„Złota kampania” z nagrodą w prestiżowym konkursie International Design Awards

„Złota kampania” promująca "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga, przygotowana na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku przez wielokrotnie nagradzaną agencję reklamową TOFU Studio, została doceniona podczas 11. edycji konkursu International Design Awards (IDA), odbywającym się w Los Angeles.

„Złota kampania” z nagrodą w prestiżowym konkursie International Design Awards
A
A
data publikacji: 27 maja 2018 r.
2018-05-19_zlota_kula_019_799x533Złota kula na Placu Kobzdeja                                                                                                                                                                                      Grzegorz Mehring/gdansk.pl

International Design Awards (IDA) to międzynarodowy konkurs multidyscyplinarny, odbywający się w Los Angeles cyklicznie od 2007 roku. Każdego roku najlepsi profesjonalni twórcy nagradzani są tam w pięciu kategoriach: architektura, projektowanie wnętrz, wzornictwo przemysłowe, moda oraz projektowanie graficzne. Ich prace ocenia międzynarodowe Jury, w którym zasiadają  przedstawiciele branż kreatywnych. Jury zwraca uwagę nie tylko na aktualne trendy i projektowe standardy, ale także wysoko ceni wizjonerskie pomysły.

Plakat promujący Złotą kampanię. Złota kula na ulicy Mariackiej
Plakat promujący Złotą kampanię. Talejmnicza złota kula pojawia się na ulicy Mariackiej...
Mat. pras.

W tym roku jurorom na tyle spodobały się prace graficzne gdańskiej agencji TOFU Studio, że postanowili uhonorować je drugim miejscem w kategorii „Reklama Drukowana”, a w kategorii „Plakat” - wyróżnieniem.

Wyniki tutaj.

 

A4_stocznia
...w stoczni...
Mat. pras.

Nagrodzona "Złota Kampania" TOFU Studio zrealizowana była na zamówienie Muzeum Narodowego w Gdańsku, a współfinansowana przez Miasto Gdańsk. Promowała obecność “Sądu ostatecznego” Hansa Memlinga w gdańskiej instytucji - obrazu, który jest jednym z dwóch najbardziej cennych obiektów malarskich w zbiorach polskiego muzealnictwa. 

Miasto, aby spopularyzować obecność obrazu w Gdańsku ogłosiło 2017 - Rokiem Memlinga i włączyło do akcji promującej pt. “Jeden ze 100”, najważniejsze miejskie instytucje kulturalne. W ramach tego projektu, koorydnowanego przez MN, w ciągu ubiegłego roku odbywały się: wystawy, koncerty, konkursy dla dzieci, konferencja naukowa, premiera opery "Sąd ostateczny", powstał mural i komiks. W przestrzeni miasta akcję wspierały działania outdoorowe: przemalowany na złoto tramwaj krążył po torach, a na billboardach pojawiła się tajemnicza złota kula - symbol akcji - lądująca jak kosmiczny pojazd pomiędzy kamieniczkami na Mariackiej, portowymi dźwigami czy na stadionie Energii. Ostatnim akcentem tych działań była ogromna bryła złotej kuli, którą ustawiono w ubiegłym tygodniu na Placu Kobzdeja.

Tajemnicza złota kula na Placu Kobzdeja. Skąd się wzięła? Do czego służy?

- Chcieliśmy pokazać obraz z nieco innej strony, nie we fragmentach - tłumaczył założenia kampanii podczas jej premiery, Adam Chyliński, dyrektor artystyczny TOFU Studio. - Nie epatować jego bogactwem, ale poszukać tego, co jest uniwersalne i pierwotne, czyli sfery duchowej. Zawarliśmy ją w symbolu złotej kuli. Ona, przy całej barokowości obrazu jest minimalistyczna, uosabia absolut zstępujący na ziemię, ale taki który jest blisko człowieka współczesnego.

 

A4_stadion
...i na stadionie
Mat. pras.

Warto dodać, że to niejedyny sukces tej kampanii. W listopadzie 2017, podczas trzeciego warszawskiego przeglądu „Muzeum widzialne”, Muzeum Narodowe w Gdańsku otrzymało dwie nagrody: II nagrodę w kategorii Kampanie promocyjno-marketingowe za projekt „Złota Kampania promująca obraz Sąd Ostateczny Hansa Memlinga” oraz III nagrodę w kategorii Identyfikacja muzeum za projekt „Identyfikacja wizualna obrazu Sąd Ostateczny Hansa Memlinga”.

oprac. AU (0)
www.gdansk.pl
oprac. AU (0)
www.gdansk.pl