PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Informacje o dzielnicy Wrzeszcz Dolny
Aniołki Osowa Matarnia Kokoszki Oliwa Żabianka... PrzymorzeMałe Ujeścisko-Łostowice Orunia Górna-Gdańsk Południe VII Dwór PrzymorzeWielkie Brętowo Jasień Orunia- Św. Wojciech-Lipce Olszynka Śródmieście Rudniki Stogi Wyspa Sobieszewska Krakowiec-Górki Zachodnie WrzeszczGórny PieckiMigowo Chełm Siedlce Młyniska Przeróbka Suchanino Letnica NowyPort Brzeźno WrzeszczDolny ZaspaRozstaje ZaspaMłyniec
Wrzeszcz Dolny
Powierzchnia: 3,50 km2
Liczba ludności: 21648 osób
Gęstość zaludnienia: 6185 os/km2
Radni miejscy w dzielnicy
Wrzeszcz Dolny, Wrzeszcz Górny, Strzyża, Brętowo, VII Dwór
Dzielnicowe telefony alarmowe

Gdańskie Centrum Kontaktu
przyjmuje zgłoszenia przez całą dobę
pod nr tel.: 58 52 44 500
email: kontakt@gdansk.gda.pl

Gdańskie Centrum Kontaktu (Dyżurny Inżynier Miasta) przyjmuje zgłoszenia dotyczące wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miasta i przekazuje dyspozycje odpowiednim służbom. W przypadku gdy sprawa dotyczy terenu nie znajdującego się w zakresie działań Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jego jednostek, GCK informuje osobę zgłaszającą, do jakiej instytucji zwrócić się w konkretnej sytuacji.

Straż Miejska
Referat Dzielnicowy III
tel. 58 344 33 27
al. Grunwaldzka 186
Kierownik Referatu – Artur Młodawski
Referat czynny w godzinach 07:00 - 15:00
strazmiejska.gda.pl
Komisariat Policji III w Gdańsku
tel. 58 521 15 22
ul. Biała 1A
Komendant komisariatu – nadkom. Grzegorz Piórkowski

www.gdansk.policja.gov.pl
Rada Dzielnicy Wrzeszcz Dolny
Skład Rady Dzielnicy

Przewodnicząca Zarządu Dzielnicy

  • Halina Królczyk

Zastępca Przewodniczącej Zarządu Dzielnicy

  • Roger Jackowski

Członek Zarządu

  • Barbara Zgórska

Przewodnicząca Rady Dzielnicy

  • Aleksandra Kulma

Zastępca Przewodniczącej Rady Dzielnicy

  • Piotr Andruszkiewicz

Członkowie Rady Dzielnicy

  • Mariusz Andruszkiewicz
  • Hanna Burzyńska
  • Magdalena Glewicz
  • Magdalena Haas
  • Paulina Hendrysiak
  • Bożena Kłysz
  • Barbara Kos
  • Krzysztof Kwapisiewicz
  • Artur Laskowski
  • Piotr Pawłowski
  • Lucyna Pogodzińska
  • Krystyna Przybyłowska
  • Joanna Radek
  • Małgorzata Torłop
  • Dorota Trojanowska
  • Paweł Zielecki
Kontakt

Siedziba 
ul. Manifestu Połanieckiego 36, 80-406 Gdańsk

Telefon
503-537-124

E-mail: 
rada@wrzeszczdolny.org
wrzeszczdolny@radadzielnicy.gdansk.pl

Portal
http://wrzeszczdolny.org/

Facebook
Rada Dzielnicy Wrzeszcz Dolny

Dyżury

Metropolia, Bałtycka, Manhattan. Trzy galerie w centrum Wrzeszcza

Metropolia, Bałtycka, Manhattan. Trzy galerie w centrum Wrzeszcza
Nie boją się konkurencji? - Mamy innego klienta, inną ofertę - zapewniają przedstawicie Galerii Bałtyckiej, Manhattanu i otwierającej się 22 października 2016 roku Galerii Metropolia. I dodają: - Będziemy się uzupełniać.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Kładka nad torami, jedno z kilku wejść do Galerii Metropolia

Trzy lata trwała budowa galerii Metropolia we Wrzeszczu, której inwestorem jest Przedsiębiorstwo Budowlane Górski, kończące też kolejną inwestycję naprzeciwko nowej galerii - osiedle Browar Gdański. Metropolia to m.in siedmiosalowe kino, 120 sklepów i punktów usługowych, licząca ok. 8 tys. m kw. strefa z meblami i akcesoriami wyposażenia wnętrz, rozbudowana strefa gastronomiczna, plac zabaw dla dzieci i salon fitness.


Manhattan poradził sobie z Galerią Bałtycką, nie boi się Metropolii

Manhattan: kameralnie, lokalnie, specjalistycznie

Ale w pobliżu Metropolii od 10 lat działa ogromna, z dwustoma sklepami, Galeria Bałtycka. Równie niedaleko mieści się mniejszy, bo 70-cio sklepowy, Manhattan. Czy otwarcie nowego centrum odbierze klientów istniącym od wielu lat galeriom?

- To nie jest dla nas nadzwyczajna sytuacja - mówi Beata Kwiatkowska z firmy Beka, zajmującej się marketingiem Manhattanu. - Przeżyliśmy już otwarcie Galerii Bałtyckiej i okazało się, że możemy ze sobą żyć na jednej ulicy, nie odbieramy sobie klientów, a wręcz się uzupełniamy. Nie szykujemy się jakoś specjalnie na otwarcie nowej galerii, jeśli już, to staramy się bardziej zadbać o naszych wiernych klientów. To dla nich zrewitalizowaliśmy poziom -1, bardziej go pokazaliśmy, żeby klient nie zapominał, że podczas wizyty u nas może zrobić zakupy spożywcze.

Manhattan postanowił wykorzystać swój potencjał sięgając po trochę innego klienta niż tego, który wybierze niedaleką GB. Przez 12 lat istnienia zmieniała się oferta centrum, wymuszona jednak sąsiedztwem Bałtyckiej - powstała tu nowoczesna biblioteka, szkoły języków, siedzibę ma tu teatr ZNAK, Gdańska Szkoła Artystyczna. Ale działa też niepubliczna poradnia medyczna z usługami specjalistów. Brak sieciówek, sklepy specjalistyczne typu "dla biegacza", "dla koszykarza", rozbudowana oferta sportowa.

- Nasz klient nie chce robić zakupów w pędzie, nie chce gwaru dużego centrum handlowego - tłumaczy Kwiatkowska. - Nie zależy mu na przepychu, ceni spokój, relaks, kameralność. To są lokalni mieszkańcy, wierni nam od lat. Dla nich ostrożnie dobieramy najemców, bronimy się przed sieciówkami, raczej stawiamy na ofertę specjalistyczną, taką której nie ma gdzie indziej.


Marcin Łukasiewicz: - Myślimy, że nadal zostaniemy numerem jeden na mapie handlowej Gdańska

Galeria Bałtycka. Nadal numer jeden?

- Przyglądamy się z zaciekawieniem, temu co dzieje się niedaleko nas - mówi Marcin Łukasiewicz, dyrektor Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. - Nie boimy się, myślimy że nadal zostaniemy numerem jeden na mapie handlowej Gdańska. Mamy zdecydowanie inną ofertę niż nowe centrum i inny jest nasz klient. Metropolia stawia na klienta wybierającego zakupy z niższej półki cenowej. Ta strategia być może przyniesie sukces, ale nie spodziewam się, żeby znacząco wpłynęła na naszą działalność.

Galeria Bałtycka to 200 sklepów, usługi, fitness, także gastronomia. Rocznie odwiedza ją ok. 10 mln klientów, w najlepszy dzień handlowy naliczono 50 tys. osób. Dlatego - jak się dowiedzieliśmy - Bałtycka nie zmienia programu akcji promocyjnych i marketingowych pod kątem październikowego wydarzenia. Jak co roku od lat cała para idzie na działania w okresie przedświątecznym.

- Starać się trzeba zawsze, nowy obiekt to też dla nas szansa na zmiany - dodaje Łukasiewicz. - Może pojawi się efekt synergii i klient, który przyjedzie do kina w Metropolii, zechce skorzystać z naszej oferty, bo nie znajdzie czegoś odpowiedniego dla siebie tam, na miejscu? Nie jesteśmy konkurencyjni dla siebie, powtarza się zaledwie kilka marek. Będziemy się uzupełniać.


Wszystkie drogi prowadzą do Metropolii

Do nowego centrum klienci będą napływać kilkoma wejściami - atrakcyjnym i jedynym w Gdańsku wejściem z peronu SKM wprost do galerii, dojść będzie można także przez wydłużony tunel dworca i z kładki nad torami kolejowymi. Także z ulicy Kilińskiego, z terenu browaru i ulicy Nad Stawem. To nie jedyna różnica.

- Dobieraliśmy najemców pod kątem zaspokojenia potrzeb klienta o niższym poziomie dochodów - mówi Jan Szczygielski, pełnomocnik Centrum Hevelius Sp. z oo. - Postawiliśmy też na usługi: kino, plac zabaw dla dzieci, fitness, duża oferta gastronomiczna najmców w większości innych niż w Galerii Bałtyckiej. Każdego dnia na dworcu we Wrzeszczu wsiada i wysiada ok. 18 tys. pasażerów, a to jedna z kilku grup potencjalnych klientów. Nie obawiamy się, że ich zabraknie.



Alicja Katarzyńskawww.gdansk.plalicja.katarzynska@gdansk.pl
Alicja Katarzyńska - najnowsze