Trójmiasto najbardziej atrakcyjne na weekendowy wypad. Tak uważają Polacy

Z rankingu przeprowadzonego przez agencje marketingowe - ARC Rynek i Opinia oraz Synergia - wynika, że planując wyjazd weekendowy Polacy wybierają najchętniej Trójmiasto. Dopiero na kolejnych miejscach znalazły się Kraków i Wrocław. Turyści najbardziej doceniają atrakcje dla dzieci, imprezy, ale również ofertę gastronomiczną.

Trójmiasto najbardziej atrakcyjne na weekendowy wypad. Tak uważają Polacy
A
A
data publikacji: 19 czerwca 2018 r.
Turyści na weekendowy wyjazd najchętniej wybierają Trójmiasto
Turyści na weekendowy wyjazd najchętniej wybierają Trójmiasto
Grzegorz Mehring/gdansk.pl

Okazuje się, że pieniądze wydane na promocję miasta nie przekładają się w sposób matematyczny na jego atrakcyjność wśród turystów. Przynajmniej wśród tych, którzy wybierają destynację, aby spędzić miło weekend poza domem.

Do takich wniosków doszły firmy ARC Rynek i Opinia oraz Synergia przygotowując ranking najbardziej atrakcyjnych miast Polski dla turysty weekendowego.

Chociaż najwięcej na promocję w roku 2017* wydała Warszawa (23,7 mln zł) i Katowice (20,2 mln zł) to jednak w rankingu wygrało Trójmiasto (15,5 mln zł). Mówimy tu o wydatkach, które poniosły na promocję wszystkie trzy miasta - Gdańsk, Gdynia i Sopot. Warszawa jest dopiero czwarta, a Katowice uzyskały ósmy wynik.

Ranking najbardziej atrakcyjnych polskich miast (TOP 10), wg badań instytutu ARC Rynek i Opinia:

  1. Trójmiasto
  2. Kraków
  3. Wrocław
  4. Warszawa
  5. Toruń
  6. Poznań
  7. Szczecin
  8. Katowice
  9. Bydgoszcz
  10. Łódź.

Co jest więc ważne? Zabytki, oferta dla dzieci oraz oferta imprez, ponieważ co czwarty badany przyznał, że wycieczki do polskich miast organizuje właśnie po to, by spędzić z dziećmi ciekawie czas. Najmniej zwraca przy tym uwagę na kuchnię regionalną (6 proc.) czy ofertę muzealną (8 proc.).

Trójmiasto jest najlepiej oceniane właśnie pod względem oferty dla dzieci i oferty imprezowej - w tych wymiarach jest numerem 1. Na trzecim miejsu oceniono naszą ofertę gastronomiczną.  

grafika arc
Grafika ARC


- Miejska turystyka weekendowa w Polsce się rozwija - uważa dr Adam Czarnecki, Wiceprezes Zarządu z ARC Rynek i Opinia. - Polacy stają się bardziej mobilni i chętniej, niż jeszcze kilkanaście lat temu ruszają w Polskę, w tym do polskich miast, które z kolei mogą im zaproponować coraz szerszą ofertę w zakresie atrakcji, gastronomii czy zaplecza hotelowego.

Z badania wynika też, że Polacy podróżują chętnie - niemal co trzeci badany odwiedza turystycznie polskie miasta raz na pół roku - i są ciekawi świata - główną przyczyną, dla których wybierają się w drogę jest odkrycie czegoś nowego.

*Informacja na temat budżetu promocyjnego poszczególnych miast pochodzi z raportu: Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów przygotowanego przez PlaceBranding.pl.

Cały artykuł na stronie 

oprac. AU (0)
www.gdansk.pl
oprac. AU (0)
www.gdansk.pl