PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Jezdnia, linia tramwajowa, droga rowerowa. Osiem ofert w przetargu na opracowanie koncepcji Nowej Wałowej

Jezdnia, linia tramwajowa, droga rowerowa. Osiem ofert w przetargu na opracowanie koncepcji Nowej Wałowej
Trasa Nowej Wałowej połączy al. Zwycięstwa z ul. Elbląską. Docelowa trasa ma biec od al. Zwycięstwa w kierunku skrzyżowaniu ul. Popiełuszki z Rybaki Górne, kierując się w stronę Motławy i dalej w kierunku ul. Siennickiej, Opływu Motławy, łącząc się z ul. Elbląską. Prace nad koncepcją, która wskaże warianty przebiegu trasy, mają zakończyć się we wrześniu 2022 roku.
Budowa pierwszego etapu Nowej Wałowej zakończyła się w maju 2014 roku. W ramach inwestycji wykonano odcinek o długości ok. 1,2 km, 200-metrową estakadę i 67-metrowy wiadukt
Budowa pierwszego etapu Nowej Wałowej zakończyła się w maju 2014 roku. W ramach inwestycji wykonano odcinek o długości ok. 1,2 km, 200-metrową estakadę i 67-metrowy wiadukt
fot. Marek Wałuszko / www.gdansk.pl

 

Na opracowanie koncepcji przebiegu Nowej Wałowej zabezpieczono 2 mln złotych. Prace nad koncepcją mają zakończyć się we wrześniu 2022 r.

Zakres opracowania obejmować będzie wielobranżową koncepcję ul. Nowej Wałowej, do włączenia w ul. Elbląską wraz z linią tramwajową, obustronnymi chodnikami, ścieżką rowerową i obiektami inżynieryjnymi.

- Połączenie nowej trasy tramwajowej z trasą tramwajową w ulicy Jana z Kolna będzie zaprojektowane dwuwariantowo: w pasie drogowym Nowej Wałowej oraz w pasie drogowym ulicy Nowomiejskiej – wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - W ramach skrzyżowania Nowej Wałowej z ul. Stara Stocznia projektanci uwzględnią możliwość prowadzenia trasy tramwajowej w kierunku ul. Grodzkiej i Podwala Staromiejskiego. Ponadto w dokumentacji ma zostać uwzględniona liczba i lokalizacja przystanków tramwajowych.

Koncepcja będzie opracowana z możliwością podziału na etapy realizacji. Opracowanie będzie zawierało także kosztorys inwestycji i wariantowe propozycje rozwiązań, w tym: trasy drogi, węzłów, przejazdów drogowych, skrzyżowań, obiektów mostowych i drogowych obiektów inżynierskich (w tym również tunelu), dróg dojazdowych, ewentualnych kładek dla pieszych, obiektów i urządzeń wynikających z wymogów ochrony środowiska (np. ekrany akustyczne, przejścia ekologiczne). W koncepcji mają znaleźć się „dowiązania” z ulicami: Nowomiejską i Narzędziowców, Rybaki Górne, Stara Stocznia, Siennicką (poprzez ulicę lokalną), Litewską, Mostek, Elbląską i Nową Sandomierską.


Otwarcie ofert nastąpiło w piątek, 18 grudnia. Na opracowanie dokumentacji zabezpieczono 2 mln złotych. Wpłynęło osiem ofert, które są obecnie analizowane. Najniższa oferta opiewa na ok. 1,2 mln złotych. 

  • PROGREG Sp. z o.o – 1 845 000 zł
  • BPK Poznań Sp. z o.o – 2 578 572 zł
  • Highway Sp z o.o – 3 419 400 zł
  • Konsorcjum, lider: Vermers Sp z o.o – 2 386 200 zł
  • Schüssler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. – 4 303 770 zł
  • Europrojekt Gdańsk S.A. – 2 632 200 zł
  • BPBK S.A. – 1 217 700 zł
  • Fehlings Krug Polska Sp. z o.o. – 1 980 300 zł


MAPA Z ZAZNACZONYM ORIENTACYJNYM PRZEBIEGIEM NOWEJ WAŁOWEJ

Mapa Nowa Wałowa - orientacyjny przebieg

 

Budowa pierwszego etapu Nowej Wałowej zakończyła się w maju 2014 r. W ramach inwestycji wykonano odcinek o długości ok. 1,2 km, 200-metrową estakadę i 67-metrowy wiadukt. Pracom drogowym towarzyszyła częściowa regulacja torowiska tramwajowego przy ul. Jana z Kolna oraz prace branżowe. Przebudowane zostały także sąsiadujące z drogą ulice.

Inwestycję realizowano w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestorem drogi był duński fundusz inwestycyjny Baltic Property Trust Optima (BPTO Infra Sp. z o.o.).

 

Aneta NiezgodaUrząd Miejski w GdańskuDyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska
Aneta Niezgoda - najnowsze
Aneta NiezgodaUrząd Miejski w GdańskuDyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska
Aneta Niezgoda - najnowsze