Klub Żak zaprasza na wieczór z Teatrem Tańca i Muzyki – Kino Variatino oraz na warsztaty techniki i improwizacji tanecznej prowadzone przez Annę Haracz i Annę Krysiak.
22 maja na scenie Żaka zobaczymy dwa solowe spektakle Anny Haracz - „Kobieta, która zamiata las” oraz „…ale jest jeszcze prawda…”. Natomiast w dn. 23-24 maja zapraszamy na warsztaty z techniki tańca współczesnego (prowadzenie: Anna Krysiak) i warsztaty improwizacji tanecznej z muzyką na żywo (prowadzenie: Anna Haracz, muzyka: Tomasz Antonowicz).
Program:
22.05.2009
g. 19.00
„Kobieta, która zamiata las”
g. 20.00
„…ale jest jeszcze prawda…”
Warsztaty:
23-24.05.2009
g. 10.00 -12.00 - Technika tańca współczesnego – Anna Krysiak
g. 12.30-14.30 - Improwizacja taneczna z muzyka na żywo – Anna Haracz i Tomasz Antonowicz
O spektaklach:
„Kobieta, która zamiata las”
Choreografia, taniec i śpiew: Anna Haracz
Konsultacja choreograficzna: Agnieszka Noster
Muzyka na żywo: Tomasz Antonowicz
Kostium: Mada Kwaśnik, Anna Haracz
Scenografia i symbole: Monika Wieczorkowska
Czas trwania: 30 min.
„Kobieta, która zamiata las” jest obrazem codziennego wykonywania nikomu niepotrzebnej pracy. Las nie potrzebuje by w nim sprzątać, ludzie nie potrzebują zamiecionego lasu. Jedyną osobą, dla której ma to sens, jest wykonująca to kobieta. Praca, która niby nie buduje, nie tworzy, nie zmienia. Sama dla siebie stanowi jednak sens i wartość. To jakby buddyjskie malowanie mandali by potem ją bez przywiązania zniszczyć.
„(…) Co wydaje mi się szczególnie warte podkreślenia w "Kobiecie, która zamiata las", to piękna harmonia wszystkich elementów przedstawienia: muzyki (znowu Tomasz Antonowicz), światła, scenografii, kostiumu, oczywiście choreografii i samego wykonania. Perfekcyjnego. A także - rezygnacji Anny Haracz ze stuprocentowego gwiazdowania na scenie, dopuszczenie do głosu wymienionych elementów, tworzących w sumie jej kosmos. Haracz świeci, ale pozwala też świecić im; nie wszystko na scenie "gra na nią", nie wszystkim ona włada. Przeciwnie: gra dla nich. I dla nas, widzów. I to właśnie ma sens; nie tylko dla niej.” [Tadeusz Skutnik Dziennik Bałtycki 16.01.2009]
Zrealizowano przy pomocy finansowej Samorządu Województwa Pomorskiego, Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz wsparciu Pro-Active Fitness w Gdańsku
„...ale jest jeszcze prawda...” 2006-2008
Choreografia: Anna Krysiak, Anna Haracz
Taniec: Anna Haracz
Muzyka na żywo: Tomasz Antonowicz
Kostiumy: Anna Haracz
Bębny ceramiczne udu: Monika Wieczorkowska
Czas trwania: 20 min.
Motto:
Pomiędzy odejściem a powrotem dalej płynie czas, wolno... Jest to mój czas i moja przestrzeń. Sekretne, ciemne miejsce, w którym spotkać mogę jedynie prawdę... o sobie... Idę od jednej do drugiej, poznaję je, przestaję się bać... Siła jest we mnie przecież... jej też się już nie boję.
„Tym razem absolutnie przekonująca była też Anna Haracz w roli jakoby szamanki, zaklinającej rzeczywistość, a w tej rzeczywistości również grającego na żywo dla niej na bębnach ceramicznych Tomasza Antonowicza. Wyczuwało się, że diabelska władza Haracz w spektaklu „…ale jest jeszcze prawda" sięga poza scenę, zaczarowuje również widownię.” [Tadeusz Skutnik]
Spektakl uznany przez polskich krytyków teatru tańca za jedną z najciekawszych premier roku 2008
O warsztatach:
Technika tańca współczesnego - Anna Maria Krysiak
Warsztat oparty o wieloletnie doświadczenie pracy w ŚTT oraz pracy z wieloma innymi pedagogami i choreografami z Europy, Kanady, Anglii i USA. Technika ta jest wynikiem własnych badań nad możliwościami ciała człowieka, z wykorzystaniem rożnych impulsów z niego wypływających, ciężaru ciała, swobodnego przepływu energii, pędu, zawieszeń, czyli balansowania miedzy stanem równowagi, a upadkiem i współdziałania z siłą grawitacji.
Improwizacja taneczna z muzyką na żywo - Anna Haracz, Tomasz Antonowicz
Warsztat opiera się na uwrażliwianiu ciała poprzez wyeliminowanie zmysłu wzroku. Dzięki bliskiej pracy z partnerem poszerzone zostaje pole doświadczeń wewnętrznych, oraz uzyskiwane są nowe drogi odczuwania świata zewnętrznego. Indywidualne drogi powstawania choreografii można odnaleźć poprzez tworzenie tzw. struktur scenicznych i choreograficznych. Głównym celem w tego rodzaju pracy jest poszerzenie świadomości siebie, partnera i widza.
