• Start
  • Wiadomości
  • Wakacje dla przedsiębiorczej młodzieży. Kto szybszy, ten lepszy

Wakacje dla przedsiębiorczej młodzieży. Kto szybszy, ten lepszy

Nastolatki nauczą się, jak tworzyć biznesplan i strategię marketingową, wymyślą własny produkt i będą musieli przekonać do niego inwestorów. Wszystko w ciągu sześciu wakacyjnych dni. Rekrutacja do Gdańsk Business Week trwa tylko do 15 czerwca. Połowa ze stu miejsc jest już zajęta. Spieszcie się!
06.06.2016
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Uczestnicy Gdańsk Business Week - wszyscy chcą zostać prezesami i dyrektorami... (patrz plakietki pozujących na zdjęciu).

Gdańsk Business Week odbędzie się w dniach 17-22 lipca 2016 r. w siedzibie Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER, który jest głównym organizatorem wydarzenia (wspomaga go Miasto Gdańsk). Będzie to już szósta edycja programu dla młodych ludzi z Gdańska i okolic.

Idea programu oparta jest na autorskiej licencji Foundation for Private Enterprise Education. Fundacja ta realizuje „business week” w Stanach Zjednoczonych już od 38 lat i jest współorganizatorem gdańskiej edycji wydarzenia.
 

Nietypowa propozycja spędzenia wakacyjnego tygodnia skierowana jest do osób w wieku od 15 do 19 lat, mówiących po angielsku w stopniu komunikatywnym (wszystkie zajęcia prowadzone będą w tym języku, nie są wymagane żadne certyfikaty potwierdzające biegłość uczestnika w tym zakresie). Koszt wzięcia udziału w GBW wynosi 300 zł.

- W ciągu sześciu dni wypełnionych zajęciami od rana do wieczora młodzi ludzie uczą się, jak tworzyć biznesplan, wypracowują w grupach własne strategie marketingowe i przechodzą dwuletnią drogę rozwoju firmy - tłumaczy Agnieszka Cichocka, koordynatorka projektu z GIP STARTER. - Chętnych na nasze zajęcia nie brakuje, w ciągu pięciu lat skorzystało z nich już 600 osób.

Gdańsk Business Week 2015 - nauka i dobra zabawa w dużym i doborowym towarzystwie.

Dwa lata z życia przedsiębiorstwa w ciągu sześciu dni? Tak, to możliwe - dzięki platformie multimedialnej, symulującej dwuletni rozwój firmy sprzedającej odtwarzacze mp3. Nastolatki „na własnej skórze” odczują ciężar podejmowanych przez siebie decyzji finansowych i marketingowych.

Warsztaty poprowadzą doświadczeni menadżerowie z amerykańskich korporacji, którzy przylecą do Gdańska specjalnie po to, by się tym zająć. Gości zza oceanu wspomogą przedstawiciele firm działających w Trójmieście (Boeing, Speednet, Ziaja, Young Digital Planet, GIWK).

Młodzi ludzie, wyposażeni w wiedzę nabytą podczas pierwszych dni warsztatów staną przed kolejnym wyzwaniem. W poszczególnych grupach tworzyć będą koncepcję własnego produktu - odpowiadającą na realne zapotrzebowanie rynku. Następnie będą musieli „sprzedać ją” przed gronem inwestorów (podczas tzw. „Trade Show”, czyli targu przedsiębiorstw). W rolę potencjalnych „inwestorów”, gotowych wyłożyć teoretyczne miliony na rozwój najlepszego pomysłu, wcielą się przedstawiciele firm InvestGDA, Kemira, Neoteric i AirHelp.

Wydarzenie zakończy uroczysty finał, podczas którego zaprezentowane zostaną zwycięskie projekty i ich twórcy. Najlepsi uczestnicy Gdańsk Business Week wezmą udział w stażach, m.in. w fimie AirHelp (zajmuje się odszkodowaniami dla pasażerów linii lotniczych).

Oprócz dziesiątek godzin warsztatów biznesowych, w ramach GBW zaplanowano także zajęcia typowo integracyjne, m.in. sportowe oraz dyskoteki.

Plakat zachęcający do wzięcia udziału w Gdańsk Business Week.

Formularz zgłoszeniowy, regulamin uczestnictwa i garść opinii dotychczasowych uczestników wydarzenia znaleźć można na stronie internetowej Gdańsk Business Week.



TV

120-letnia kamienica jak nowa