorskim zespole tańca współczesnego Luz. Następnie tańczyła w Teatrze Tańca Uniwersytetu Gdańskiego. Szkoliła się na licznych warsztatach u takich choreografów jak: Leszek Bzdyl, Wojciech Mochniej, Sylwia Hefczyńska - Lewandowska, Witold Jurewicz, Joanna Czajkowska, Kenneth Flak, Mat Voorter, Jozef Frucek, Linda Kapetanea, Marcel Leemann, David Zambrano. W latach 2008-2011 była tancerką Bałtyckiego Teatru Tańca, gdzie występowała w spektaklach Izadory Weiss „Romeo i Julia”, „Out”, „Eurazja”, „4&4"; „Men’s Dance:Tango Life” (chor. Roman Komassa); „Kilka Krótkich Sekwencji” (chor. Jacek Przybyłowicz), „Chopinart” (chor. Ho Sin Hang) „Sen” (chor. Wojciech Misiuro). W ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca 2010 stworzyła razem z Barbarą Pędzich, Marią Miotk i Aliną Jurczyszyn spektakl pt. „Tajemnicza Śmierć Normy Baker".
BILETY :
25 zł – normalne / 15 zł – studenci* i na Kartę do Kultury / 10 zł – uczniowie* / 5 zł – na Kartę Wielodzietnej Rodziny / 3 zł – na Kartę Tancerza
* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)
Sprzedaż biletów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00). Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Zakupione bilety nie podlegają zwrotom. / Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane. / W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie przedstawień.