O artystach:
Anna Krysiak – tancerka, absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu. W latach 1990-1992 pracowała w Teatrze Wielkim im. St. Moniuszki w Poznaniu. W latach 1992-2004 była tancerka Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu. Współpracowała ze Szkołą Baletową w Bytomiu, Swarthmore College w Pensylwanii (USA), University Salt Lake City w Utah, Mary University w Winona (Minnesota) i University of Calgary. Prowadziła warsztaty tańca współczesnego na wielu festiwalach w Polsce, Rosji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, USA i Kanadzie. Tańczyła w choreografiach Anny Sokolov, Melissy Monteros, Avi Kaisera (Batsheva Dance Company), Conrada Drzewieckiego, Poula Claydena (DV8), Marka Haima oraz innych choreografów współpracujących z ŚTT. Brała udział w projekcie Battery Dance Company w Nowym Jorku do muzyki na żywo z Cracow Klezmer Band. W 2000 roku otrzymała Medal im. Karola Szymanowskiego za wybitny wkład w rozwój sztuki tanecznej, przyznany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W latach 2006-2008 pracowała w Theatre Junction w Calgary, w Kanadzie oraz brała udział w operze K. Szymanowskiego pt. „Król Roger” w reż. Mariusza Trelińskiego.
Anna Haracz – tancerka, choreograf, współzałożycielka i kierownik artystyczny teatru KINO VARIATINO (Zał. 1998 r.). Z teatrem Kino Variatino realizuje własne choreografie, które prezentowane są na trójmiejskiej scenie offowej, oraz a festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce (Kalisz, Lublin, Kraków, Warszawa), a także za granicą (Odessa, Estonia, Rosja). Jest absolwentką Państwowego Studium Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu (specjalizacja taniec) oraz rocznego studium pantomimy prowadzonego przez Marka Oleksego. Jest uznanym pedagogiem tańca współczesnego oraz certyfikowanym nauczycielem hatha-jogi wg metody Iyengara w stopniu Introductory II. Od lat realizuje autorski program terapii poprzez improwizację taneczną. Anna Haracz brała udział w projekcie społecznym Risy Jarosław, organizowanym i prezentowanym na Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Sztuki Tanecznej w Bytomiu. Uczestniczyła w warsztatach dla młodych choreografów, zorganizowanych przez Polli Tallu Art Center w Estonii, Academy of Dance w Odessie, oraz Movement on the EDGE w Bukareszcie 2002. Swoje taneczne umiejętności prezentowała na Międzynarodowym Festiwalu Nowego Tańca ,,Konfrontacje" w Pradze, brała także udział w spektaklu reżyserii Leszka Bzdyla „120/80", oraz w projekcie ,,Odys- SEAS" w ramach festiwalu „SEAS" (polska edycja) .
Tomasz Antonowicz – perkusjonalista - współtworzy wiele przedsięwzięć muzycznych i artystycznych. ...szuka, poszukuje... w różnych projektach muzycznych począwszy od muzyki klubowej, poprzez poezję śpiewaną, reggae, jazz, muzykę improwizowaną, folk orientalny. Na stałe współpracuje z Teatrem Tańca i Muzyki Kino Variatino, ilustrując muzycznie taniec współczesny we wspólnie wyreżyserowanych przedstawieniach. Jest współzałożycielem stowarzyszenia artystycznego MamNaMyśli, mającego na celu tworzenie i promowanie szeroko pojętej sztuki... człowiek Gwiazd i Drzew.
O teatrze:
Teatr Tańca i Muzyki Kino Variatino powstał w 1998 r. Na przestrzeni 10 lat teatr zrealizował około dwudziestu mniejszych i większych spektakli. Spektakle te prezentowane były na festiwalach tanecznych oraz teatralnych w całej Polsce (Gdańsk, Kalisz, Lublin, Sopot, Kraków, Warszawa, Olecko, Gryfino, itd.) oraz za granicą (Estonia, Ukraina).
W swojej pracy najbardziej zainteresowany jest szeroko pojętym tańcem współczesnym oraz szukaniem naturalnych dróg tworzenia ruchu poprzez improwizację. Wraz z warstwą ruchową powstaje grana na żywo muzyka, która stanowi integralny element dramaturgii. Warstwa wizualna i kostiumy tworzone są w ścisłej aczkolwiek indywidualnej współpracy pomiędzy artystami. Spektakle zazwyczaj nie są opowieściami lub historiami, są klimatem, nastrojem lub relacją z kimś, czymś innym, obcym lub dobrze już znanym. Eksperymentując na pograniczu sztuk, konsekwentnie wytycza własną drogę twórczą. A wszystko to niezmiennie krąży wokół chęci wniknięcia w istotę magii.
Od roku 2007 tworzą go: Anna Haracz - tancerka, choreograf, nauczyciel hatha-jogi; Magda Kwaśnik – kostiumy, światła, foto; Tomasz Antonowicz - muzyk, kongi, udu, instrumenty perkusyjne; Grzegorz Kufel – wizualizacje, projekty graficzne. Z teatrem współpracują: Monika Wieczorkowska – ceramika, scenografia, foto; Agnieszka Noster – tancerka, choreograf, fotografik; Anna Maria Krysiak – tancerka, choreograf.
Ceny biletów:
Karnety warsztatowe:
90,- normalny; 80,- ulgowy; 70,- zniżkowy (karta klubowa lub bilety okresowe SKM)
Bilet na 2 spektakle:
20,- normalny; 15,- ulgowy; 10,- zniżkowy (karta klubowa lub bilety okresowe SKM)
Bilety ulgowe za okazaniem aktualnej legitymacji studenckiej, zniżkowe dla posiadaczy karty klubowej.
Sprzedaż i rezerwacja biletów - tylko w Klubie ŻAK. Kasa czynna codziennie: g.15.00 - 21.00, w sb i nd od g.16.00 (kasa@klubzak.com.pl; 58 344 05 73 w.117). Rezerwacje należy odebrać nie później niż pół godziny przed przedstawieniem. Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane.