PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Tunel pod Martwą Wisłą. Jedna rura zamknięta, zmiana organizacji ruchu potrwa do 24 maja 

Tunel pod Martwą Wisłą. Jedna rura zamknięta, zmiana organizacji ruchu potrwa do 24 maja 
To ważne dla wszystkich kierowców, którzy korzystają z Tunelu pod Martwą Wisłą. Utrudnienia zaczęły się w nocy z soboty na niedzielę, o godz. 22. Najpierw tunel był całkowicie nieczynny do godz. 6 rano. Następnie została otwarta tylko jedna rura, przez którą samochody jeżdżą w dwóch kierunkach. Zmiany w organizacji ruchu mają potrwać do 24 maja. Warto poznać szczegóły - m.in. dlatego, że ograniczenia wprowadzono także na rondzie sąsiadującym z tunelem od strony Letnicy.
Od niedzieli, 18 kwietnia, rano w tunelu otwarta jest tylko jedna rura, przez którą samochody jeżdżą w dwóch kierunkach
Od niedzieli, 18 kwietnia, rano w tunelu otwarta jest tylko jedna rura, przez którą samochody jeżdżą w dwóch kierunkach
fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl

 

Poniedziałek, 19 kwietnia, wyjazd z Tunelu pod Martwą Wisłą, sznur samochodów w kierunku Zaspy. Momentami auta jechały z prędkością 10-20 km/h
Poniedziałek, 19 kwietnia, wyjazd z Tunelu pod Martwą Wisłą, sznur samochodów w kierunku Zaspy. Momentami auta jechały z prędkością 10-20 km/h
fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl

 

Pierwotnie początek prac gwarancyjnych na rondzie przy ul. Marynarki Polskiej planowano na piątek, 16 kwietnia. Ostatecznie postanowiono je jednak przesunąć o dwa dni - na niedzielę, 18 kwietnia, od godz. 6 rano. Wszystko po to, by rozpoczęcie prac było skoordynowane z zamknięciem Tunelu pod Martwą Wisłą w nocy z soboty na niedzielę (17/18 kwietnia). Najpierw tunel na osiem godzin (od godz. 22 do 6 rano) poddany był przeglądowi technicznemu, który rutynowo odbywa się co trzy miesiące. W tym czasie przejazd samochodów był całkowicie zamknięty. 

 

ZOBACZ KRÓTKI FILM O TYM, JAK POWSTAWAŁ TUNEL POD MARTWĄ WISŁĄ

 

Od niedzieli rano inna organizacja ruchu

Prace będą wykonywane w obrębie ronda przy ul. Marynarki Polskiej. Mają być przeprowadzone w terminie od 18 kwietnia do 24 maja. Całość prac podzielono na dwa etapy - każdy z nich będzie wiązał się z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu.

  • Podczas I etapu prac rura T1 Tunelu pod Martwą Wisłą (w stronę Letnicy) będzie zamknięta. Ruch dwukierunkowy poprowadzony będzie jezdnią rury T2 (w stronę Stogów) na odcinku od łącznika al. Płażyńskiego z ul. Uczniowską do węzła Ku Ujściu. Kierowcy jadący od strony Stogów jadąc rurą T2 „pod prąd” nie będą mieli możliwości bezpośredniego wjazdu na rondo Marynarki Polskiej - będą musieli jechać prosto do al. Hallera, a następnie zawrócić. Uwaga! Dopuszczalna prędkość w Tunelu będzie obniżona do 50 km/h.
  • II etap remontu obiektów w kierunku Stogów nie zakłada utrudnień w Tunelu pod Martwą Wisłą. Ruch odbywać się będzie obiema rurami. Kierowcy jadący z Brzeźna w kierunku Stogów będą mogli wjechać do Tunelu tylko z poziomu ronda (górą). Niemożliwy będzie wjazd do Tunelu bezpośrednio z al. Płażyńskiego.

 

Zmiany w komunikacji miejskiej

Ze względu na prowadzone prace zmieni się funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Autobusy linii 158, 258 zmienią trasę oraz uruchomiona zostanie linia tymczasowa 958. Szczegóły zmian dostępne są na stronie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

 

Tunel pod Martwą Wisłą zamknięty. Co się wtedy dzieje?

 

Zakres prac do wykonania

Prace gwarancyjne na trzypoziomowym rondzie znajdującym się przy wjeździe do Tunelu pod Martwą Wisłą prowadzone będą łącznie na siedmiu obiektach inżynierskich: 

  • dwóch wiaduktach drogowych
  • dwóch przejściach dla pieszych
  • dwóch wiaduktach technologicznych 
  • na wiadukcie tramwajowym

Obiekty te powstały w 2016 roku w ramach zadania inwestycyjnego, jakim było „Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk - Trasa Słowackiego. Zadanie IV. Odcinek Węzeł Marynarki Polskiej - Węzeł Ku Ujściu”.

W trakcie cyklicznych przeglądów oceniających stan techniczny obiektów w okresie gwarancji zauważono pojawienie się zarysowań. Rysy czy pęknięcia na konstrukcjach budowlanych, w tym żelbetowych są typowym zjawiskiem.  Ich wystąpienie związane jest z pracą elementów konstrukcji. To naturalna ich cecha i obecność zarysowań jest dopuszczalna.  

Dążąc do poprawy stanu i trwałości obiektów, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć. W ramach gwarancji wykonawca obiektów - firma OHL - usunie powstałe zarysowania. Prace polegać będą na oczyszczeniu powierzchni betonowych, zamknięciu zarysowań, zaszpachlowaniu oraz malowaniu powierzchni.

 

Magdalena KiljanUrząd Miejski w GdańskuGdański Zarząd Dróg i Zieleni
Magdalena Kiljan - najnowsze
Magdalena KiljanUrząd Miejski w GdańskuGdański Zarząd Dróg i Zieleni
Magdalena Kiljan - najnowsze