Link do opisu wydarzenia: Hertz Haus „Solo na cztery kaski i stracony czas”

Hertz Haus „Solo na cztery kaski i stracony czas”

Data: 12 grudnia 2020 r.
Godzina: 19:00
Miejsce: Facebook Hertz Haus
Organizator: Hertz Haus

Szczegóły wydarzenia

Hertz Haus zaprasza na pokaz online spektaklu Solo na cztery kaski i stracony czas w choreografii, reżyserii i według konceptu Anny Piotrowskiej. Materiał został specjalnie nakręcony na potrzeby tej prezentacji (nie będzie to streaming na żywo).

Trzech aktorów stojących na scenie

fot. Marcin Zydek

O spektaklu:
Absurdalne założenia: kask minus strata daje nam solo. Solo i strata są sumą kasku, a strata stanowi różnicę liczby kasków do solo Czas jest policzony sumą kichnięć. Trwanie w nieustannych zaległościach mnie do siebie. Pytam się dzisiaj ja z wczoraj, czyli z jutra do dziś. Jestem, byłam, będę, ale wciąż i tak jestem. Stracony czas. Marnotrawstwo. Bez zastanowienia i odnalezionej odpowiedzi. Do widzenia. Już nigdy. Brak chęci dowiadywania się. Nie ubrana w słowa, naga, życie transparentne, w ciężarze satysfakcji. Życie - przypadek rozpisany na zdarzenia. Poza pomiędzy czasem nie pamiętam dlaczego tu jestem. Czy się straciłam i zatraciłam? Prawdopodobieństwo opowiadanych historii. Kim jestem w tożsamości przez szereg zachodzących przemian. Ja Matka, Ja Ojciec, Ja Córka, Ja Syn.

Sen nie przestrzenią poza czasową – jest. Czas nie istnieje. Co to oznacza dla poszukiwań cielesnych? Wątpliwości skończone – automatyzm domysłów. Unikanie prawdy niewygodnej w konkretach, w tempie, działaniu w przestrzeni. Ucieczka w trójdzielnej akcji.
Anna Piotrowska
 
Koncept, choreografia, reżyseria: Anna Piotrowska
Wykonanie: Anna Zglenicka, Magdalena Kowala, Joanna Woźna, Natalia Murawska
Zdjęcia i montaż filmu : Marcin Zydek
Realizacja świateł: Krzysztof Rosłonek
Projekt świateł i przestrzeni: Anna Piotrowska
Produkcja: Zakład Kulturalny, eferte_Fundacja Rozwoju Tańca, Córy Kultury
Materiały promocyjne: Łukasz Zglenicki
 
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska.
 
Anna Piotrowska – doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca - eferte, założycielka "mufmi "w Warszawie (1995). Od 1996 roku stworzyła ponad 110 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2019 pełniąca obowiązki dyrektora Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK i prodziekan Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Wykładowca na Wydziale Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Anna Piotrowska otrzymała nagrodę Województwa Śląskiego „Złota Maska 2016” za całokształt pracy, za reżyserie i choreografie spektakli dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK w 2015 roku. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno- kulturalnych. We wrześniu 2015 roku spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i
wykonaniu Łukasza Pawłowskiego toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie! zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Spektakl bless the king_nieliryczna pieśń otrzymał nagrodę na Festiwalu SzekspirOFF 2018 w Gdańsku.
 
Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała onebodyspacerecognizer. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej, odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec. Hertz Haus– zespół tancerek, (w obecnym składzie: Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna i Anna Zglenicka). Założycielem zespołu jest Natalia Murawska. Obecną siedzibą zespołu jest Zakład Kulturalny w Gdańsku - miejsce inicjatyw artystycznych z różnych dziedzin sztuki. W 2019 roku tancerki założyły stowarzyszenie Córy Kultury, którego misją jest przybliżanie myśli tanecznej wielu odbiorcom, tworzenie repertuaru oraz programu artystyczno-edukacyjnego. Tancerki tworzą własną estetykę, korzystając z tańca współczesnego, fizycznego, a także z improwizacji i działań performatywnych i dążą tym samy do stworzenia własnego języka ruchu. Zespół tworzą osoby o różnym doświadczeniu, ale o wspólnej estetyce aranżacji tańca i teatru. Tancerki rozpoczęły swoją współpracę w 2016 roku w Teatrze Znak tworząc pod nazwą Pracownia Tańca Teatru Znak. W tym czasie, do 2019 roku, zrealizowały takie spektakle jak: „MY_SZY” [2016], „Portrety Beznadziejne” [2017], których reżyserem była Natalia Murawska. Spektakl „Her(t)z” [2018] zrealizowany w Klubie Żak pod patronatem Gdańskiego Festiwalu Tańca, rozpoczął pracę kolektywną tancerek. Od tego czasu tworzą w obecnym składzie. Od 2019 roku zespół funkcjonuje pod nową nazwą (Hertz Haus), zyskał także w tym czasie nową siedzibę – Zakład Kulturalny.
Dotychczasowe produkcje zespołu:
-„Her(t)z” [2018; choreografia i obsada – Hertz Haus; 50min]
-„102 i pół [2019; chor. i wykonanie – Magdalena Kowala i Joanna Woźna, 10min] – duet zdobył pierwsze miejsce w konkursie SoloDuo 2020 oraz pierwsze miejsce w Konkursie Choreograficznym MY MOVE 2020 w Tarnowie.
-„Solo na 4 kaski i stracony czas” [2019; reżyseria, choreografia i koncept - Anna Piotrowska; obsada – Hertz Haus; 60min]

-„Unbody” [2020; realizowany w ramach Rezydencji Gdańskiego Festiwalu Tańca, choreografia i obsada – Hertz Haus; 60 min]
- „Portrety beznadziejne – spektakl usieciowiony” [2020; dofinansowany ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Kultura w sieci; obsada i reżyseria- Hertz Haus; 70 min].

STOWARZYSZENIE CÓRY KULTURY
Stowarzyszenie założone 3 grudnia 2019 roku. Głównymi celami stowarzyszenia jest propagowanie i rozwój twórczości artystycznej ze szczególnym uwzględnieniem tańca współczesnego, teatru, teatru tańca, sztuk performatywnych i wizualnych. Ma za zadanie wspierać działania na rzecz stwarzania płaszczyzny współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy specjalistami i przedstawicielami różnych dziedzin sztuki m. In. : teatru, tańca, muzyki, sztuk wizualnych, literatury, performansu, a także nauk humanistycznych i społecznych oraz działanie na szeroko pojętej edukacji artystycznej i kulturalnej, przygotowanie do świadomego odbioru sztuki.

Miejsce