Link do opisu wydarzenia: Opera na wesoło

Opera na wesoło

Data: 13 listopada 2018 r.
Godzina: 19.00
Miejsce: AKPG Kwadratowa ul. Siedlicka 4, Gdańsk
Organizator: Akademicki Klub Politechniki Gdańskiej "Kwadratowa"
Wspieramy to!

Szczegóły wydarzenia

Zapraszamy na prawdopodobnie pierwszy OPEROWY koncert w Kwadratowej. Na scenie pojawi się niesamowita solistka, Magdalena Lewandowska, która przy akompaniamencie Eleny Aleksiejuk, wykona zarówno arie operowe, jak i piosenki m.in. Edith Piaf czy Ireny Santor. W repertuarze nie zabraknie utworów również utworów musicalowych oraz pieśni patriotycznych nawiązujących do stulecia odzyskania niepodległości.

Bilety: Going / przed wejściem do klubu

Rezerwacje biletów:
mail: kwadratowa@pg.edu.pl
tel. (58) 347-12-10 (od pn. do pt. 9:00-15:00)

Kim jest Magdalena Lewandowska? 
Absolwentka Akademii Muzycznej im. J. Paderewskiego w Poznaniu (2005) początkowo w klasie śpiewu prof. K. Kujawińskiej-Dobiasz, a w następnych latach u prof. K. Pakulskiej. Doskonaliła warsztat wokalny pod okiem znakomitych śpiewaków, jak choćby: J. Rappé, R. Karczykowski (Warszawa) czy J. Nesterienko (Rosja). Jeszcze podczas studiów zadebiutowała w przedstawieniu Czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta w Teatrze Wielkim w Poznaniu, a w latach późniejszych partię Olgi w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego. Związana była również z Operą Bałtycką w Gdańsku, gdzie zadebiutowała partią Suzuki w Madama Butterfly G. Pucciniego podczas gościnnych występów Opery Bałtyckiej w Parnu (Estonia). Z tym zespołem występowała śpiewając kluczowe partie w operach Straszny Dwór S. Moniuszki, Rigoletto G. Verdiego, Cyrulik Sewilski G. Rossiniego, Carmen G. Bizeta, Faust Ch. Gounda i wiele innych. W ramach współpracy z Filharmonią Szczecińską wykonała m.in. takie dzieła jak Stabat Mater K. Szymanowskiego (Grenoble, Francja), Requiem d-moll W.A. Mozarta czy Rigoletto G. Verdiego (partia Marty). W Gdańsku usłyszeć ją można było podczas wykonań takich dzieł, jak Msza Koronacyjna W.A. Mozarta, IX Symfonia d-moll L. van Beethovena, czy Missa pro pace W. Kilara. W swojej karierze współpracowała z szeregiem orkiestr, jak choćby: Filharmonia Bałtycka, Gdyńska Orkiestra Symfoniczna, Opera Bałtycka, Teatr Wielki w Poznaniu, orkiestra symfoniczna TUTTA FORZA, Cappella Gedanensis, Filharmonia Szczecińska i in. Śpiewała pod batutą wielu dyrygentów, m.in.: Janusz Przybylski, Z. Rychert, M. Dondajewski, R. Kłoczko, T. Kozłowski, J.M. Florencio czy M. Caldi. Występowała w ramach znaczących festiwali muzycznych, w tym m.in. Międzynarodowy Festiwal Krajów Nadbałtyckich Probaltica, Gdynia Classica Nova, Świętojańskie Wieczory Operowe, Toruński Festiwal Nauki i Sztuki.

Miejsce