Pogoda w ostatnich dniach nie zachęca do wsiadania na dwa kółka. Mimo to wszystkich “zahartowanych” zachęcamy do sprawdzenia dwóch nowych odcinków tras rowerowych - w Śródmieściu i w Matarni.
Przeróbka. Betonowanie wyczekiwanego skateparku przy ul. Lenartowicza
Wygodnie rowerem przy urzędzie
Właśnie zakończyła się budowa łącznika rowerowego pomiędzy skrzyżowaniem ulic 3 Maja i Nowe Ogrody a tzw. ekostradą, która powstała wzdłuż al. Armii Krajowej i prowadzi do dzielnicy Chełm.
Kilkusetmetrowy odcinek drogi rowerowej przebiega w ciągu ul. 3 Maja, od ul. Nowe Ogrody do ul. Rogaczewskiego. Nowa droga dla jednośladów rozpoczyna się przy przejściu dla pieszych przy Urzędzie Miejskim, a jej początkowy fragment zbudowano w miejscu dotychczasowych kilku miejsc postojowych znajdujących się na wysokości placówki bankowej przy ul. 3 Maja, oraz na prawoskręcie prowadzącym na teren parkingu urzędu.
Co ważne, na wąskim odcinku chodnika wprowadzono ruch współdzielony z pieszymi - na wysokości wejścia do wspomnianej placówki bankowej. Należy więc zachować szczególną ostrożność w tym miejscu. Trasa prowadzi dalej wzdłuż parkingu przy ul. Rogaczewskiego - ruch rowerowy wyznaczono na wyodrębnionym ciągu bliżej jezdni ul. 3 Maja, który łączy się z istniejącym przejazdem rowerowym na ul. Rogaczewskiego.
Ruch pieszych odbywa się natomiast po poszerzonym i wyremontowanym chodniku.
Nawierzchnię nowej drogi rowerowej (z wyjątkiem współdzielonego odcinka) stanowi czarna masa bitumiczna. Wymalowano na niej piktogramy informujące o tym, że to droga dla rowerów.
Popularna już przed otwarciem. Poznaj pierwszą gdańską ekostradę
Pośmigać na dwóch kółkach na Matarni
Oficjalnie oddana do użytku została też droga dla rowerów i pieszych wzdłuż tzw. ul. Nowej Spadochroniarzy, na odcinku pomiędzy ulicami Radiową i Telewizyjną. Droga ta ma dokładnie 503 metry długości i 3 metry szerokości. Wzdłuż niej zamontowano ponad 20 latarni, dzięki czemu bezpiecznie będzie można poruszać się tam po zmroku. Została ona odwodniona, zamontowano ławki i stojaki rowerowe oraz nasadzono zieleń - blisko tysiąc krzewów, w tym trzmielinę oskrzydloną, wierzbę purpurową i tawułę brzozolistną.
Na tej trasie zamontowano oznakowanie C-16/13. Oznacza to, że zarówno piesi, jak i rowerzyści mogą się po niej poruszać, ale pierwszeństwo mają piesi.
Nowa bitumiczna droga to realizacja projektu Budżetu Obywatelskiego "Rowerowy Górny Taras Gdańska". Zakłada on, iż docelowo powstać mają połączenia rowerowe pomiędzy czterema dzielnicami: Jasieniem, Kokoszkami, Matarnią i Osową.