Piecki Migowo - Jasień. Tramwaj na Nowej Bulońskiej coraz bliżej [WIZUALIZACJA]

Tory tramwajowe i nowa ulica przebiegać będą w dużej mierze przez tereny ogródków działkowych znajdujących się pomiędzy ul. Myśliwską i Kartuską. By móc rozpocząć prace budowlane, teren trzeba najpierw oczyścić. Obecnie trwa procedura wywłaszczeniowa - miasto przejmuje od dotychczasowych właścicieli działek 11 hektarów gruntu.

Piecki Migowo - Jasień. Tramwaj na Nowej Bulońskiej coraz bliżej [WIZUALIZACJA]
A
A
data publikacji: 23 kwietnia 2017 r.

Już za dwa lata tramwaj będzie śmigał planowaną ul. Nową Bulońską
Już za dwa lata tramwaj będzie śmigał planowaną ul. Nową Bulońską
Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl

Na terenie planowanej inwestycji pojawił się już ciężki sprzęt. Prace rozpoczną się lada dzień. Trzeba usunąć znajdujące się tu zabudowania, które częściowo wybudowane zostały nielegalnie. 

- Powstająca ulica przetnie teren trzech ogrodów działkowych: Chopin, Zremb i Orlik, co wiąże się z likwidacją istniejących działek i rozbiórką altan. Działkowcy otrzymają odszkodowania za swoje ogródki zgodnie z wyceną rzeczoznawców - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska i podkreśla, że od początku DRMG działało w porozumieniu z Polskim Związkiem Działkowców i już w 2013 i 2015 roku odbywały się spotkania informacyjne dla działkowców zapowiadające realizację projektu.

Ulica - nazwana roboczo Nową Bulońską - będzie liczyć 2,8 km długości. Połączy istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa, która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano pięć przystanków komunikacji miejskiej, oddalonych od siebie średnio o pół kilometra. Ich wstępne nazwy to: Ujeścisko, Zabornia, Stolema, Łabędzia oraz Nowa Politechniczna.

Wybudowana zostanie także dwukierunkowa ścieżka rowerowa wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku od skrzyżowania ulic Bulońskiej z Myśliwską do skrzyżowania ulic Jabłoniowej i Warszawskiej.

Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową (ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni), dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Skrzyżowanie ulicy Nowej Bulońskiej z Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską oraz skrzyżowanie z Jabłoniową i Warszawską zaprojektowane zostały w formie wysp centralnych, a pozostałe skrzyżowania - jako skanalizowane.

Realizacja inwestycji ma potrwać dwa lata.


Tędy przebiegać będzie Nowa Bulońska
Tędy przebiegać będzie Nowa Bulońska
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

- Przetarg na budowę Nowej Bulońskiej ogłosimy w maju, a sama budowa powinna rozpocząć się we wrześniu tego roku. Obecnie całą specyfikację przygotowaną pod ten przetarg musimy wysłać do Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie, które musi ją zatwierdzić - zaznacza Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Kolejnym realizowanym odcinkiem "tramwajowym" będzie tzw. Nowa Warszawska, która zawarta jest w Gdańskim Projekcie Komunikacji Miejskiej, a więc objęta planowanym dofinansowaniem unijnym. Dziś jednak za wcześnie jeszcze na konkretne terminy. Z kolei planowana Nowa Jabłoniowa znajduje się dopiero w początkowej fazie projektowania i realizowana będzie jako ostatnia.


Budowa ul. Nowej Bulońskiej, podobnie jak Nowa Warszawska i Nowa Jabłoniowa, to element opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. Chodzi o to, by mieszkańcy Jasienia, Ujeściska-Łostowic czy Kowal mogli szybciej i wygodniej dostać się do Śródmieścia bądź Wrzeszcza.

Ostatnim etapem tego programu będzie tzw. Nowa Politechniczna, która przebiegać będzie najprawdopodobniej wzdłuż ul. Sobieskiego. Na razie nie zapadła jeszcze decyzja, czy tramwaj będzie przejeżdżał przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego czy może ul. Do Studzienki.

Nowa Bulońska będzie stanowiła przede wszystkim tzw. odcinek tranzytowy - ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo głównie ogródków działkowych.


ZOBACZ WIZUALIZACJĘ

                                                        


Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora