Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Więcej tramwajów w godzinach szczytu i wieczorami. Na życzenie pasażerów

Od poniedziałku, 18 lutego br. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii tramwajowych 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 i 12. Korekty idą w pożądanym przez pasażerów kierunku - będzie więcej kursów.

Więcej tramwajów w godzinach szczytu i wieczorami. Na życzenie pasażerów
A
A
data publikacji: 15 lutego 2019 r.
Na linii nr 11 także czekają nas zmiany
Na linii nr 11 także czekają nas zmiany
Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl


Linia 2

W godzinach 14:00 – 16:00 uruchomione zostaną dodatkowe kursy z węzła integracyjnego Łostowice Świętokrzyska. Wybrane kursy, wykonywane dotychczas do/z pętli Oliwa, zostaną wydłużone do/z pętli Strzyża PKM.

Linia 3

Uruchomione zostaną dodatkowe kursy:

  •          z Brzeźna o godz. 15:53,
  •          z pętli Chełm Witosa o godz. 8:01 oraz 16:42.

Uwaga: kurs o godz. 7:23 z Brzeźna wykonywany będzie na standardowej trasie – do pętli Chełm Witosa.

Linia 4

Zmiana godzin odjazdów w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego.

Linia 5

Uruchomione zostaną dodatkowe kursy:

  •          z pętli Zaspa o godz. 14:39 i 16:59,
  •          z krańca Port Oliwska o godz. 13:29 i 15:50.

Wzrośnie także częstotliwość odjazdów z Nowego Portu ok. godziny 21 w dni powszednie – z co 30 do co 20 minut.

Linia 6

Uruchomienie dodatkowego kursu o godz. 17:04 z przystanku Strzyża PKM do Jelitkowa.

Linia 7

Uruchomione zostaną dodatkowe kursy:

  •          z krańca Nowy Port Oliwska o godz. 7:24 i 14:34,
  •          z węzła integracyjnego Łostowice Świętokrzyska o godz. 15:24 i 15:54.

Linia 10

Uruchomione zostaną dodatkowe kursy:

  •          z krańca Nowy Port Góreckiego o godz. 7:14, 17:04 i 17:29.
  •          z krańca Brętowo PKM o godz. 17:23, 18:03 i 18:23.

Uwaga: zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach wieczornych, z co ok. 30 do co ok. 20 minut, we wszystkie dni tygodnia.

Linia 11

Uruchomione będą dodatkowe kursy:

  •          z węzła integracyjnego Łostowice Świętokrzyska o godz. 9:58 i 14:16,
  •          z pętli Strzyża PKM o godz. 9:10, 13:30 i 15:10.


Linia 12

W wszystkie dni tygodnia zmieniona zostaje godzina odjazdu w jednym kursie z Migowa – z godz. 20:58 na godz. 21:03.

Zmiany podsumowuje Sebastian Zomkowski, p.o. dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku: - Wprowadzone zmiany polepszą ofertę komunikacyjną, dostosowując podaż do faktycznego zapotrzebowania. Więcej dodatkowych połączeń tramwajowych w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego oraz częstsze kursy wieczorami, to przede wszystkim realizacja postulatów pasażerów, którzy zgłaszali je do nas bezpośrednio oraz korzystając ze wsparcia Rad Dzielnic - zaznacza. - Duży wpływ na kształt zmian miały też rozmowy z motorniczymi i obserwacje prowadzone przez naszych pracowników.


Zmiany uwzględniają również zamknięcie tunelu łączącego Dworzec PKP i Dworzec PKS.

- W popołudniowym szczycie przewozowym tramwaje linii 2 i 4 będą teraz kursować naprzemiennie, z łączną 10-minutową częstotliwością. Przejście między dworcami – kolejowym i autobusowym – jest obecnie nieczynne, pasażerowie zyskają więc dogodny dojazd do obu tych miejsc – zaznacza Sebastian Zomkowski.

Większość zmian dotyczy dni powszednich. Wyjątkiem jest linia 10. Pasażerowie z pewnością docenią zwiększenie liczby wieczornych kursów między centrum miasta a Nowym Portem.

- Do tej pory, wszystkie linie tramwajowe funkcjonowały wieczorem z 30-minutową częstotliwością. Większość tras obsługują przynajmniej dwie linie, zapewniając tym samym odjazdy w 15-minutowych odstępach. Wyjątkiem było połączenie Śródmieścia z Nowym Portem, poza godzinami szczytu obsługiwane tylko pojazdami linii 10. Częstotliwość na tej trasie wzrośnie – wyjaśnia Sebastian Zomkowski.

Dlaczego wieczorne „Dziesiątki”, przynajmniej przez pewien czas, będą kursować w nierównych odstępach, wynoszących od 14 do 25 minut?

- W ten sposób zapewnimy możliwie równomierne odjazdy tramwajów dwóch linii: 10 i 12, w obsłudze Siedlec i Piecek-Migowa. Unikamy tym samym irytującej pasażerów sytuacji, gdy dwa pojazdy jadą „jeden za drugim”, po czym następuje bardzo długa przerwa – podsumowuje Zomkowski.


-
oprac. IB (0)
www.gdansk.pl
-
oprac. IB (0)
www.gdansk.pl