Reżyseria, choregrafia: Bożena Eltermann
Wizualizacje multimedialne: Maciej Szupica
Muzyka: collage
Ten, kto lubi spokojne życie, niedobrze trafił, rodząc się w XX wieku. L. Trocki
Konieczność historyczna (...) te potężne bezosobowe siły (...) T.S. Eliot
Burzyciel Arytmetyki jest solową miniaturą choreograficzną. Podejmuje temat ciszy i znieruchomienia, pozornego niewydarzenia się, posługując się językiem ruchu. Bada morfologię choreografii, jest zainteresowany niekonceptualnym byciem „tu i teraz”. Jest przejawianiem się nieustającego płynięcia zjawisk. Na poziomie wewnętrznym są to myśli i uczucia, które nieustannie przychodzą i odchodzą, na poziomie ciała są to ciągle przebiegające procesy chemiczne. Wszystko to istnieje w szerokim kontekście w sposób współzależny i podlega nieustannej zmianie. Burzyciel Arytmetyki zadaje pytania egzystencjalno - filozoficzne... Przewalające się bezustannie nawałnice wydarzeń, informacji, reakcji są tłem kontrastującym z ową podstawową tęsknotą i potrzebą ludzką...
O artystach:
Bożena Eltermann – tancerka, choreograf, pedagog, założycielka Teatru Cynada. Z Teatrem Cynada zrealizowała przedstawienia: Cynada (1998), Tranquila (1999), Książę z Liliami (2001), Waran.las.piniowy (2003), Tanzschule (2006), Punkt zwrotny (2008). W latach 1989-1995 solistka Teatru Ekspresji Wojciecha Misiuro (spektakle „Umarli potrafią tańczyć", „Dantończycy", „ZUN", „Idole Perwersji", „College 24", „Miasto Mężczyzn", „Pasja"; z Teatrem Ekspresji wystąpiła także w trzech produkcjach filmowych dla Telewizji Polskiej). Od 1995 roku aktorka Teatru Patrz Mi Na Usta. W latach 1997- 1998 tancerka Gdańskiego Teatru Tańca. Współpracowała m. in. z takimi choreografami jak: Mellisa Monteros (Kanada), Maiki Hauru (Finlandia), Pala Ross (Kanada). Występuje od lat na krajowych i zagranicznych festiwalach tanecznych i baletowych m. in.: Międzynarodowy Festiwal Sztuki - Edynburg, Festiwal Spoleto - Charleston, Włochy, Artgenda - Sztokholm, Szwecja, tanssia tyrkylla, Oulu, Finlandia, 8. Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego - Kowno, Litwa, czy Deutsch als Freud – Frankfurt, Niemcy.
Maciej Szupica - urodzony w 1975 roku w Białymstoku, od lat związany z Trójmiastem. Absolwent Wydziału Grafiki i Rzeźby gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, dyplom uzyskał w 2004 roku u prof. Krechowicza. Obecnie jest asystentem w pracowni multimedialnej gdańskiej ASP. Twórca wideoklipów i wizualizacji, fotograf i scenograf, artysta plastyk, grafik komputerowy, plakacista, specjalista od projektów łączących w sobie różne formy przekazu, np. muzykę i obraz. Jego prace prezentowane były na wystawach indywidualnych i zbiorowych w Polsce i za granicą (m.in. w Oslo, Brukseli, Bukareszcie). Większość z nakręconych przez niego teledysków zdobywała nagrody na Festiwalu Polskich Wideoklipów Yach Film (m.in. teledyski takich wykonawców jak: Pink Freud, Glenski oraz Kukiz i Piersi). Jest członkiem zespołu Dick 4 Dick. Na potrzeby występów scenicznych grupy przygotowuje oryginalne wizualizacje. Udziela się także w kilku projektach o charakterze muzyczno-performerskim, np.: Cavalleris i C.A.T. TV. W swoim dorobku ma także projekty i aranżacje wnętrz.
Bilety ulgowe za okazaniem aktualnej legitymacji studenckiej, zniżkowe dla posiadaczy karty klubowej.
Sprzedaż i rezerwacja biletów - tylko w Klubie ŻAK. Kasa czynna codziennie: g.15.00 - 21.00, w sb i nd od g.16.00 (kasa@klubzak.com.pl; 58 344 05 73 w.117). Rezerwacje należy odebrać nie później niż pół godziny przed przedstawieniem. Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane.
