• Start
  • Wiadomości
  • Wirtualny Jarmark Bożonarodzeniowy z sukcesem. Ponad 75 tys. użytkowników szukało tu prezentów

Wirtualny Jarmark Bożonarodzeniowy odniósł sukces. Ponad 75 tys. użytkowników szukało tu prezentów

Z powodu pandemii przedświąteczny gdański jarmark przeniósł się do internetu. Nowa formuła handlu przypadła do gustu klientom - na jarmarkowej stronie odnotowano przed Wigilią ponad 600 tys. odsłon. Kupującymi są nie tylko mieszkańcy Gdańska. Pojawiają się również goście z Polski i ze świata. Strona działać będzie do końca grudnia, a po świętach czekają nas wyprzedaże.
26.12.2020
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Zdalny jarmark bożonarodzeniowy przypadł do gustu nie tylko gdańszczanom
Zdalny jarmark bożonarodzeniowy przypadł do gustu nie tylko gdańszczanom
Fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

 

Brak kramów na Targu Węglowym czy w murach dawnej Zbrojowni nie przeszkodził mieszkańcom i turystom w corocznych przedświątecznych zakupach. Międzynarodowe Targi Gdańskie, tradycyjny organizator Świątecznego Jarmarku, przeniósł aktywność do sieci - powstała strona www.bozonarodzeniowy.pl, która cieszy się nie mniejszym zainteresowaniem.

Zorganizowany na planie zimowego miasteczka wirtualny jarmark, ma nawet wytyczone ulice z nazwami kojarzącymi się z okresem świątecznym. Na ulicach Łosia Lucka, św. Mikołaja, Bałwankowej i Prezentowej rozmieszczono „domki” - stoiska wystawców i partnerów MTG. Klikając w poszczególne ikony, przenosimy się bezpośrednio do konkretnego sklepu wystawcy i... czas na sprawunki!

Trzeba jednak wyjaśnić, że strona stworzona przez MTG strona nie jest typowym sklepem internetowym. To strona promująca wystawców współpracujących z MTG. Wielu z nich specjalnie na ten cel utworzyło własne strony internetowe, by móc sprzedać produkty, ponieważ dotąd sprzedawali głównie na jarmarkach czy imprezach targowych. Nie prowadzili nigdy działalności w sieci.  

A możliwości jest mnóstwo. Można wybierać pomiędzy przedmiotami dekoracyjnymi, ceramiką, ręcznie robionymi czapkami czy unikatową biżuterią. Są też wegańskie kosmetyki, nie brak sztuki ludowej czy prac trójmiejskich artystów.

Jakie produkty cieszą się, jak dotąd, największym zainteresowaniem?

- Sprzedaliśmy ponad 1 tys. produktów z limitowanej serii oficjalnych  jarmarkowych upominków. Prawdziwym hitem okazały się kubki do grzańca. Świetnie sprzedają się też ozdoby i dekoracje świąteczne, jak "świat w bombce", ale też pierniki i kosmetyki naturalne - informuje Bartosz Tobieński, rzecznik Międzynarodowych Targów Gdańskich.

 

 

Tuż przed Wigilią strona zanotowała prawie 610 tys. odsłon i 75 tys. indywidualnych użytkowników. MTG - właściciel strony - sprawdził skąd pochodzą internauci wchodzący na gdańską stronę jarmarkową. Sporo wejść jest spoza Polski, a nawet spoza Europy. Zdarzają się tak odległe kraje, jak Kostaryka, Kenia, Kostaryka, Dominikana czy Malezja. Najaktywniejsi jednak byli internauci ze Skandynawii, Niemiec i Wielkiej Brytanii.

 

 

- Wystawcy już nas poinformowali, że po świętach planują wyprzedaże. Warto przypomnieć, że strona działać będzie do końca grudnia. Mamy też zapytania o kolejne wirtualne jarmarki - przyznaje Bartosz Tobieński.

Wystawcy, których ofertę można znaleźć na www.bozonarodzeniowy.pl, od lat wystawiali swoje produkty na jarmarkowych gdańskich kramach. Można było ich spotkać w budkach na Targu Węglowym, ale też na stoiskach umieszczonych w Zbrojowni. Gdański Jarmark Bożonarodzeniowy był pierwszym w Polsce jarmarkiem stacjonarnym, który przeniósł się do sieci.

 

Charytatywnie dla gdańskiego hospicjum

Tradycją gdańskiego jarmarku jest zbiórka środków i pomoc dla Hospicjum im. Ks. E. Dutkiewicza SAC w Gdańsku. Dlatego, podobnie jak w poprzednich latach, przygotowano specjalne jarmarkowe gadżety, w tym kubek do grzańca, skarpetki w świąteczny wzór, karty do gry, urocze zakładki do książek, a także komin, którym można zasłonić usta i nos.

Można je nabyć w sklepie on-line, który MTG prowadzi we współpracy z Gdańską Organizacją Turystyczną. Część kwoty uzyskanej ze sprzedaży wspomnianych gadżetów wesprze podopiecznych hospicjum.

 

 

TV

Profilaktyka piersi w tramwaju w Dzień Kobiet