.jpg)
fot. Michał Algebra
Grupa teatralna
Lofty Yell
Lofty Yell
DEEP OFF 2022
Reżyseria: Mathilda Clarke
Przekład: Elżbieta Zimna, Małgorzata Sikorska- Miszczuk
Reżyseria: Mathilda Clarke
Asystent reżysera: Wojciech Stachura
Scenografia: Michał Dracz
Muzyka: Przemysław Bartoś
Selekcja dramaturgiczna: Sandra Szwarc
Produkcja: Aleksandra Książkiewicz
Światło: Michał Labijak
Wykonanie form: Aleksandra Stawik
Obsługa techniczna: Marceli Kulesz
Nagranie: Antoni Siemiński
Plakat:Jacek Staniszewski
Przekład: Elżbieta Zimna, Małgorzata Sikorska- Miszczuk
Reżyseria: Mathilda Clarke
Asystent reżysera: Wojciech Stachura
Scenografia: Michał Dracz
Muzyka: Przemysław Bartoś
Selekcja dramaturgiczna: Sandra Szwarc
Produkcja: Aleksandra Książkiewicz
Światło: Michał Labijak
Wykonanie form: Aleksandra Stawik
Obsługa techniczna: Marceli Kulesz
Nagranie: Antoni Siemiński
Plakat:Jacek Staniszewski
Obsada:
Magdalena Gładysiewicz
Magda Smuk
Michał Trojanowski
Wojciech Stachura
Magdalena Gładysiewicz
Magda Smuk
Michał Trojanowski
Wojciech Stachura
OBYWATEL KOŃ
Pan M. zawsze chciał poczuć coś więcej, niż otaczająca go rzeczywistość miała mu do zaoferowania. W efekcie przepełniająca bohatera pustka pcha go do poszukiwań coraz silniejszych doznań i nowych, ekstremalnych bodźców. Początkowo Pan M. upatruje cel swoich dążeń w fizycznym bólu, o który zabiega, lecz jak się okazuje, o który nie jest wcale tak łatwo. Po serii doświadczeń bohater dochodzi do smutnego wniosku, że „poziom środowiska BDSM jest niski, skini to cykory a lewaki to mięczaki”. Szczęśliwie głos wewnętrzny Pana M., uosobiony przez Antropomorficznego Konia, odkrywa przed bohaterem wszechświat możliwości: „Bądź jak koń, a będziesz szczęśliwy”. Najbardziej ekstremalnych doznań w życiu codziennym dostarczyć może ciężka praca. Taka też myśl przyświeca odtąd poczynaniom bohatera, który krok po kroku zmienia świat na lepsze: w świat dla koni, świat będący nieustającym wysiłkiem, ślepą pogonią, bezrefleksyjnym kieratem… Czy to nie brzmi znajomo?
Spowiedź masochisty Romana Sikory w pierwszym kontakcie wydaje się być prowokacyjną farsą obyczajową. Jednak w dalszej lekturze tekst ten brutalnie obnaża mechanizmy rządzące światem oraz służbowymi i intymnymi relacjami między ludźmi. Dramat Sikory jest świetnym impulsem do dyskusji i rozważań o współczesnych niewolnikach, pariasach czasu globalizacji, o kryzysie jednostki i kapitalistycznym społeczeństwie w czasach kryzysu.
Spektakl powstał w ramach programu OFF Polska organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.